شرایط اخذ معافیت کفالت پدر چیست؟

۵۰۲ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

کفالت پ به معنای بر عهده گرفتن سرپرستی و وظیفه ی نگهداری پی است که خود به تنهایی توانایی انجام امورات زندگی خود را ندارد. اما شرایطی مشمولانی که دارای این وظیفه هستند دچار مشکل میشوند و از رفتن به خدمت سرزی هراس دارند. چرا که رفتن به خدمت کسی را برای نگهداری از پ و مین معاش او و خانواده ندارند. افرادی که دارای این شرایط هستند زمان رسیدن به سن مشمولیت ید بیشتر دقت کنند. زیرا اغلب میتوانند از معافیت هایی که سازمان وظیفه برایشان نظر گرفته استفاده کنند. معافیت کفالت از پر کاربردترین و پر طرفدار ترین انواع معافیت هایی است که سازمان وظیفه مطرح کرده است. این نوع معافیت انواع مختلفی دارد که یکی از آنها مربوط به کفالت پ است. این نوع معافیت دارای قوانین و مقررات گسترده ای است که ادامه همه این موارد را مورد بحث قرار میدهیم.

چنانچه شما نیز از متقاضیان یافت این نوع معافیت ها هستید حتما سوالات بسیاری مواجه شده اید. برخی از این سوالات مربوط به مشمولیت یا عدم مشمولیت شما برای اخذ این نوع معافیت است و یا ممکن است مشمول این طرح شید اما ندانید ید از کجا و چگونه برای یافت آن اقدام کنید. لذا گرد آوری این مقاله تلاش کرده ایم گامی جهت افزایش سطح آگاهی و دانش شما برداریم. بنابراین مطالعه ی این مقاله میتواند براین مثمر ثمر واقع شود. اگر بعد از مطالعه ی این مقاله ز هم ابهاماتی داشته شید؛ مراکز مشاوره مختلف، مشاوره هایی را قالب مشاوره نظام وظیفه ارائه میدهند که پاسخگوی بسیاری از سوالات شما میشد. مواردی همچون قوانین و مقررات تعیین شده برای این نوع معافیت، مراحل و شرایط لازم برای یافت آن و بسیاری محث دیگر زمره ی موضوعات مربوط به این مشاوره ها قرار دارند.

شرایط اخذ معافیت کفالت پ چگونه است؟

شرایط اخذ معافیت کفالت پ موضوع مهمی است که همه ی متقاضیان یافت این معافیت ید به طور کامل از آن اطلاع داشته شند. برخی افراد تصور میکنند که تک پسر بودن خانواده میتواند تنها دلیل کافی برای اخذ معافیت کفالت شد. اما واقعیت تصورات اغلب مشمولان فرق میکند. یافت این معافیت دارای یکسری شرایط عمومی و یکسری شرایط اختصاصی است که زیر مطرح میشود:

  • یکی از مهم ترین آنها مربوط به غیبت فرد مشمول میشد. افراد غایب مجاز به اخذ این نوع معافیت نیستند مگر اینکه غیبت خود را موجه کنند.
  • علاوه بر این از دیگر شرایط لازم این است که مشمول به سن مشمولیت رسیده شد اگر فردی متقاضی یافت این نوع معافیت شد و تمام شرایط لازم را نیز داشته شد، تنها زمانی میتواند اقدامات لازم را انجام دهد که به عنوان مشمول خدمت وظیفه شناخته شود.
  • همچنین مشمول ید تنها فردی شد که صلاحیت و توانایی نگهداری از فرد مکفول را داشته شد.

برخی شرایط خاص نیز برای معافیت کفالت پ وجود دارد که بدین شرح میشند:

  • افرادی که دارای پ لای ۷۰ سال شند مجاز به یافت معافیت کفالت هستند.
  • مشمول ید تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال این پ شند بتواند به عنوان کفیل، از خدمت معاف شود.
  • اگر مشمول دارای براان لای ۱۸ سال شد، نمیتواند از این قانون استفاده کند. البته تبصره ای نیز برای مشمولانی که دارای برا معلول هستند، مطرح است. طبق آن مشمولان دارای برا معلول و پ لای ۷۰ سال از رفتن به خدمت معاف میشوند.
  • مشمولان نظام وظیفه عمومی تحت شرایط دیگری نیز میتوانند از این معافیت استفاده کنند. این شرایط برای کسانی است که سن پشان به ۷۰ سال نرسیده است اما دچار بیماری شده است و توانایی نگهداری و مراقبت از خود را ندارد.

قوانین معافیت کفالت پ چیست؟

قوانین معافیت کفالت پ از سوی سازمان وظیفه مطرح میشود. طبق این قوانین افراد مشمولی که تنها فرزند پسر خانواده هستند میتوانند سرپرستی پ لای ۷۰ سال خود را بر عهده بگیرند و به سبب آن از رفتن به خدمت معاف شوند. یکی دیگر از مواردی که قوانین مربوطه اعلام شده است برای کسانی است که دارای پ سن کمتر از ۷۰ هستند. این افراد نیز صورتی که بتوانند بیماری پ و نیاز وی به مراقبت را به اثت برسانند مشمول معافیت کفالت هستند. همانطور که گفتیم یکی از شرایط لازم برای یافت معافیت کفالت این است که فرد مشمول تنها فرزند ذکور خانواده شد که لای ۱۸ سال سن دارد. ره ی مشمولانی که برا معلول و یا بیمار دارند نیز این معافیت را نظر گرفته است.

نکته ی دیگری که قوانین معافیت کفالت پ مطرح شده است مربوط به این است که آیا معافیت کفالت برای فرزندخوانده امکان پذیر است؟ پاسخ ید گفت که اخذ معافیت کفالت تنها برای فرزندان واقعی پ امکان پذیر است. نکته ی جالب دیگری که ره ی این نوع معافیت ها مطرح است این است که مشمولان واجد شرایط میتوانند زمان تحصیل نیز برای اخذ معافیت کفالت اقدام کنند.

 

مدارک لازم برای اخذ کفالت شامل چه مواردی است؟

مدارک لازم برای اخذ کفالت بستگی به نوع کفالتی دارد که فرد به واسطه ی آن خواست معافیت دارد. اگر بخواهیم مدارک مورد نیاز یافت کفالت برای پ را شرح دهیم ید به مواردی همچون ارائه ی تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس پرسنلی مشمول اشاره کنیم. علاوه بر این میتوان به مواردی دیگری اشاره کرد که تکمیل فرم های دفترچه راهنمای سرزی که فرم های مربوط به وضعیت مشمولین و واکسیناسیون و معاینات آنها و… از آن جمله میشند.

تصویر آخرین مک تحصیلی فرد مشمول، تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای خانواده شامل پ، ما، خواهر و براان و تکمیل برگه ی مربوط به مشخصات بستگان نیز از دیگر مدارک لازم برای اخذ کفالت میشد. مشمولان ید تمامی این مدارک را تهیه کنند و به سازمان وظیفه ارائه دهند. برای این کار مشمولان ید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند و اطلاعات خود را سامانه مربوطه به ثبت برسانند.

سازمان وظیفه عمومی انجام بررسی های لازم تصمیم نهایی را برای معافیت و یا عدم معافیت فرد مشمول اتخاذ میکند. افرادی کهمعاف نشوند ید به خدمت اعزام شوند.

مشمولین یافت معافیت کفالت چه کسانی هستند؟

مشمولین یافت معافیت کفالت چه کسانی هستند؟ آیا من نیز میتوانم متقاضی یافت معافیت کفالت شم؟ اغلب مشمولان چنین سوالاتی مواجه هستند. لذا این بخش به طرح و بررسی این موضوع پرداخته ایم. پاسخی که میتوان به چنین سوالاتی داد این است که  تنها افرادی به عنوان مشمول معافیت کفالت شناخته میشوند که شرایط سه گانه ی اصلی را برای اخذ این معافیت ها داشته شند. این شرایط شامل نداشتن غیبت، رسیدن به سن مشمولیت میشد. همچنین مشمول ید تنها فرد سالم واجد شرایط برای نگهداری از فرد مکفول شد. حال بسته به اینکه مشمول میخواهد برای کدام یک از معافیت های کفالت شامل کفالت ما، پ، خواهر، برا معلول و صغیر و… خواست دهد شرایط فرق میکند. افرادی که بتوانند تمام شرایط لازم برای کفالت را داشته شند و مدارک مربوط به آن را ارائه دهند به عنوان مشمولین یافت معافیت کفالت نظر گرفته میشوند.

 

تحقیقات محلی برای معافیت کفالت چگونه است؟

تحقیقات محلی برای معافیت کفالت یکی از اقدامات سازمان وظیفه برای راستی آزمایی ادعای مشمولان وظیفه عمومی است. افرادی که تقاضای یافت معافیتهای کفالت دارند مراجعه به دفاتر پلیس الکترونیکی مدارک خود را ارائه میدهند. آس محل زندگی نیز یکی از همین مدارک است. زمانیکه تمام مراحل ثبت نام برای یافت معافیت انجام شده شد، نوبت به بررسی های سازمان وظیفه میرسد. یکی از اقداماتی که روند این تحقیقات انجام میشود مربوط به استعلاماتی است که این سازمان از اداره ثبت احوال هر اسن میگیرد. علاوه بر این تحقیقات محلی برای معافیت کفالت نیز از دیگر مواردی است که سازمان وظیفه روند بررسی های خود نظر دارد. این سازمان افرادی را به همان آس ارائه شده زمان ثبت نام میفرستد که سوالاتی را از همسایه ها و آشنایان مشمول میپرسد. چنانچه این تحقیقات نیز یید کننده ادعاهای مشمولان شد، از معافیت کفالت برخوردار خواهند شد.

سوالات متداول

شرایط اخذ معافیت کفالت کدامند؟

این شرایط شامل نداشتن غیبت، رسیدن به سن مشمولیت میشد. همچنین مشمول ید تنها فرد سالم واجد شرایط برای نگهداری از فرد مکفول شد.

کفالت برای پ به چه معناست؟

کفالت برای پ به معنای بر عهده گرفتن سرپرستی و وظیفه ی نگهداری پی است که خود به تنهایی توانایی انجام امورات زندگی خود را ندارد.

آیا امکان یافت معافیت کفالت پ برای افراد پ زیر ۷۰ سال ممکن است؟

بله این افراد نیز صورتی که بتوانند بیماری پ و نیاز وی به مراقبت را به اثت برسانند مشمول معافیت کفالت هستند.

 

شرایط اخذ معافیت کفالت پ چیست؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط اخذ معافیت کفالت پ چیست؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.