کسری خدمت فرزندان ایثارگر و قوانین جدید آن ابلاغ شد

۴۷۶ بازديد
 
2.5 / 5 ( 2 votes )

سدکل نیروهای مسلح اطلاعیه ای، مقررات اجرایی قانون جدید کسر خدمت سرزی فرزندان ایثارگران را ابلاغ کرد! برای اطلاع از جزییات قوانین کسر خدمت فرزندان ایثارگر ادامه آویژه دانش همراه شید .

کسر خدمت فرزندان ایثارگر

متن اطلاعیه سد کل نیروهای مسلح خصوص ابلاغ اجرای مقررات کسر خدمت فرزندان ایثارگر به شرح ذیل است این زمینه مشاوره نظام وظیفه می تواند راهنمای خوبی برای شما شد.

« اجرای بند «د» ماده ۸۸ قانون پنج ساله ششم توسعه کشور و برابر توافق انجام شده فی ما بین رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سد کل نیروهای مسلح، طول برنامه پنج ساله ششم توسعه هر ساله تعداد حداکثر ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین صد جانزی، آزادگی و رزمندگی هستند یا تجمیع امتیاز جانزی، رزمندگی و آزادگی آنان به لاترین امتیاز برسد، برابر ضوابط و فرآیند زیر از کسر خدمت بهره‌مند خواهند گردید:

۱ – برای تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، کلیه جانزان، آزادگان و رزمندگان دارای فرزند ذکور خدمت نکرده، اعم از این که سن مشمولیت شند یا نشند ریخ و مدت زمانی که به زودی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می شود، مراجعه به دافتر پلیس + ۱۰ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

از آنجایی که ثبت نام مرحله مقدماتی صرفا برای تعیین افراد واجدشرایط و دارای اولویت می شد، لذا افراد براساس مدارکی که دست دارند و صورت فقدان مدارک، براساس خود اظهاری ثبت نام نمایند، این مرحله نیاز به مراجعه افراد به سازمان های نیروهای مسلح برای اخذ گواهی معتبر یا یید مدارک نمی شد.

۲ – پس از ثبت نام مقدماتی، تعداد حداکثر بیست هزار نفر که دارای بیشترین صد جانزی یا بیشترین مدت آزادگی و رزمندگی هستند یا جمع سابقه ایثارگری آنان به لاترین امتیاز می رسد، برای یافت کسر خدمت به عنوان اولویت تعیین خواهند گردید که این مرحله واجدین شرایط تعیین شده موظف به تهیه مدارک معتبر جانزی و آزادگی از بنیاد شهید و رزمندگی از سازمان مربوطه و ارائه آن به سازمان وظیفه عمومی ناجا برابر فرآیند اعلامی از سوی آن سازمان خواهند بود.

۳ – اولویت بهره مندی از کسر خدمت سرزی برای واجدین شرایطی که لاترین امتیاز را دارند به ترتیب کارکنان وظیفه حال خدمت، مشمولیت وظیفه غیرغایب دارای برگ اعزام هر سال و صورت تکمیل نشدن بخشی از ظرفیت بیست هزار نفر، مشمولین دارای معافیت موقت تحصیلی، پزشکی و کفالت خواهد بود.

۴ – مشمولین غایب یا سرزان فراری اولویت بهره مندی از امتیاز کسر خدمت نمی شند.

۵ – کارکنان وظیفه ای که حال خدمت می شند صورت بهره مندی از کسر خدمت، کارت پایان خدمت یافت می نمایند و آن دسته از مشمولین واجد شرایط که پ آنان دارای حداقل ۲۴ ماه سابقه رزمندگی یا آزادگی یا حداقل ۲۴ صد جانزی بوده یا تجمیع این امتیازات به عدد حداقل ۲۴ برسد، اگر چنانچه براساس امتیازات افراد ثبت نام کننده آن سال، به عنوان اولویت برای بهره مندی از کسر خدمت تعیین شوند، کارت معافیت یافت نموده و می یست متعهد گردند چنانچه ظرف مدت ۵ سال برای طی آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را برای طی دوره معرفی نمایند.

۶ – مشمولین متولد ۱۳۷۲ به قبل که قبلا از مقررات کسر خدمت (۹ روز به ازای هر ماه رزمندگی، آزادگی یا یک صد جانزی) برخوردار شده و هنوز خدمت دوره ضرورت خود را به اتمام نرسانده اند صورت قرار گرفتن شمول این مقررات می توانند وضعیت خود را این مقررات تطبیق و از ضوابط جدید بهره مند گردند.

۷ – آن دسته از ایثارگرانی که براساس مقررات ۳۰ ماه رزمندگی، ۲۵ صد جانزی یا ۲۴ ماه آزادگی، یک یا بیش از یک فرزند خود را معاف نموده اند، صرفا صورت دارابودن سابقه ایثارگری مازاد بر موارد استفاده شده قبلی، می توانند شمول این مقررات قرار گیرند.

۸ – از ریخ ۱۳۹۶،۰۹،۱۸ کسر خدمت ایثارگری صرفا چارچوب مقررات جدید بوده و سایر مقررات قبلی از جمله بهره مندی متولدین ماقبل سال ۱۳۷۳ از ۹ روز کسر خدمت به ازای یک ماه رزمندگی یا آزادگی ۱ صد جانزی ملغی می گردد.

۹ – خصوص تبصره ۲ ماه ۳۳ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور که سقف رزمندگی، آزادگی و جانزی را برای معافیت فرزندان ایثارگران کاهش داده بود به دلیل این که بند “د” ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور (کسر خدمت ایثارگری) برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی بر این ماده حاکم می شد، لذا این بند طول برنامه پنج ساله ششم قابلیت اجرایی نداشته و بعد از اتمام برنامه توسعه ششم این خصوص تصمیم گیری خواهد گردید.

۱۰ – سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراهم نمودن ساز و کار اجرایی موضوع، نسبت به اطلاع رسانی لازم خصوص فرآیند اجرای کار اقدام خواهد نمود، لذا از مردم محترم تقاضا دارد اقدامات خود را صرفا براساس اطلاع رسانی انجام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی انجام داده و سوالات و ابهامات خود را نیز از طریق آن سازمان پیگیر شند.

چگونگی یافت کسر خدمت فرزندان ایثارگران را اینجا دنل کنید

 

مشاوره خدمت سرزی

صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام خصوص کسر خدمت فرزندان ایثارگر و نیاز به مشاوره نظام وظیفه ؛ اموری نظیر خروج از کشور ، معافیت پزشکی ، معافیت کفالت و … هم اکنون می توانید شماره  تهران ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ و سایراسنها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس حاصل فرمایند . همچنین صورت تمایل می توانید کانال سرزی تلگرام آویژه دانش را نیز دنل فرمایید.

منبع خبر : khabaronline
 

کسری خدمت فرزندان ایثارگر و قوانین جدید آن ابلاغ شد

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

کسری خدمت فرزندان ایثارگر و قوانین جدید آن ابلاغ شد

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.