شرایط خرید بیمه خدمت سربازی چگونه است؟

۴۷۵ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

خرید بیمه خدمت سرزی چگونه ممکن است؟ این سوالی است که رها آن مواجه شده ایم و سرزان بسیاری مایل به کسب اطلاعات ره ی این موضوع هستند به همین دلیل سعی میکنیم این مقاله به بررسی همه جانبه ی این موضوع بپردازیم. وقتی فردی دو سال از سالهای جوانی خود را برای خدمت به کشور میگذراند، این امری کاملا عادلانه است که از مزیت هایی برخوردار شود، بر همین اساس همان روزهای آغازی اعزام به خدمت سرزی دفترچه ی بیمه برای سرزان صا میشود که استفاده از آن از خدمات مانی مختلف برخوردار میشوند. مهم ترین اهمیت این دفترچه این است که خدمت سرزی دوره ای همراه فعالیت های سخت و طاقت فرسا است که امکان آسیب دیدگی سرزان نیز وجود دارد، چنین مواقعی استفاده از دفترچه بیمه مانی، ضرورت پیدا میکند سرزان از پرداخت هزینه های سنگین مانی معاف شوند.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای داشتن بیمه حین سرزی که به آن میپردازیم این است که این دوره ی دو ساله ی بیمه سرزی میتواند به عنوان سابقه کاری افراد نظر گرفته شود. لذا سرزان مدت دو سال زودتر زنشسته میشوند و از مزایای آن برخوردار میشوند. اما برای برخورداری از این مزیت مقوله ای به نام خرید بیمه خدمت سرزی مواجه هستیم. این به معنای پرداخت مبلغ مقرر شده از سوی سازمان وظیفه و نهایت یافت سابقه بیمه ی سرزی میشد.

البته سازمان وظیفه برای خرید این بیمه شرایطی را مقرر کرده است که فرد تنها تحت آن شرایط میتواند از آن بهره مند شود. اطلاع از قوانین نظام وظیفه که برای خرید بیمه نظر گرفته شده است از طریق راه های مختلفی همچون مشاوره نظام وظیفه امکان پذیر است که طی آن کارشناسان مجرب اطلاعات لازم را اختیار شما قرار میدهند.

شرایط خرید بیمه خدمت سرزی چگونه است؟

شرایط خرید بیمه خدمت سرزی از سوی سازمان وظیفه و همچنین اداره ی کار و سایر سازمان های مربوطه مشخص میشود که به شرح زیر است. فردی که میخواهد بیمه ی دوره ی سرزی خود بهره مند شود ید ابتدا تقاضای خود را اعلام کند. بعد از ارائه ی این خواست شرایط فرد متقاضی مورد بررسی قرار میگیرد. یکی از مهم ترین شرایط خرید بیمه خدمت سرزی این است که وقتی فرد خواست خرید بیمه را ارائه داده است، حال پرداخت بیمه ی سازمان مین اجتماعی شد. حال این بیمه از هر نوعی شد، فرقی ندارد. شرط دیگر که برای متقاضیان خرید بیمه نظر گرفته شده است مربوط به زمان استفاده و پرداخت حق بیمه است. این به آن معناست که متقاضی قبل از اعزام به خدمت سرزی ید حق بیمه پرداخت کرده شد. مدت زمانی که برای پرداخت حق بیمه مطرح شده است، مدت دو سال است.

بعد از اینکه مشخص شد فرد متقاضی این دو شرط را دارد حال ید مبلغ تعیین شده را تحت عنوان حق بیمه پرداخت کند بتواند از دو سال سابقه استفاده کند. البته این مبلغ به شرایط مختلفی بستگی دارد که ادامه مورد بحث و بررسی قرار میگرد.

نحوه محاسبه بیمه خدمت سرزی چگونه است؟

نحوه محاسبه بیمه خدمت سرزی توجه به شرایط هر فردی متفاوت است. برخی از این شرایط شامل میزان آمد افراد و همچنین سال اعزام به خدمت سرزی و… میشد. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم؛ محاسبه ی بیمه سرزی بررسی وضعیت شغلی متقاضی، آمد دو سال آخر فرد و همچنین مبلغی که طی دوسال آخر برای حق بیمه پرداخت کرده است، مشخص میشود و به ترتیب زیر است:

قوانین مربوط به حق بیمه خدمت سرزی

  • طبق قوانین، داوطلن ید ۳۰ صد از آمد دو سال آخر کاری خود را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که از این ۳۰ صد تنها پرداخت ۷ صد به عهده ی فرد متقاضی است و بقیه ی آن بر عهده ی دولت و سازمان های مربوطه است. برای این کار میانگین آمد متقاضی دو سال قبل از اعلام خواست خرید بیمه سرزی محاسبه میشود. عدد حاصل هفت صد ضرب میشود.
  • مدت زمان سرزی افرادی نیز یکی از فاکتورهایی است که نظر گرفته میشود. که مبلغ به دست آمده مرحله قبل ید مدت زمان سرزی ضرب شود.

لازم به ذکر است که نحوه محاسبه بیمه خدمت سرزی برای ایثارگران به همین شکل است این تفادت که هفت صد ذکر شده نیز توسط بنیاد شهید و… پرداخت میشود، به عرتی یافت سابقه بیمه برای این افراد به شکل رایگان است.

لازم به ذکر است که سازمان وظیفه و سازمان بیمه مین اجتماعی برای آن دسته از مشمولان که توان مالی پرداخت یکجای این مبلغ را ندارند، امکان پرداخت قسطی را ۱۲ قسط فراهم آورده است. نکته ی دیگر زمان پرداخت مبلغ تعیین شده است که متقاضیان ید آن را همان موعد مقرر به شکل قسطی و غیر قسطی پرداخت کنند از بروز مشکلات دیگر جلوگیری به عمل آید.

 

مدارک لازم برای خرید بیمه خدمت سرزی شامل چه مواردی میشد؟

مدارک لازم برای خرید بیمه خدمت سرزی موضوع مهمی است که متقاضیان خرید بیمه ید نظر بگیرند. مدارکی همچون کارت شناسایی ملی و شناسنامه و عکس پرسنلی که از واجب ترین مدارک است. علاوه بر این ها مدارکی که یید کننده پرداخت حق بیمه از سوی داوطلب قبل از اعزام به خدمت و بعد از آن نیز الزامی است. یافت این مدارک از طریق مراجعه به سازمان بیمه مین اجتماعی و دیگر ارگان های مربوطه امکان پذیر است. همانطور که گفته شد مدت زمان خدمت سرزی یکی از مواردی است که مبلغ حق بیمه را مشخص میکند. لذا کارت پایان خدمت نیز از دیگر مدارک لازم برای خرید بیمه خدمت سرزی میشد. علاوه بر این موارد، افرادی که جانز هستند و میخواهند از پرداخت حق بیمه سرزی معاف شوند ید مدارک مربوط به جانزی خود را از بنیاد شهید یافت کنند و زمان ثبت تقاضا ارائه دهند.

ارائه ی این مدارک زمان مقرر شده، الزامی است. فردی که تمام این مدارک را دست داشته شد و همچنین شرایط لازم را نیز دارا شد میتواند بری خرید بیمه اقدام کند.


بیشتر بخوانید:  پروژه کسری خدمت چیست؟


قیمت خرید بیمه خدمت سرزی چگونه است؟

قیمت خرید بیمه خدمت سرزی به پارامتر های محتلفی بستگی دارد که کنون به برخی از این موارد اشاره کرده ایم. مهم ترین عاملی که این قیمت ثیر میگذارد همان آمد فرد متقاضی میشد. لذا مبلغ قابل پرداخت برای افراد آمدهای مختلف، متفاوت میشد. مثلا برای فردی آمد یک میلیون تومان و دو سال خدمت سرزی طبق فرمول های ارائه شده ضرب این مبلغ یک میلیون تومان هفت صد اعلام شده، عدد هفتصد هزار تومان به دست میاید که این مبلغ را نیز ید مدت سرزی که همان ۲۴ ماه است ضرب کنیم. عدد حاصل ۱۶۸۰ هزار تومان است که قیمت خرید بیمه خدمت سرزی برای این فرد است.

به این ترتیب قیمت های مختلفی وجود دارد ولی اصل محاسبه برای کلیه ی متقاضیان همان روش اعلام شده است به استثنای جانزان که برای آنها  امکان بهره مندی از سوابق بیمه سرزی به شکل رایگان وجود دارد.

 

سوابق  بیمه خدمت سرزی چیست؟

سوابق  بیمه خدمت سرزی میتواند به افراد واجد شرایط کمک کند که دو سال زودتر موفق به یافت بیمه و مزایای زنشستگی شوند. اما نکاتی این ره وجود دارد که متقاضیان ید رعایت کنند.

  • متقاضی ید قبل و بعد از دوره سرزی تحت پوشش بیمه شد بتواند به شکل رایگان از سوابق بیمه خدمت سرزیاستفاده کند.
  • پرداخت مبلغ حق بیمه برای سرزانی که قبل از سرزی بیمه نبوده اند الزامی است. نحوه ی محاسبه ی این مبلغ را پاراگراف های قبلی شرح داده ایم.
  • افرادی که میخواهند از وضعیت سابقه بیمه سرزی خود مطلع شوند یستی مراجعه به سامانه مربوطه یک حساب کاربری ایجاد کنند.
  • این سامانه به شکل خودکار و توجه به اطلاعاتی که وارد کرده اید مدت سابقه شما را بررسی میکند و اختیارن قرار میدهد.

سوالات متداول

مزیت استفاده از بیمه سرزی چیست؟

استفاده از بیمه مانی سرزان را از پرداخت هزینه های سنگین مانی معاف میکند. همچنین این دوره ی دو ساله ی بیمه سرزی میتواند به عنوان سابقه کاری افراد نظر گرفته شود.

شرایط خرید بیمه سرزی کدامند؟

متقاضی قبل از اعزام به خدمت سرزی ید حق بیمه پرداخت کرده شد. همچنین زمان ثبت خواست حال پرداخت بیمه ی سازمان مین اجتماعی شد.

محاسبه بیمه سرزی چگونه است؟

میانگین آمد متقاضی دو سال قبل از اعلام خواست خرید بیمه سرزی محاسبه میشود. عدد حاصل هفت صد ضرب میشود. نهایت مبلغ به دست آمده ۲۴ ماه ضرب میشود و مبلغ پرداختی به دست میاید.

 

شرایط خرید بیمه خدمت سرزی چگونه است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط خرید بیمه خدمت سرزی چگونه است؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.