مدرک دانشگاهی علمی کاربردی برای مهاجرت مناسب است؟

۵۱۰ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

دانشگاه علمی کاربردی سال های اخیر به یکی از پر طرفدارترین دانشگاه های کشور بدل شده است. این امر به واسطه ی مزیت هایی است که تحصیل این دانشگاه اختیار دانشجویان قرار میدهد. این دانشگاه شرایطی را برای داوطلن خود نظر گرفته است. طبق اطلاعیه های اعلام شده، تنها افرادی که دارای این شرایط شند میتوانند این دانشگاه تحصیل کنند و مک دانشگاهی علمی کاربردی را اخذ نمایند. سازمان سنجش شرایط لازم برای تحصیل این دانشگاه و اغلب دانشگاه های دیگر را دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی کرده است. شرایط عمومی مطرح شده قانون این دانشگاه شامل، ایمان به دین اسلام، نداشتن اعتیاد به مواد مخ، نداشتن سوء سابقه کیفری و فساد اخلاقی و… میشد. علاوه بر این موارد متقاضیانی که میخواهند این دانشگاه تحصیل کنند ید مک تحصیلی مقطع قبلی خود را ارائه دهند.

داشتن مک دیپلم نظام قدیم و یا جدید، برای تحصیل دوره کاردانی و همچنین داشتن مک کاردانی برای متقاضیان دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از ضروریات میشد. تمامی داوطلن مرد برای ورود به این دانشگاه ید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده شند و تنها صورت داشتن کارت معافیت، کارت پایان خدمت و یا برگه معافیت موقت تحصیلی میتوانند ثبت نام خود را این دانشگاه به انجام برسانند. ثبت نام این دانشگاه تنها بر اساس سوابق تحصیلی میشد که از این جهت داشتن معدل لا اهمیت دارد.

مک دانشگاهی علمی کاربردی برای ادامه تحصیل خارج از کشور

تحصیل خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان موضوع جذابی است. توجه به شایعاتی که ره عدم اعتر مک علمی کاربردی برای تحصیل خارج از کشور به گوش میرسد بسیاری از فارغ التحصیلان این دوره ها نگرانی هایی مواجه هستند. لذا به بررسی آخرین اخر و اطلاعات مربوط به این زمینه میپردازیم. برخی دانشگاه ها کشور های اروپایی و حتی آمریکایی نظر گرفتن مهارت محور بودن مک تحصیلی علمی کاربردی دانش آموختگان این دانشگاه ها، امکان ادامه تحصیل این افراد را فراهم میکنند. تعداد این دانشگاه ها اندک است لذا افراد دارای مک علمی کاربردی کار سخت تری پیش دارند. ولی این به معنای عدم اعتر و عدم امکان تحصیل خارج از کشور برای این افراد نمیشد.

استخدام افراد دارای مک دانشگاهی علمی کاربردی

بیش از ۷۰ صد از فارغ التحصیلان دوره های علمی کاربردی صاحب شغل هستند. این حالی است که آمارهای مربوط به اشتغال برای فارغ التحصیلان دیگر دوره ها کمتر است، برخلاف تصور بسیاری افراد، فارغ التحصیلان دوره های کاردانی و لاتر دانشگاه های علمی کاربردی نیز میتوانند آزمون های استخدامی دولتی و غیر دولتی شرکت کنند و مراکز مختلف استخدام شوند. دارندگان این مک از مهارت ها و تخصص لایی برخوردار هستند لذا از معتبر ترین مدارک تحصیلی میشد. اما به دلیل پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، اعتر آن کمتر از مک دوره های روزانه و شنه میشد. میتوان مک علمی کاربردی را همتراز مک پیام نور دانست.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی دسته دانشگاه های نیمه دولتی قرار می گیرد. مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به علوم، تحقیقات و فناوری می شند. هدف از راه اندازی این مراکز آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت های شغلی افراد می شد. یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی مشارکت دادن سازمان ها و شرکت هایی است که افراد قرار گرفتن محیط کاری آنها بهتر می توانند، توانمندی شغلی خود را به دست آورند و جهت بهبود و ارتقاء آنها تلاش کنند. از طرفی خود این سازمان ها و نهادهای ذیربط که آموزش نیروهای متخصص نیز گیر می شوند، می توانند از این افراد سطوح مختلف جایگاه های شغلی بهره بگیرند. کل ماهیت شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی فعال سازی بخش های خصوصی و دولتی زمینه دانش و کار می شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ید توجه داشته شید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. به صورت کلی شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دو نوبت که اواسط مرداد و اوایل بهمن ماه هر سال می شد صورت می گیرد. پذیرش و ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع صورت می گیرد:

  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور است. ورود به مقطع کاردانی به کارشناسی بر اساس معدل دوره قبل صورت می پذیرد. برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی می یست شرایط ذیل را داشته شید.

  • دارا بودن دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • برخورداری از حداقل قت فیزیکی برای رشته انتخابی توسط دانشجو
  • شرایط معافیت نظام وظیفه
  • داشتن شرایط اختصاصی هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

ید توجه داشته شید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلن می یست گواهینامه پایان تحصیلات مقطع دیپلم خود را به مراکز آموزشی ارائه نمایند؛ غیر این صورت قبولی فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

سامانه دانشگاه علمی کاربردی یا سایت هم آوا سامانه ای است که تمام فعالیت های دانشجویان این دانشگاه آن صورت می گیرد. به این لحاظ سایت هم آوا مرجع دانشگاه علمی کاربردی می شد. از جمله عملیات هایی که دانشجویان می توانند این سامانه انجام دهند می تواند شامل موارد زیر شد:

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • یافت معرفی نامه

جالب است بدانید که حتی اگر متقاضی تیس دانشگاه علمی کاربردی شید می یست سایت هم آوا مراحل تقاضای خود دنل کنید. نام قبلی سایت هم آوا سامانه سجاد بود که بعد از بهینه سازی جایگزین سامانه سجاد گردید. برای ورود به سامانه هم آوا ید مراحل زیر را طی کنید:

  • کد کاربری
  • کلمه عبور

ید بدانید که کد کاربری شما همان کد ملی است و کلمه عبور شماره شناسنامه فرد که البته برای افرادی که شماره شناسنامه آنها کد ملی شان یکسان می شد یا شماره شناسنامه ندارند، می توانند از کد ملی استفاده کنند. صورتی که رمز عبور خود را تغییر بدهید و فراموش کرده شید می یست به واحد آموزش خود مراجعه کنید و کلمه عبور جدید را یافت نمایید.

مک دانشگاهی علمی کاربردی برای مهاجرت مناسب است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

مک دانشگاهی علمی کاربردی برای مهاجرت مناسب است؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.