شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور چیست ؟

۴۹۸ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

کارشناسی بدون آزمون یکی از موضوعاتی است که دانشجویان مدام پیگیر آن هستند اما مسفانه اطلاعات صحیحی مورد آن بدست نمی آورند . اینجا ما اطلاعات و توضیحاتی را رابطه کارشناسی  بدون آزمون اختیار افراد قرار می دهیم . از آنجایی که تحصیلات کشورمان به حد لایی رسیده و افراد برای رسیدن به جات لاتر تلاش می کنند ، تعداد علاقمندان به کارشناسی ارشد بیشتر شده و از این رو کارشناسی ارشد بدون کنکور توجه های زیادی را به خود جلب کرده است. اما سوالاتی پیرامون این موضوع وجود دارد که جواب دادن به آنها مهم می شد ، سوالاتی از قبیل کارشناسی ارشد بدون کنکور واقعا وجود دارد ؟ کارشناسی ارشد بدون کنکور برای کدام دانشگاه ها است ؟ کارشناسی ارشد بدون کنکور چه شرایطی نیاز دارد ؟ و دیگر سوالات که به آن ها پاسخ داده می شود .


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


کدام دانشگاه ها بدون آزمون مقطع ارشد پذیرش دارند؟

بصورت خلاصه یک کلام می توان گفت همه دانشگاه ها ! اما شرایط برای هر کدام از دانشگاه ها می تواند متفاوت شد . اینجا شما می توانید اطلاعات کلی خصوص دانشگاه ها و شرایط مربوط به هر کدام را برای پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد بدست آورید ، اما ارتط این موضوع و ارزیابی شرایط خود و دستیابی به بهترین انتخاب خود می توانید از مشاوره تحصیلی که مرکز مشاوره آویژه برام شما فراهم دیده بهره مند شوید و از جزئیات ارشد بدون آزمون و شرایط  آن برای دانشگاه های مختلف آگاه شوید و اینگونه می توانید بهترین تصمیم خود را برای ادامه تحصیل پیاده کنید .

بدون آزمون کارشناسی ارشد

بدون آزمون کارشناسی ارشد هم می توان وارد دانشگاه شد . وزارت علوم و تحقیقات ، یک سری شرایط را برای تمام دانشگاه های سراسری که شامل روزانه ، نوبت دوم ( شنه ) ، غیر انتفاعی ، پردیس خود گردان و پیام نور می شود ، مطرح کرده است که تحت این شرایط ، دانشگاه های مربوطه می توانند بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشجو بگیرند . دانشگاه های مذکور بدون آزمون کارشناسی ارشد از طریق استعداد های خشان هر ساله فقط یک نوبت مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب می کنند . حال که راه ورود به دانشگاه بدون آزمون کارشناسی ارشد مطرح شد ، این سوال پیش می آید که استعداد های خشان شامل چه افرادی می شود و چه شرایطی را می طلبد . البته ید گفت که بین دانشگاه ها تنها دانشگاه پیام نور مستقل از شرایط تعیین شده وزارت علوم دانشجوی ارشد بدون آزمون ورودی می پذیرد .

دانشگاه پیام نور و پذیرش ارشد بدون آزمون

همانطور که گفتیم میان تمام دانشگاه های ، تنها دانشگاه پیام نور است که بصورت مستقل از شرایط معین شده از سوی وزارت علوم و تحقیقات عمل می کند و مقطع کارشناسی بدون آزمون ورودی دانشجو می گیرد . دانشگاه پیام نور یک طرح پیاده سازی کرده است تحت عنوان فراگیر پیام نور . توسط این طرح فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی بدون نظر گرفتن شرایطی که برای پذیرش بدون کنکور دیگر دانشگاه ها وجود دارد ، می توانند مقطع ارشد دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند ، و حتی معدل مقطع کارشناسی داوطلن ارشد بدون آزمون نیز پذیرش آن ها مقطع ارشد از طریق این طرح ثیری ندارد ، و این برای دانشجویانی که به دلایلی آنچنان کارشناسی موفق نبوده اند بسیار حائز اهمیت می شد .

 

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون آزمون

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون آزمون بصورت سراسری برای همه دانشگاه ها توسط وزارت علوم تعیین گردیده است . شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون میتواند شامل شرایطی مازاد بر شرایط تعیین شده ی وزارت علوم شد ، زیرا این اختیار به دانشگاه های مختلف داده شده که ، نسبت به شرایط خود ، مواردی را به شرایط اصلی وزارت علوم برای پذیرش ارشد بدون کنکور اضافه کنند . ادامه شرایطی را مطالعه می کنید که تحت آن ها بعنوان استعداد خشان ، دانشجوی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی می تواند بدون گذر از آزمون ارزیابی به نام کنکور ، وارد مقطع کارشناسی ارشد شود و تحصیلات خود را یکی از گرایش های رشته کارشناسی خود ادامه دهد .

شرایط لازم برای پذیرفته شدن به عنوان استعداد خشان

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور برای تمامی دانشگاه های داخل کشور شامل یک دسته موارد ثابت و اصلی می شود که زیر آن ها را لیست کرده ایم :

  • پس از ترم ششم ، دانشجو ید حداقل سه چهارم تعداد واحد های کارشناسی خود را تمام کرده شد .
  • زمان پشت سر گذاشتن ترم ششم ، دانشجو از لحاظ معدل کل ید لاتر از ۸۵ صد تمام دانشجو های همان ورودی قرار داشته شد .
  • حداکثر طول دوره کارشناسی فقط ۸ ترم شد .
  • دانشجو بدون وقفه بعد از کارشناسی برای پذیرش ارشد بدون آزمون بعنوان استعداد خشان ید اقدام کند .
  • پذیرفته شدن دانشجو برای ارشد بدون آزمون به عنوان استعداد خشان فقط یکر امکان پذیر می شد و آن هم گرایش های رشته مربوط به کارشناسی دانشجو .
  • پس از پذیرش امکان تغییر محل تحصیل و رشته وجود ندارد .

کارشناسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور

کارشناسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور به دو طریق انجام می شود . کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور یا از طریق پذیرش بدون آزمون استعداد خشان انجام می شود ، که مورد آن و شرایط آن توضیحات لازم داده شد ، یا از طریق طرح فراگیر پیام نور برای ارشد بدون کنکور که برای این روش هیچ پیش شرطی مطرح نیست  و حتی معدل و رتبه کنکور کارشناسی داوطلب نیز مورد ارزیابی قرار نمی گیرد . تنها لازمه این روش گذراندن تعداد ۶ الی ۱۰ واحد سی می شد که از آن به عنوان دوره دانش پذیری یاد می شود ، است.

اطلاعات تکمیلی خصوص دوره فراگیر پیام نور

بعد از پذیرفته شدن ، به دانشجویان فرصتی معادل ۳ الی ۴ ماه داده می شود که این مدت منابعی که دانشگاه به آن ها معرفی می کند مطالعه کنند و بعداز این دوره یک آزمون بدهند . این آزمون جنبه کنکور ورودی ند و بسیار ساده می شد و تنها گرفتن نمره ۱۲ از این آزمون پذیرش دوره ارشد پیام نور را یید می کند . همانطور که گفتیم به این دوره ، دوره دانش پذیری گفته می شود . برای قبولی این دوره و همچنین اطلاعات ره منابعی که برای هر رشته نیاز است ، می توانید از اطلاعات مشاوران ما مرکز مشاوره آویژه استفاده کنید و به سادگی هر چه تمام تر این دوره را پشت سر بگذارید .

 

کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد همانند دیگر دانشگاه هایی که گفتیم تنها از راه استعداد های خشان امکان پذیر است. شرایط برای دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها مشابه می شد و تنها تفاوت موجود این مسئله است که دانشگاه آزاد معیار جزء ۱۵ صد برتر بودن را ندارد . به جای آن معیار معدل را دارد که برای دانشجویان تحصیل کرده رشته های انسانی معدل ۱۷ به لا و دانشجویان تحصیل کرده دیگر رشته ها معدل ۱۶ به لا مطرح می شد .

بجز استعداد خشان ، راهی دیگر نیز برای ورود به کارشناسی ارشد بدون کنکور وجود دارد

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها ( شنه ، غیر انتفاعی ، روزانه ، خود گردان و پیام نور ) از یک طریق دیگر ممکن است . بعضی از رشته های تحصیلی دارای المپیاد علمی هستند . دانشجویانی که المپیاد علمی ( کشوری و یا جهانی ) بتوانند رتبه اول پانزدهم را بدست آورند می توانند بدون دادن آزمون می توانند هر دانشگاهی که تمایل دارند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند و رشته مربوطه تحصیل نمایند .

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور چیست ؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور چیست ؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.