لیست ارگان های امریه سربازی

۴۸۸ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

ارگان های امریه سرزی کدامند؟ چگونه میتوان از لیست این ارگان ها اطلاع پیدا کرد؟ به طور کلی تعداد زیادی از ارگان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی جز این موارد هستند. اما قبل از پرداختن به این ارگان ها توضیح کوهی ره ی امریه خدمت سرزی را ذکر میکنیم. خیلی از افرادی که به عنوان مشمول خدمت سرزی شناخته میشوند، به دنل راهی هستند که خدمت سرزی کم دسرتر و راحت تری داشته شند. یکی از راه هایی که میتواند به این افراد کمک کند، یافت امریه از یکی از ارگان ها میشد. اما این ارگان ها چگونه میتوانند از بین سرزان سازمان وظیفه نیرو جذب کنند؟ سازمان وظیفه کشور هر سال تنها تعداد مشخصی سرز و نیرو احتیاج دارد، چنین صورتی وقتی تعداد مشمولان بیشتر از حد نیاز سازمان وظیفه شد، این سازمان تعدادی را به عنوان سرز امریه به ارگان های دیگر واگذار میکند.

این امر عث میشود که ارگان های دیگر کسری نیروی خود را سرزان امریه تکمیل کنند و از پرداخت هزینه های بیشتر جلوگیری شود و از طرفی سازمان وظیفه نیز نیروی های خود را یگان های خدمتی به حالت تعادل خواهد آورد. ارگان های امریه گیر تنوع زیادی دارند از آموزش و پرورش وزارتخانه ها و… جز این ارگان ها به حساب میایند. معیار مهمی که ارگان های امریه سرزی نظر میگیرند مربوط به مک تحصیلی افراد است. این سازمانها توجه به نیاز خود به نیروی متخصص، حوزه های مختلف از بین متقاضیان، افراد سابقه و رشته تحصیلی مرتبط را جذب میکنند. چنانچه مایل به یافت امریه هستید اما اطلاعات دقیق از نحوه ی اقدام برای یافت و همچنین شرایط آن ندارید، میتوانید از مشاوره نظام وظیفه استفاده کنید ادامه این مقاله نیز به بررسی نکات مهم مربوط به امریه میپردازیم.


بیشتر بخوانید:  پروژه کسری خدمت چیست؟


شرایط پذیرش امریه خدمت سرزی چگونه است؟

شرایط پذیرش امریه خدمت سرزی به طور کلی از پنج بند تشکیل شده است. افرادی که این شرایط را داشته شند میتوانند برای امریه شدن ارگان مورد نظر خود اقدام کنند. این موارد پنج گانه به ترتیب زیر است:

  • مهل بون فرد مشمول
  • مشمولانی که جز خانواده شهدا، ایثارگران و جانزان هستند.
  • مشمولانی که تحت پوشش یکی از سازمان های بهزیستی و یا کمیته امداد قرار دارند.
  • مشمولانی که سرپرست خانواده هستند.
  • مشمولانی که به دلیل بیماری معافیت از رزم دارند.

گاهی افرادی که این شرایط را ندارند به دنل یافت امریه سرزی هستند. ممکن است مشمولان این سوال مواجه شوند که آیا امکان پذیرش این افراد به عنوان سرز امریه وجود دارد؟ واقع این شرایط پذیرش امریه خدمت سرزی که لا ذکر شد، مورد توجه بسیاری از ارگان ها و سازمان های امریه گیر میشد  واحتمال پذیرش داوطلن را بیشتر میکند. اما ممکن است سازمانی از بین افراد فاقد این شرایط نیز سرز امریه جذب کند. این موضوع به عوامل مختلفی همچون میزان جذب امریه سازمان مورد نظر، تعداد متقاضیان و… بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش امریه شامل چه مواردی است؟

مدارک مورد نیاز برای پذیرش امریه و تدارک لازم برای جمع آوری آنها زمان مقرر موضوع بسیار مهمی است که مشمولین ید به آن توجه داشته شند. نکته ی مهم دیگری که ره ی مدارک موردنیاز مطرح است، این است که داوطلن بر اساس شرایطی که دارند ید مدارک مرتبط را ارائه دهند. مثلا فردی که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی قرار دارد ید معرفی نامه ی این ادارات را دست داشته شد. ره ی مشمولانی که جز خانواده ایثارگران هستند نیز ید گواهی مربوطه به بنیاد شهید ارائه شود. تصویر شناسنامه و اثت مهل بودن متقاضیان مهل نیز از دیگر مدارک میشد. سازمان های امریه گیر تنها از بین افراد مک تحصیلی و مهارت متناسب ردیف شغلی مورد نظر امریه میگیرند لذا ارائه مدارک تحصیلی مرتبط نیز الزامی است.

تصویر برگه ی اعزام به خدمت که ریخ اعزام آن ج شده است از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای یافت امریه است. علاوه بر مواردی که گفته شد زمان ثبت نام و تنظیم خواست برای امریه سرزی، فرم هایی اختیار داوطلب قرار میگیرد که فرم تعهد برای نداشتن هیچگونه نسبت فامیلی نسبی و سببی کارکنان ارگان مربوطه و فرم اطلاعات افراد تحت تکفل مشمول از آن دست میشند. فردی که تمام مدارک مورد نیاز برای پذیرش امریه را گردآوری کرده است ید دقت کند که ارسال این مدارک ید تقری دوماه قبل از ریخ اعزام به خدمت شد.

 

مراحل پذیرش ارگان های امریه سرزی چگونه است؟

مراحل پذیرش ارگان های امریه سرزی قدم بعدی است که مشمول بعد از تهیه مدارک مورد نیاز ید انجام دهد. مشمولان ید توجه داشته شند که برای یافت امریه ید حدود دوماه قبل از ریخ اعزام اقدام کنند. زمان اعزامشان به خدمت برگه امریه را دست داشته شند. امااولین مرحله از مراحل پذیرش ارگان های امریه سرزی این است که متقاضی ابتدا ید ارگان مورد نظر خود را انتخاب کند و به آن ارگان مراجعه کند. بعد از اینکه از جذب امریه توسط ارگان مورد نظر اطمینان حاصل کرد ید برای اعزام به خدمت اقدام کند. برای اینکه یافت دفترچه راهنمای سرزی و تکمیل آن و نهایت ارسال به سازمان وظیفه الزامی است. سپس بررسی های سازمان وظیفه و بعد از مدت کوهی برگه سبز یا برگه اعزام به خدمت برای مشمول ارسال میشود. این برگه سبز ید فورا به سازمان مورد نظر ارائه شود.

بعد از تکمیل مدارک خواست شما مورد بررسی قرار میگرد و صورت واجد شرایط بودن نتیجه پذیرش شما اعلام میشود و برگه ای اختیارن قرار میگیرد. شما ید برگه ی امریه را بعد از تقسیم نیرو به یگان خدمتی ارائه دهید. اما نکاتی وجود دارد که ذکر آنها خالی از لطف نیست. مثلا برخی از ارگان های امریه گیر علاوه بر شرایط عمومی مورد نیاز برای سرز امریه، شرایط دیگری نیز نظر گرفته اند. مصاحبه حضوری متقاضی، تحقیقات میدانی، نوع مک تحصیلی و معدل مورد نیاز و… از جمله این موارد هستند. لذا ید آمادگی لازم برای رویارویی موارد را داشته شید.

لیست ارگان های امریه خدمت سرزی چیست؟

لیست ارگان های امریه خدمت سرزی برای فردی که میخواهد به عنوان سرز امریه خدمت خود را سپری کند، میتواند موضوع خیلی مهمی شد. خوشبخنه سازمان هایی که اقدام به جذب سهمیه میکنند از تنوع لایی برخوردار هستند و داوطلن میتوانند متناسب شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنند. مشمولان ید دقت کنند که تنه ید به یکی از ارگان های امرهی گیر خواست دهند غیر این صورت خواست آنها طل خواهد شد. برخی از ارگانهایی که لیست ارگان های امریه خدمت سرزی جای  دارند به قرار زیر است:

  • وزارتحانه هایی همچون: وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت صنعت و معدن و…
  • سازمان محیط زیست
  • اداره اوقاف
  • سازمان بهزیستی کشور
  • آموزش و پرورش
  • سازمان جهاد کشاورزی
  • سازمان انرژی اتمی
  • سازمان هواپیمایی کشور
  • سازمان زرسی کشور
  • سازمان فنی حرفه ای
  • اداره ی آب و فاضلاب
  • نک ها و موسسات مالی
  • اداره گمرگ
  • اداره برق وبسیاری ارگان های دیگر.

 

رشته های مورد نیاز ارگان های امریه سرزی کدام است؟

رشته های مورد نیاز ارگان های امریه سرزی به نوع فعالیت ارگان و سازمان مورد نظر بستگی دارد. هر سازمان به افرادی دارای مدارک تحصیلی حوزه ی تخصصی خود نیاز دارد. مثلا سازمان محیط زیست ازبین مشمولان فارغ التحصیل رشته های کشاورزی امریه میگیرد. قوه قضاییه و دادگستری ها نیز از بین کارشناسان حقوق، علوم قضایی، فقه و حقوق اسلامی و… امریه جذب میکنند. وزارت نفت نیز از دیگر ارگان های امریه گیر است که از بین افراد مک مهندسی شیمی، مهندسی ملوژی، مهندسی نفت، مهندسی سیستم های انرژی و… امریه میگیرد. برخی رشته های مورد نیاز ارگان های امریه سرزی که اغلب سازمانها برای انجام امور دفتری مورد نیاز است شامل حسابداری، مدیریت، کامپیوتر و… است.

سوالات متداول

امریه سرزی چگونه است؟

سازمان وظیفه کشور هر سال تنها تعداد مشخصی سرز و نیرو احتیاج دارد، چنین صورتی وقتی تعداد مشمولان بیشتر از حد نیاز سازمان وظیفه شد، این سازمان تعدادی را به عنوان سرز امریه به ارگان های دیگر واگذار میکند.

شرایط پذیرش امریه خدمت سرزی کدامند؟

معافیت از رزم، مهل بون فرد مشمول، مشمولانی که تحت پوشش یکی از سازمان های بهزیستی و یا کمیته امداد، مشمولان سرپرست خانوار، خانواده ایثارگران جز افرادی هستند که میتوانند از امریه سرزی استفاده کنند.

ارگان های امریه گیر کدامند؟

سازمان جهاد کشاورزی، سازمان انرژی اتمی، سازمان هواپیمایی کشور، سازمان زرسی کشور، سازمان فنی حرفه ای، اداره ی آب و فاضلاب، نک ها و موسسات مالی، اداره گمرگ و…

 

لیست ارگان های امریه سرزی

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

لیست ارگان های امریه سرزی

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.