حقوق سربازی برحسب مدرک تحصیلی چقدر است؟

۵۱۵ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

حقوق سرزی یکی از مقوله های مهم مربوط به نظام وظیفه است که مشمولان سوالات زیادی ره ی آن دارند. فردی که به خدمت سرزی اعزام میشود اغلب زمان خدمت نمیتواند شغلی داشته شد و ممکن است برای مین برخی مخارج همچون هزینه رفت و آمد و پوشاک و… مشکلاتی مواجه شود. لذا سازمان وظیفه ی عمومی کشور برای رفع این مشکل حقوقی را برای سرزان وظیفه مقرر کرده است که ماهیانه به حسابشان واریز میشود. میزان این حقوق کمتر از میزان لازم برای رفع نیازهای سرزان میشد اما میتواند کمک کوچکی به مشمولانی شد که دوره سرزی امکان کار کردن و آمد زایی را ندارند.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که بسیاری از مشمولان، دوره سرزی را اتلاف وقت و عمر تلقی میکنند. اما سازمان وظیفه میتواند پرداخت حقوق و مزایای بیشتر به سرزان، افراد مشمول را برای اعزام به خدمت ترغیب کند.

سوالات و ابهامات زیادی ره ی حقوق سرزی وجود دارد که مشمولان نظام وظیفه اغلب آن مواجه هستند. مثلا این موضوع که میزان حقوق مقرر شده برای سرزان وظیفه چق است؟ آیا حقوق یافتی میتواند پاسخگوی نیازهای سرزان شد یا خیر؟ آیا میزان حقوق یافتی برای همه ی سرزان به یک اندازه است؟ این موارد سوالات پر تکراری هستند که اغلب برای مشمولان و خانواده های آنها وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که اگر میخواهید اطلاعات دقیقی از تمام نکات مربوطه به این موضوع کسب کنید از مشاوره نظام وظیفه استفاده کنید. چرا که این مشاوره ها میتوانید از تجربیات کارشناسانی که سالیان سال این حوزه فعالیت داشته اند و از قوانین به روز نظام وظیفه اطلاع دارند، استفاده کنید. همچنین ما نیز این مقاله سعی کرده ایم برخی محث مهم ره ی حقوق یافتی مشمولان را مورد بررسی قرار داده ایم.

حقوق سرزان مهل چق است؟

حقوق سرزان مهل برای این دسته از افراد از اهمیت لایی برخوردار است. چرا که افراد مهلی که به خدمت وظیفه میروند، وظیفه ی مین معاش همسر و فرزندان را نیز بر عهده دارند. لذا حقوقی که این افراد یافت میکنند ید از حقوق مقرر شده برای دیگر افراد بیشتر شد. البته پایه حقوق برای همه ی سرزان به یک اندازه است ولی نکته ای که ره ی سرزان مهل وجود دارد این است که افراد مهل دارای فرزند نیز به ازای فرزندان خود حقوق بیشتری یافت میکنند که این موضوع همان حق عائله ای است که برای کارمندان رسمی نظر گرفته شده است. حقوق سرزان مهل به عوامل مختلف دیگری همچون محل خدمت مک تحصیلی و… نیز بستگی دارد. اگر بخواهیم میزان حقوق نظر گرفته شده برای سرزان را مطرح کنیم ید بگوییم که مقدار آن ۶۰ ۹۰ صد از حقوق کارکنان نظام وظیفه میشد.

به طور کلی میتوان چند عامل را میزان و احتساب حقوق یافتی سرزان دخیل دانست که برخی از این موارد زیر مطرح شده است:

  • هل یا عدم هل
  • تعداد فرزندان فرد مشمول
  • مک تحصیلی که ادامه توضیح داده خواهد شد.

حقوق سرزی برحسب مک تحصیلی چگونه است؟

حقوق سرزی برحسب مک تحصیلی مشمولان میتواند بسیار متفاوت شد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم سازمان وظیفه حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ صد از میزان حقوق کارکنان رسمی خود را به عنوان حقوق به سرزان وظیفه پرداخت میکند. میزان پرداختی به هر فرد به عوامل مختلفی وابسته است که مک تحصیلی یکی از مهم ترین این موارد است.

اما این سوال پیش میاید که چگونه مک تحصیلی میتواند میزان حقوق افراد را مشخص کند و احتساب آن به چه شکلی است؟ زمان دوره آموزشی به هر کدام از سرزان جه ی نظامی خاصی تعلق میگیرد. افرادی که مک تحصیلی لاتری دارند، جه ی لاتری نیز یافت میکنند. همین جاتی که به مشمولان تعلق میگیرد معیاری برای تعیین حقوق سرزی برحسب مک تحصیلی است. این به آن معناست که هر ق مک تحصیلی افراد لاتر شد، جه ی نظامی نیز لاتر است و نهایت حقوق بیشتری به آنها تعلق میگیرد.

مثالی مورد حقوق سرزی بر حسب مک تحصیلی

برای مثال افرادی که مک تحصیلی دیپلم دارند صاحب جه ی گروهن دومی میشوند و افرادی که مک کاردانی دارند به عنوان ستوان سوم شناخته میشوند. افرادی که مک تحصیلیشان کارشناسی است به جه ی ستوان دومی نائل میشوند. جه ی ستوان یکمی نیز برای افراد مک کارشناسی ارشد نظرگرفته شده است. حال طبق این جات و محل خدمت، حقوق سرزی تعیین میشود که مبلغی بین همان صدهای گفته شده میشد. مثالی از میزان حقوق نظر گرفته شده برای سرزان پزشک است که حداکثر مقدار حقوق را یافت میکنند و چیزی حدود ۷۰۰ ۸۰۰ هزار تومان است و حداقل آن برای سرزان مک تحصیلی پایین تر است. البته لازم به ذکر است که این میزان حقوق هر ساله تغییراتی همراه است برای مثال سازمان وظیفه سال جاری حقوق یافتی سرزان را افزایش داده است.

 

حقوق سرزی دوره آموزشی چگونه است؟

حقوق سرزی دوره آموزشی چگونه محاسبه میشود؟ آیا تفاوتی بین حقوق یافتی دوره آموزشی سرزان وجود دارد؟ میزان مقوق برای سرزان این دوره چق است؟ این بخش به پاسخ سوالاتی از این دست میپردازیم اما قبل از آن لازم است توضیح کوهی ره ی دوره آموزشی ارائه دهیم. این دوره تقری دو ماه طول میکشد که همه ی مشمولان موظف به گذراندن آن هستند. اهمیت این دوره آنق زیاد است که گاه افراد معاف از خدمت و سرزان امریه نیز ید این دوره را سپری کنند. طی دوره آموزشی جه نظامی سرزان طبق مک تحصیلیشان مشخص میشود. همانطور که گفتیم یکی از عوامل موثر حقوق یافتی سرزان همان مک تحصیلی و جه آنها است. همچنین هل یا عدم هل مشمولان نیز این دوره نظر گرفته میشود و نهایت حقوق سرزی دوره آموزشی مشخص میشود.

بعد از اینکه نیروها تقسیم شوند منطقه ی خدمتی سرزان نیز نظر گرفته میشود و صورت لزوم حقوق یافتیشان افزایش خواهد یافت. این امر صورتی است که محل خدمت مناطق بد آب و هوا و یا عملیاتی شد.

حقوق امریه سرزی چیست؟

حقوق امریه سرزی  نیز از دیگر موضوعاتی است که همواره مورد توجه مشمولان خدمت وظیفه و متقاضیان یافت امریه میشد. اغلب افراد بر این ورند که حقوقی که برای سرزان امریه نظر گرفته شده بیشتر از دیگر سرزان وظیفه است. اما پاسخ به چنین تصوراتی ید بگوییم به طور معمول حقوق امریه سرزی نیز همانند حقوقی است که برای دیگر سرزان نظر گرفته شده است. البته این موضوع نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل مربوط به قوانین و مقررات سازمان های امریه گیر است. طبق این امر، برخی از سازمان ها و ادارات امریه گیر حقوق و مزایای بیشتری برای سرزان نظر گرفته اند. لذا سرزان زمان اقدام برای اخذ امریه ید از قوانین و شرایط سازمان مربوطه اطلاع یابند. مک تحصیلی افراد رد این مورد نیز دارای اهمیت ویژه ای میشد و میزان حقوق یافتی سرزان ثیر گذار است.

 

حقوق سرزان لیسانس و فوق لیسانس چگونه است؟

حقوق سرزان لیسانس و فوق لیسانس توجه به آمار لای سرزان دارای این مدارک، به موضوع مهمی بدل شده است. افراد دارای این مدارک جه ی نظامی خاصی یافت میکنند که این جه مشخص کننده ی حقوق آنها میشد. سرزانی که مک تحصیلی لیسانس دارند به عنوان ستوان دوم و سرزان مک تحصیلی کارشناسی ارشد ستوان یکم شناخته میشوند. حقوق سرزان لیسانس و فوق لیسانس نظر گرفتن جه نظامیشان به شرح زیر است:

  • حقوق یافتی افراد جه ی ستوان دوم حدود ۱۵۰ هزار تومان است.
  • این حقوق برای ستوان یکم یا افراد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

البته افرادی که مهل شند و یا محل خدمتشان مناطق دور افده و بد آب و هوا شد، از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار هستند. همچنین داشتن فرزند نیز دلیل برای افزایش حقوق سرزان میشد که به ازای هر فرزند میزان مشخصی افزایش حقوق خواهیم داشت.

سوالات متداول

حقوق نظر گرفته شده برای سرزان چق است؟

سازمان وظیفه حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ صد از میزان حقوق کارکنان رسمی خود را به عنوان حقوق به سرزان وظیفه پرداخت میکند.

عوامل موثر میزان حقوق سرزان کدامند؟

هل یا عدم هل، تعداد فرزندان فرد مشمول، مک تحصیلی از جمله عوامل موثر میشند.

حقوق امریه سرزی چگونه محاسبه میشود؟

حقوق امریه سرزی نیز همانند حقوقی است که برای دیگر سرزان نظر گرفته شده است. البته این موضوع نیز به قوانین و مقررات سازمان های امریه گیر وابسته است.

 

حقوق سرزی برحسب مک تحصیلی چق است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

حقوق سرزی برحسب مک تحصیلی چق است؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.