دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی مجاز به ادامه تحصیل نیستند

۴۷۹ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

آیا دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود؟

دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی ید برای رفتن به خدمت سرزی آماده شوند. همانطور که میدانید سن مشمولیت پایان ۱۸ سالگی و شروع سن ۱۹ سالگی آغاز میشود. کسانی که از معافیت های خدمت سرزی بهره مند نیستند. ید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای اعزام به خدمت تعیین تکلیف شوند. اما دانش آموزان چه سنی میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی استفاده کنند؟ این سنوات مجاز برای افراد یک سال پس از فارغ التحصیلی از دوره ی متوسطه ادامه دارد. پس کسانی که قصد دارند برای رفتن به دانشگاه ها اقدام کنند. نا یک سال مجازند برای کنکور س بخوانند و دانشگاه های پذیرش بگیرند.

از طرف دیگر دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. زیرا سنوات مجاز آن ها به پایان رسیده و اگر برای اعزام به خدمت آماده نشوند. وارد غیبت غیر موجه خواهند شد. پس دانش آموزان پس از پایان تحصیلات دوره ی متوسطه، ید اقداماتی را انجام دهند بتوانند از معافیت تحصیلی دانش آموزی بهره مند شده و پایان سن ۲۰ سالگی از سنوات مجاز تحصیلی بهره مند شوند.

فرآیند یافت معافیت تحصیلی دانش آموزان

  • مشمولان خدمت وظیفه که شروع سن ۱۹ سالگی وارد سن مشمولیت میشوند. ید از ماه اول ورود به این سن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و خواست معافیت تحصیلی خود را ارائه دهند.
  • مدت معافیت تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی به اتمام خواهد رسید. پس قبل از تمام شدن این مدت، مشمول ید مراحل اعزام به خدمت را طی کند.
  • اگر متقاضیان یافت معافیت تحصیلی قصد انتقال به واحدهای آموزشی دیگر را دارند. ید خواست انتقال خود را برای ر دوم به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس+ ۱۰ تحویل دهند.

بر اساس ماده قانون ۳۳ از مجموعه قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مدت تحصیل برای داوطلن متقاضی یافت مک پایان دوره متوسطه پایان سن ۲۰ سالگی میشد. پس از آن مشمولین ید مراحل اقدام برای رفتن به خدمت سرزی و گذراندن دوره ی خدمت ضرورت را بگذرانند. اما آن دسته از متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل مقاطع دانشگاهی را دارند. میتوانند پس از قبولی یکی از دانشگاه های مختلف سراسری، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و سایر موسسات آموزش عالی برای یافت معافیت تحصیلی دانشجویی اقدام کرده و از مزایای آن ها بهره مند گردند.

هر چند که ممکن است حوزه های مربوط به نظام وظیفه تغییر کند اما اصول مربوط به معافیت تحصیلی بیشتر مواقع به همان صورت اهمیت خود را دارد. هنگامی که فردی مسائل نظام وظیفه دست و پنجه نرم می کند طبیعی است که استرس داشته شد. حتی ممکن است جلوی منطق و استدلال فرد گرفته شود. اگر شما نتوانید به یک روند منطقی تصمیم گیری منطقی موضوعات معافیت تحصیلی برسید؛ شاید نتوانید به یک راه حل بی طرفانه برسید. یا برخی مواقع مسائل و مشکلات شما به قی این حیطه پیچیده و وسیع می شود که شما نمی توانید به تنهایی از عهده آن برآیید.

اینجاست که شما می توانید از یک متخصص کمک بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما کمک حرفه ای را ارائه می دهند؛ که اولا به دور از قضاوت کوته فکرانه شد و دوماً مسائل را محرمانه نگه دارند. بدین ترتیب شما قا خواهید بود به بهترین راهکارها برای مسائل و مشکلات خود مورد معافیت تحصیلی دست بیابید. مطالب گردآوری شده مرکز مشاوره آویژه توسط کارشناسان مجرب تهیه شده است که این زمینه سالها تجربه دارند. امید است که شما این مطلب را دقت بخوانید و برای حل مشکلات خود بکار ببندید.

 

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت:  صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سرزی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پ
  • کسری خدمت مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت مهلین
  • پروژه های کسری خدمت می شد.

مشمولان خدمت سرزی می توانند داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سرزی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می شد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سرزی استفاده نمایند.

  • نحوه یافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای یافت امریه خدمت سرزی اقدام نمایند؛ ید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته شند بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای یافت امریه سرزی ید رشته تحصیلی ن سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب شد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می شد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد این موقعیت ید برای اعزام به خدمت سرزی آماده شود. فرد مشمول ید اقدام به یافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین خواست خود را سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سرزی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سرزی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ ۵۰ سالگی است ولی ز هم برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً حال تغییر و تحول است، افراد ید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته شند. شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سرزی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی شد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل ید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سرزی دارند خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … ید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سرزی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می شد. گاهی اوقات وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که عث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن بیمارسن بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای جه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم خواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکر برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی مجاز به ادامه تحصیل نیستند

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

دانش آموزان فارغ التحصیلان بعد از ۲۰ سالگی مجاز به ادامه تحصیل نیستند

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.