لیست رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای بدون کنکور

۴۹۶ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای بر خلاف رشته های کار و دانش که اکثر س های آن عملی می شند ، دارای وس تئوری نیز می شد . اولین مقطع رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای کاردانی پیوسته می شد . چرا واژه پیوسته  را برای کاردانی رشته های دانشگاه های فنی حرفه ای بکار می برند؟ به این دلیل می شد که دانش آموزان رشته فنی و حرفه ای پس از اتمام دوره دبیرسن ، دوره پیش دانشگاهی را نمی گذرانند و مستقیما وارد سیستم دانشگاهی می شوند ، از این رو به مقطع کاردانی رشته های دانشگاه فنی حرفه ای ، کاردانی پبوسته گویند . طیف رشته های دانشگاه فنی حرفه ای به اندازه رشته های دانشگاهی کار و دانش وسیع نیست اما رشته های زیادی را می توان به عنوان رشته های دانشگاه فنی حرفه ای انتخاب کرد .

پذیرش بدون کنکور مقطع کاردانی پیوسته

برای ثبت نام رشته های فنی حرفه ای دانشگاهی مقطع کاردانی پیوسته دیگر نیازی نیست آزمونی خاص شرکت کرد . دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کابردی تمام رشته های فنی حرفه ای را مقطع کاردانی و سپس مقطع کارشناسی برای متقاضیان گروه فنی و حرفه ای بدون نیاز به شرکت آزمون ورودی ارائه می هد . مسفانه ارشد بدون کنکور جز مقطع هایی می شد که برای دانشگاه علمی کاربردی تعریفی ندارد ، یا بهتر است بگویم بطور کلی مقطع کارشناسی ارشد را برای دانشگاه های علمی کاربردی تعریف نکرده اند و این دانشگاه تنها مقطع لیسانس امکانات تحصیل دانشگاهی را برای متقاضیان فراهم ساخته و برای ادامه تحصیل مقطع فوق لیسانس به اجر ید وارد دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه های آزاد و سراسری شد .

لیست رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای 

لیست رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای می توان چهار قسمت متصور شد . قسمت هایی که لیست رشته های دانشگاه های فنی حرفه ای را تشکیل می دهند به ترتیب : گروه صنعت ، گروه خدمات ، گروه کشاورزی و نهایت گروه هنر می شند . لیست رشته های دانشگاه های فنی حرفه ای گروه خدمات را از گروه کشاورزی متمایز کرده اند ، چیزی که آن را مورد لیست رشته های کار و دانش نمی دیدیم . پس از گذراندن دوره کاردانی پیوسته ، متقاضیان گروه فنی و حرفه ای می توانند آزمون سراسری فنی و حرفه ای ثبت نام کنند و سپس صورت کسب امتیاز و رتبه های متناسب هر رشته و هر دانشگاه ، دوره کارشناسی نا پیوسته خود را آن رشته و دانشگاه ادامه دهند .

بعضی از رشته های چهار گروه شاخه فنی و حرفه ای

بین چهار گروهی که هم لیست رشته های دانشگاه فنی حرفه ای را کامل می کنند ، رشته هایی موجود می شد که به بعضی از آن ها اشاره می کنیم :

  • گروه صنعت : مکانیک خوو ، ملوژی ، ساخت و تولید ، الکترونیک ، نقشه برداری ، الکتروتکنیک و …
  • گروه هنر : نقاشی ، طراحی و دوخت ، انیمیشن ، گرافیک ، سینما و …
  • گروه خدمات : حسابداری زرگانی ، مدیریت خانواده ، کامپیوتر ، تربیت بدنی ، کودک یاری و …
  • گروه کشاورزی : صنایع غذایی ، امور دامی ، امور زراعی ، ماشین های کشاورزی و …

اینکه رشته های لا تمام رشته های دانشگاهی فنی حرفه نمی شند اما نسبت به رشته های دانشگاهی شاخه کار و دانش از نظر تعداد بسیار کمتر می شند .

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه فنی حرفه ای

رشته های بدون کنکور دانشگاه فنی حرفه ای را بر اساس دانشگاهی که مورد نظر ما می شد می توان بصورتی متفاوت تعریف کرد . به عنوان مثال مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته ، و کارشناسی نا پیوسته رشته هایی که دانشگاه علمی کاربردی برای متقاضیان گروه فنی و حرفه ای نظر گرفته شده است همه گی بدون کنکور می شند . حتی دانشگاه آزاد هم رشته های بدون کنکور دانشگاه فنی حرفه ای را تمامی مقاطعی که برای دانشگاه علمی کاربردی ذکر کردیم دارا می شد . تنها دانشگاهی که رشته های بدون کنکور دانشگاه فنی حرفه ای تعریفی برایش ندارد دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسری می شند که برای پذیرش آن ها لازم می شد آزمون سراسری فنی و حرفه ای را داد . دانشگاه های فنی و حرفه ای حتی شرایط تحصیل مقطع ارشد هم برای متقاضیان فراهم نموده اند .

ادامه تحصیل رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای

بخش پیش رو کاملا توضیح می دهد که هر مقطع کاردانی ( پیوسته ) ، کارشناسی ( نا پیوسته ) ، کارشناسی ارشد و دکتری ، متقاضیان گروه فنی و حرفه ای می توانند کدام دانشگاه ها و تحت چه شرایطی تحصیل کنند . قبلا هم توضیح داده شد که برای مقطع کاردانی متقاضیان می توانند وارد دانشگاه های فنی و حرفه ای ، علمی کاربردی ، پیام نور و آزاد شوند .  برای مقطع کارشناسی می توانند وارد دانشگاه های فنی و حرفه ای ، آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی شوند . برای مقطع های کارشناسی ارشد و دکتری آن ها می توانند علاوه بر چهار دانشگاهی که به آنها اشاره شد ، از طریق شرکت آزمون کارشناسی ارشد و یا دکتری به دانشگاه های روزانه و شنه راه پیدا کنند و آن ها تحصیل کنند .

بهترین رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای 

بهترین رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای را تنها نظر گرفتن شخص متقاضی می توان بیان کرد . از همین رو کافیست مرکز مشاوره آویژه و شرایط خود را به مشاوران ما بگویید یک مشاوره تحصیلی برای شما توضیح دهند که کدام یک از رشته های موجود دفترچه انتخاب رشته ، توجه به شرایط موجود شما ، می تواند جزء بهترین رشته های دانشگاه های فنی حرفه ای برای شما شد . فراموش نکنید که بین رشته های دانشگاه های فنی حرفه ای برای مقطع کاردانی ۳۱ رشته بدون آزمون می شند دانشگاه های فنی و حرفه ای و بر اساس سوابق تحصیلی افراد متقاضی پذیرش صورت می گیرد و برای ۱۱ رشته دیگر ید آزمون داد و سپس دانشگاه های فنی و حرفه ای ثبت نام کرد .

برای دانشگاه های فنی و حرفه ای کدام رشته ها بدون آزمون و کدام آزمون می شند ؟

بر اساس سوابق تحصیلی: ملوژی ، الکترونیک ، هتل داری ، سرامیک ، صنایع نساجی ، معدن ، نوازندگی ساز های ایرانی ، ناوبری ، صنایع شیمیایی ، الکترونیک و مخابرات یایی ، ماشین های کشاورزی ، امور اداری ، امور زراعی و غی ، فرش دستف ، گاوداری صنعتی ، صنایع فلزی ، چاپ ، ساختمان ، تکثیر و پرورش آبزیان ، مرغداری صنعتی ، طراحی و دوخت ، قلم زنی ، ساخت و تولید ، کودک یاری ، امور دامی ، پرورش زنبور عسل ، هنرهای تجسمی ، نقشه کشی و طراحی صنعتی ، صنایع چوب و کاغذ ، گل و گیاهان زینتی ، مکانیک موتورهای یایی و نقشه کشی عمومی . بر اساس آزمون : صنایع غذایی ، نقشه کشی معماری ، مدیریت خانواده ، الکتروتکنیک ، مکانیک خوو ، حسابداری زرگانی ، گرافیک ، کامپیوتر ، نقشه برداری ، تربیت بدنی و سیسات .

 

سخت ترین رشته ها دانشگاه فنی حرفه ای

سخت ترین رشته ها دانشگاه فنی حرفه ای را می توان بر اساس ماهیت رشته و نحوه ورود به دانشگاه بررسی کرد . واقع هر رشته ای متفاوت است و توجه به ماهیت آن رشته می تواند برای شخصی ساده و برای شخصی دیگر دشوار شد .

معیار سختی برای ورود به دانشگاه

اگر معیار را برای مشخص کردن سخت ترین رشته ها دانشگاه فنی حرفه ای فقط نحوه ورود به دانشگاه های فنی و حرفه ای نظر بگیریم ، مطمئنا رشته هایی که فقط بر اساس رتبه آزمون می توان مجور ثبت نام دانشگاه را برایشان کسب کرد جز سخت ترین رشته ها می شند که مطالب پیشین تمامی آن ها را معرفی کردیم .

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور دانشگاهی فنی حرفه ای ؟

دانشگاه آزاد هم رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای بدون کنکور را تمامی مقاطعی که برای دانشگاه علمی کاربردی ارائه میشود  دارا می شد.

سخت ترین رشته ها دانشگاه فنی حرفه ای چیست؟

سخت ترین رشته ها دانشگاه فنی حرفه ای را می توان بر اساس ماهیت رشته و نحوه ورود به دانشگاه  و همچنین جنسیت مشخص کرد.

نحوه ادامه تحصیل دانشگاه های فنی حرفه ای چگونه است؟

متقاضیان گروه فنی و حرفه ای  برای مقطع کارشناسی می توانند وارد دانشگاه های فنی و حرفه ای ، آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی شوند.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه مشاوره تحصیلی

 

لیست رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای بدون کنکور

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

لیست رشته های دانشگاهی فنی حرفه ای بدون کنکور

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.