پروژه کسری خدمت ،چیست؟

۴۸۳ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

پروژه کسری خدمت سرزی چیست و چه کسانی میتوانند از این پروژه ها استفاده کنند؟ امروزه سوال ها ره ی کسری خدمت و پروژه های مربوط به آن ها بسیار متداول شده است. صد زیادی از جوانان ما صدد بدست آوردن اطلاعات ره این نوع کسری های خدمت سرزی و هم چنین شرایط استفاده از آن ها هستند. شاید خیلی از خانواده ها و حتی جوانان ذکور از کسری های خدمت بی اطلاع شند. اما ما این مقاله قصد داریم مورد کسری خدمت و شرایط کامل آن صحبت کنیم. هم چنین مطالب کافی ره ی قوانین مختلف آن اختیار متقاضیان عزیز قرار دهیم.

سوال اولی که این ره مطرح میشود این است که کسری خدمت چیست؟ میدانید که پسران کشور ما  ید یک دوره ی تقری دو ساله را برای خدمت سرزی بگذرانند. این دوره ی دو ساله به دلیل حضور مشمولین پادگان ها و دوری از خانواده شرایط سختی را برای جوانان به وجود میاورد. به همین منظور امروزه خدمت سرزی نظام وظیفه به عنوان یک دسر عظیم برای هر جوان ایرانی مشکلاتی به وجود آورده است.

اما این چند سال گذشته تمهیدات و نظارت های مستمر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایطی برای جوانان نظر گرفته شده است. که از طریق آن ها میتوانند دوره ی خدمت ضرورت خود را بدون دغدغه و حتی کنار خانواده بگذرانند. اما آیا این کار امکان پذیر است؟ جواب خواهیم گفت آری. کسری های خدمت راهی برای فرار از حضور دو ساله پادگان هاست. که انواع این کسری ها و شرایط آن ها به طور مفصل آشنا خواهیم شد.

انواع کسری های خدمت سرزی

  • کسری خدمت ایثارگران
  • کسری خدمت سرزی مشمولین مهل
  • کسری خدمت سرزی بسیجیان فعال
  • کسری های خدمت مشمولین دارای فرزند
  • کسری های خدمت نخبگان
  • کسری های خدمت مناطق محروم و بد آب و هوا
  • کسری های خدمت سرزی مناطق عملیاتی و جنگی
  • کسری های خدمت نظام وظیفه
  • پروژه کسری خدمت سرزی

تمام این کسری های خدمت نظام وظیفه شرایط خاص خود را دارا هستند. که ید مورد آن ها مطالعه کرد و اطلاعات لازم را بدست آورد.


بیشتر بخوانید: 


شرایط اخذ پروژه کسری خدمت چیست؟

شرایط اخذ پروژه کسری خدمت دارای قوانین و ویژگی هایی است که طبق معمول سازمان نظام وظیفه عمومی کشور آن ها را تصویب کرده و به عموم مشمولین ارائه میدهد. به همین منظور کسانی که میخواهند از این پروژه ها استفاده کنند ید شرایط خاص خود را داشته شند. همانطور که مطلع هستید کسری های خدمت از طریق انجام پروژه از قوانین جدیدی است که سازمان نظام وظیفه آن ها را چند سال گذاشته تصویب کرده است. این کسری های خدمت سرزی همانطور که از اسمش نیز پیداست از طریق انجام پروژه امکان پذیر است.

مشمولین متقاضی برای انجام این پروژه ها ید شرایط زیر را دارا شند. این شرایط را مطالعه کرده و صورت داشتن هرگونه ابهام مشاوره نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه تماس شید.

مهم ترین ضوابط و شرایط اخذ پروژه کسری خدمت

  • داشتن مک تحصیلی کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس
  • داشتن مک تحصیلی مقطع دکتری یا لاتر
  • نداشتن غیبت غیر موجه برای خدمت سرزی
  • انتخاب پروژه توسط بنیاد ملی نخبگان

این شرایط فرصت مناسبی است فارغ التحصیلان دانشگاه ها بتوانند هر چه سریع تر از مزایای این کسری های خدمت نظام وظیفه استفاده کنند. اما به این نکته دقت داشته شید که انتخاب موضوع پروژه ید حتما قبل از انجام توسط سازمان بنیاد ملی نخبگان مورد یید واقع شود. غیر این صورت پروژه قابل قبول نخواهد بود و مشمولین نمیتوانند از کسری خدمت سرزی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: 


مدارک اخذ پروژه کسری خدمت چیست؟

مدارک اخذ پروژه کسری خدمت از مهم ترین بخش هایی است که ید مشمولین متقاضی کسری خدمت سرزی به آن دقت کافی داشته شند. زیرا بدون مدارک صحیح و مستندات ست، مشمولین نمیتوانند برای یافت پروژه های کسری خدمت سرزی اقدام کنند.زیرا قدم های اول پس از بررسی شرایط مشمولین، داشتن مدارک کامل و کافی است. پس مرحله به مرحله اقدامات یافت کسری خدمت مربوط به پروژه را پشت سر بگذارید. هنگام تهیه مدارک نیز دقت کافی داشته شید.

مستندات و مدارک اخذ پروژه کسری خدمت

  1. عکس پرسنلی رنگی پس زمینه سفید از چهره تمام رخ مشمولین ۴ عدد.
  2. شناسنامه ی مشمولان.
  3. کارت ملی مشمولین.
  4. کپی از تمام صفحات شناسنامه مشمول.
  5. مک تحصیلی مشمولین که ید از مقطع کارشناسی ارشد به لا شد.
  6. کپی کارت ملی مشمول.
  7. رزومه ی کاری و شغلی مشمولین.
  8. کپی از شناسنامه همسر مشمولین صورت مهل بودن.
  9. کپی شناسنامه فرزندان مشمول صورت داشتن فرزند یا فرزندان.

این مدارک را هر چه سریع تر ید داوطلن آماده کرده و به سازمان ملی نخبگان تحویل دهند. مراحل انتخاب موضوع پروژه صورت بگیرد. مشمولین ید این مراحل را هر چه سریع تر انجام دهند وارد غیبت سرزی نشوند.

 


بیشتر بخوانید: 


انواع پروژه های کسری خدمت کدام است؟

انواع پروژه های کسری خدمت بسیار زیاد بوده و همه ی آن ها توسط سازمان مربوطه به مشمولین ابلاغ خواهد شد. این پروژه ها بر اساس میزان کاری که ید بر روی آن ها انجام شود سنجیده شده و میزان کسری پس از آن اعلام میشود. این میزان کسری از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشخص میشود. پس بر اساس قوانین سازمان مربوطه مورد پروژه های کسری خدمت نظام وظیفه انواع این پروژه ها به دو صورت زیر اعلام میگردد.

انواع پروژه های کسری خدمت

  • پروزه های سخت و وقت گیر که بسیار طولانی بوده و داوران برای جلسه دفاع مشمولین از سازمان نخبگان جلسه حضور پیدا خواهند کرد. این پروژه ها از ۶ ماه یک سال کسری خدمت وظیفه به مشمول تعلق میگیرد.
  • پروژه ها این گروه نسبت به گروه اول ساده تر بوده و تنها یک داور تصمیم گیرنده برای آن روز دفاع خواهد بود. که میزان کسری برای این نوع پروژه ها از ۶ ماه نیز کمتر خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: 


مک تحصیلی  پروژه های کسری خدمت کدام است؟

مک تحصیلی  پروژه های کسری خدمت همانطور که لا نیز اشاره کردیم ید مدارک دانشگاهی شد. افرادی که مقاطع پایین دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند. نمیتوانند از این مزایای پروژه ای کسری های خدمت نظام وظیفه بهره بگیرند. زیرا این نوع کسری خدمت یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از مزایا و تسهیلات نظام وظیفه میشد. اما هر چه مک تحصیلی و مقطع مشمولین ارتقا پیدا کند. فرصت برای یافت این پروژه های کسری خدمت از سوی بنیاد ملی نخبگان ایران امکان پذیر خواهد بود. که مهم ترین مزایای آن کم شدن و کاهش یافتن مدت خدمت سرزی میشد.

مک تحصیلی  پروژه های کسری خدمت

  1. مک تحصیلی فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد و تحصیل این مقاطع رشته های گوناگون.
  2. مک تحصیلی دکترا یا مقاطع لاتر از آن و دانشجو بودن رشته های مختلف این مقاطع.

 


بیشتر بخوانید: 


ارگان های متصدی پروژه های کسری خدمت  کدام اند؟

ارگان های متصدی پروژه های کسری خدمت زیاد نیستند. زیرا این پروژه ها ید توسط سازمان ملی بنیاد نخبگان کشوری تصویب شود. بنابراین خود این سازمان تصمیم گیری ها برای انتخاب موضوعات پروژه را بر عهده گرفته است. هم چنین جوانان متقاضی و دانشجویان مدارک عالی دانشگاهی میتوانند از طریف این ارگان ها تمام مراحل لازم را طی کرده و پروژه های کسری خدمت را اختیار گرفته و شروع به کار کنند.

البته ارگان ها و سازمان هایی نیز وجود دازند که به عنوان ارگان های متصدی پروژه های کسری خدمت، از سوی سازمان ملی نخبگان یید میشوند. که دانشجویان میتوانند این مراکز وارد مذاکره شده و پروژه های خود را به انجام برسانند. یکی از این سازمان ها دانشگاه امام حسین است. که داوطلن میتوانند اطلاعات لازم ره ی این سازمان و ارکان را یک تماس تلفنی مرکز مشاوره آویژه بدست آورده و مراحل دیگر را پشت سر بگذارند.

سوالات متداول

میزان کسری خدمت پروژه های سازمان ملی نخبگان چق است؟

مشمولین یافت پروژه های مختلف از سازمان ملی نخبگان کشور میتوانند از ۶ ماه یک سال کسری های خدمت نظام وظیفه بهره مند شوند. که این میزان کسری به نوع پروژه ی آنان بستگی دارد.

مدارک لازم برای یافت پروژه های کسری خدمت چیست؟

شناسنامه، کارت ملی، عکس پرسنلی، آخرین مک تحصیلی و رزومه ی کاری مهم ترین مدارک مورد نیاز برای یافت پروژه های بنیاد نخبگان میشند.

مهم ترین شروط یافت کسری خدمت سرزی پروژه ی کسری چیست؟

داشتن مک تحصیلی فوق لیسانس و لاتر و نداشتن غیبت غیر موجه از شرایط لازم برای یافت کسری خدمت پروژه ی نخبگان میشد.

 

پروژه کسری خدمت ،چیست؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

پروژه کسری خدمت ،چیست؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.