تفاوت معافیت موقت پزشکی با معافیت دائم چیست

۵۰۹ بازديد
 
5 / 5 ( 2 votes )

معافیت از سرزی چیست ؟

معافیت موقت پزشکی :  از جمله راه های دوری از خدمت معافیت ها هستند. سال های اخیر بر اساس قوانین نظام وظیفه فرد ید شرایط خاص و متفاوت دیگران داشته شد . شرایط و موارد خاص مشمولین خدمت سرزی می‌توانند از سرزی معاف شوند . افرادی که دچار مصدومیت یا نارسایی‌ های بدنی یا برخی شرایط اجتماعی هستند از خدمت معاف می‌شوند. معافیت های خدمت وظیفه عمومی به دو دسته  تقسیم می شوند .

  1. معافیت موقت پزشکی
  2. معافیت دائم پزشکی

     


معافیت موقت و دائم پزشکی

می توانید از استفاده از تلفن ثابت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش :

تهران ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ و سایراسنها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸


مشاوره نظام وظیفه

مشاوره نظام وظیفه یکی از انواع مشاوره های سرزی می شد که به جوانان کشور کمک می کند بتوانند از معافیت ها و امریه های سرزی و همچنین از کسری خدمت و غیره آگاهی کسب کنند . بیشتر افراد اطلاعات کافی زمینه های مختلف معافیت ها ، کسری خدمت و غیره را ندارند به همین دلیل مشاوره نظام وظیفه این فرصت را برای تمام جوانان کشور مهیا کرده است کسانی که شرایط و مدارک لازم را برای گرفتن معافیت، امریه ، کسر از خدمت را دارند بتوانند از آنها به خوبی استفاده کنند . یکی از مشاوره هایی که نظام وظیفه می تواند اختیار جوانان قرار دهد معافیت از سرزی می شد .

معافیت خود گونه های مختلفی دارد از جمله معافیت تحصیلی ، معافیت پزشکی ، معافیت کفالت و معافیت های دیگر که هر جوانی هر کدام از شرایط  این معافیت ها را دارند می توانند کمک گرفتن از مشاوره نظام وظیفه از رفتن به سرزی معاف شود . کسانی که برای گرفتن امریه اقدام می کنند می توانند دوره خدمت خود را شغل مورد علاقه ی خود بگذرانند و بر عکس کسانی که دوره ی سرزی خود را پادگان های نظامی می گذرانند از گذراندن این دوره لذت ببرند .

کسری خدمت هم یکی از مواردی است که مشمولان می توانند از آن استفاده کنند. کسری خدمت برای مشمولانی که ازدواج کرده اند می تواند مفید شد زیرا کسانی که عضو بسیج فعال می شند گرفتن کسری خدمت، از دوران سرزی آنها کسر می شود و آنها مدت کمتری را نسبت به جوانانی دیگر خدمت سرزی به سر می برند . این اقدام برای افراد واجد شرایط امکان پذیر است .

معافیت موقت پزشکی و معافیت دائم پزشکی:

افرادی که دچار معافیت پزشکی شند از آموزش ، رزم مقدماتی و یا به‌ طور کامل معاف هستند .

ایرانیان خارج از ایران می‌توانند حضور نمایندگی‌ های ایران خارج از کشور خواست معافیت پزشکی بدهند .

قانون نظام وظیفه ، مشمولان خدمت را از لحاظ وضع مزاجی ، جسمی و روانی به چهار دسته تقسیم می کند .

  1. افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت نظام وظیفه هستند .
  2. کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اند . ولی قا به انجام خدمت امور غیر رزمی هستند .
  3. افرادی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موق قا به انجام خدمت سرزی نیستند .
  4. افرادی که به علت نقص عضو یا بیماری جسمی یا روانی به‌ طور دائم قا به خدمت نیستند .

 

معافیت موقت پزشکی چیست؟

افرادی که به خاطر داشتن بیماری ، به طور موقت قا به انجام خدمت سرزی نمی شند . برای مان ، به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، حداکثر یکسال معافیت موقت زمینه پزشکی به آنان تعلق می گیرد . پس از این مهلت ، به مدت یک ماه وقت دارند . مجدد برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سرزی خود به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند .

معافیت دائم پزشکی چیست؟

افرادی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی غیر قابل مان هستند . به طور دائم ، قا به خدمت سرزی امور رزمی یا غیر رزمی نمی شند ، معافیت دائم پزشکی می گیرند .
 
افراد برای معافیت پزشکی ید پس از فراغت از تحصیل ، اخراج یا ترک تحصیل ، اقدام نمایند . مگر صورت نقص عضو یا داشتن  بیماری هایی که مک تحصیلی معافیت پزشکی ثیری ندارد .
 

انواع بیماری ها برای معافیت پزشکی :

برخی بیماری ها که معافیت های موقت پزشکی کاربرد دارند . افرادی که قد آنان کمتر از ۱۴۵ سانتی متر است معاف دائم پزشکی می شوند . دارندگان مک تحصیلی کارشناسی و لاتر ، قد کمتر از ۱۴۰ ، شامل معافیت دائم پزشکی می شود .
چاقی یا لاغری طبیعی که ناشی از بیماری نشد معافیت ندارد . افراد معمولا صورت چاقی یا لاغری شدید ناشی از بیماری ، از رزم معاف می شوند .
افرادی که دچار بیماری هیپرهیوز ( تعرق شدید کف دست و پا ) هستند . معاف از رزم خواهند بود . صافی کف پا اگر همراه دفورمیتی مچ پا شد ، معافیت دائم دارد . البته دارندگان مک کارشناسی و لاتر معاف از رزم خواهند بود .
برخی از بیماری های شایع اعصاب و روان بیان نیز شامل معافیت می شوند . افرادی که به تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه ، به افسردگی اساسی مبتلا هستند . از خدمت سرزی معاف دائم می شوند . افرادی که شش ماه از حمله افسردگی آنان گذشته است و اکنون هیچ گونه علائمی نداشته اند . بهبودی کامل پیدا کرده اند معاف از رزم خواهند بود .
جهت اطلاع از معافیت موقت پزشکی  مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس حاصل نمایید .
 
 

بیماری هایی که سبب معافیت موقت پزشکی به مدت ۶ ماه می شوند :

  1. اگر بیمار سنگ و هیپرهیوز مراجعه کند و قابل مان شد موجب معافیت ۶ ماه می شود . ( که این مورد معافیت موقت پزشکی می شد ) .
  2. گلومرولونفریت (بیماری داخلی کلیه که افزایش فشار خون و دفع پروتیین اار مشخص می شود .
  3. پیلونفریت حاد (عفونت سیستم جمع کننده کلیه ) .
  4. هیوسل یا آب آوردگی (بیضه ، طناب منوی ) کیست های طناب منوی نوع حجیم جهت انجام عمل جراحی .
  5. واریکوسل یک طرفه یا دو طرفه جهت عمل جراحی ، سبب معافیت های موقت پزشکی گردد .

     

معافیت موقت و دائم پزشکی

می توانید از استفاده از تلفن ثابت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل 

 مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش :

تهران ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ و سایراسنها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

تفاوت معافیت دائم و معافیت موقت پزشکی سرزی

معافیت دائم افراد داشتن شرایط کفالت ، ایثارگری یا پزشکی از خدمت معاف می شود . تغییر شرایط وضعیت فرد مانند بهبود بیماری ، ازدواج خواهر و … استفاده او از معافیت ثیری ندارد . معافیت موقت پزشکی اهداف مختلفی دارد که ارتط مستقیم وضعیت فرد است . اگر فرد بیمار شد ، این معافیت برای اقدامات مانی و بهبود جسمانی فرد نظر گرفته می شود . وضعیت بیماری فرد یک دوره زمانی معین  مورد بررسی قرار می گیرد .

معافیت موقت پزشکی افراد دچار نوعی بیماری هستند . به منظور فراهم  نمودن شرایط مناسب برای اشتغال یا ادامه تحصیل و کسب دانش موضوع رسیدگی به وضعیت پزشکی خود از معافیت موقت استفاده می کند . هدف شورای پزشکی  از این معافیت فراهم نمودن شرایط آسان تر و بهتر است . انجام خدمت وظیفه از تشدید بیماری فرد دوران مقدس سرزی جلوگیری شود .


معافیت موقت و دائم پزشکی

می توانید از استفاده از تلفن ثابت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش :

تهران ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ و سایراسنها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸


خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش زمینه معافیت سرزی :

 

تفاوت معافیت موقت پزشکی معافیت دائم چیست

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

تفاوت معافیت موقت پزشکی معافیت دائم چیست

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.