معافیت پزشکی عرق کف دست چه شرایطی دارد؟

۴۹۶ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

معافیت پزشکی عرق کف دست یکی از انواع بیماری هایی است که مورد توجه بسیاری از مشمولان میشد و مشمولان زیادی به سبب ابتلا به آن از رفتن به خدمت سرزی معاف میشوند. توجه به فعالیت های سخت و سنگینی که سرزان دوره ی سرزی انجام میدهند، لذا داشتن سلامت جسمی و روانی کامل شرط لازم برای گذراندن این دوره میشد. سازمان وظیفه عمومی برای افرادی بیماری های خاص، که توان جسمی و یا روانی آن ها را تحت ثیر قرار داده است، امکان یافت معافیت را فراهم کرده است. معافیت پزشکی انواع مختلفی دارد و بسته به نوع و شدت بیماری افراد متفاوت است. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، داوطلن یافت معافیت های پزشکی ید گواهی ابتلا به یکی از بیماری های مورد یید سازمان وظیفه را داشته شند بتوانند یکی از انواع معافیت پزشکی دائم، موقت یا معافیت از رزم یافت کنند.

معافیت پزشکی عرق کف دست

به طور کلی معافیت پزشکی عرق کف دست یا هیپرییدوز به افرادی تعلق میگیرد که ناحیه دست بیش از حد نرمال تعریق دارند و این امر برایشان آزار دهنده است. لازم به ذکر است این بیماری به دسته ی بیماریهای پوستی و فت زیر پوست مربوط میشد. اما چگونه میتوان برای یافت این نوع معافیت اقدام کرد؟ شرایط لازم برای معاف شدن به واسطه ی بیماری هیوییدوز یا عرق کف دست کدام است؟

این سوالات از جمله ابهاماتی است که برای متقاضیان یافت این نوع معافیت مطرح میشود. لذا سعی میکینیم این مقاله به بررسی و شرح این شرایط و نکات مربوط به معافیت عرق کف دست بپردازیم. علاوه بر این توصیه ی ما به شما این است که قبل از هر اقدامی از مشاوره نظام وظیفه استفاده کنید استفاده از تجربیات متخصصان از قوانین و مقررات مربوطه اطلاع یابید و این مسیر موفق تر عمل کنید.

شرایط معافیت پزشکی عرق کف دست

شرایط معافیت پزشکی عرق کف دست از مهم ترین موضوعاتی است که مشمولان یداز آن مطلع شوند. تنها افرادی میتوانند از این نوع معافیت استفاده کنند که شرایط مطرح شده از سوی سازمان وظیفه را دارا شند. اما این شرایط کدامند؟ اگر بخواهیم برخی از این شرایط را نام ببریم ید به یید بیماری توسط پزشک معتمد و همچنین شورای پزشکی نظام وظیفه اشاره کنیم. یکی دیگر از شرایط معافیت پزشکی عرق کف دست ره ی چگونگی م میزان تعریق میشد، بر اساس قوانین مربوطه، این نوع معافیت به افرادی تعلق میگیرد که بعد از شستن و خشک کردن دست های خود بلافاصله و مدت ۵ دقیقه دستشان کامل خیس شد. به طور کلی عرق زیاد دست ممکن است به دلیل بیماری دیگری شد و یا به دلایل ارثی بروز پیدا کند همانطور که گفته شد هر صورت ییدیه پزشک مبنی بر هیپرهیوز برای یافت معافیت الزامی است.

 

معافیت پزشکی سرزی عرق کف دست و پا

معافیت پزشکی سرزی عرق کف دست و پا از جمله معافیت هایی است که مشمولان زیادی استفاده از آن از رفتن به خدمت وظیفه معاف شده اند. عرق کردن زمان فعالیت بدنی و یا لا رفتن دما یکی از سیستم هایی است که عث تعدیل دمی بدن میشود اما گاهی به دلیل بیماری میزان تعریق افراد افزایش میابد. این موضوع میتواند به دلیل بیماری زمینه ای شد و یا به شکل ارثی شد. تعریق زیاد یا هیپر هیوز به هر دلیلی که شد موضوعی آزار دهنده و مشکل ساز است. لذا سازمان وظیفه افرادی را که به این بیماری مبتلا هستند از خدمت معاف میکند. ممکن است هیپرهیوز ناحیه دست یا پا شد. طبق قوانین نظام وظیفه عرق کف یک یا دو دست و کف یک یا دو پا چنانچه شدید شد منجر به یافت معافیت پزشکی سرزی عرق کف دست و پا خواهد شد.

فرآیند معافیت پزشکی برای تعریق

فرآیند معافیت پزشکی برای تعریق نیز به مانند یافت سایر معافیت های پزشکی میشد. طی این فرآیند متقاضی معافیت ید بیماری خود را به اثت برساند.اولین قدم  برای انجام این کار مراجعه به پزشک و یافت گواهی بیماری است. مرحله ی بعد شامل مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و ارسال مدارک به سازمان و ظیفه و نهایت ثبت خواست میشد. بعد از بررسی هایی که انجام میشود برای مشمول دعوتنامه ای از سوی بیمارسن ارسال خواهد شد که ید برای انجام معاینات و آزمایشات به آنجا مراجعه کند. یکی دیگر از مراحل مربوط به فرآیند معافیت پزشکی برای تعریق کسب ییدیه شورای پزشکی نظام وظیفه میشد. این شورا بررسی نیج حاصل از آزمایشات و معاینات نتیجه ی نهایی را اعلام میکند. بر اساس رای این شورا یکی از انواع معافیت های دائم یا موقت و یا معافیت از رزم برای مشمول نظر گرفته میشود.

موضوعی که یافت معافیت پزشکی تعریق اهمیت دارد این است که فرد صورتی معاف نظر گرفته میشود که بعد از شستن و خشک کردن دست یا پا بعد از گذشت ۵ دقیقه به دلیل تعریق زیاد، دوره خیس شوند.

یافت معافیت پزشکی دائم

یافت معافیت پزشکی دائم چگونه است؟ چه کسانی میتوانند برای یافت این نوع معافیت اقدام کنند؟ معافیت پزشکی دائم به چه معناست و … سوالات مهمی هستند که ممکن است آن مواجه شده شید به همین خاطر به بررسی برخی از این موراد میپردازیم. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم معافیت های پزشکی به سه دسته ی معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم دسته بندی میشوند. همانطور که از نامشان پیداست معافیت دائم به معنای معافیت کامل از خدمت و معافیت موقت نیز به معنای معافیت برای مدت مشخصی میشد. این مدت مشخص معمولا برای گذراندن دوره مان مشمولان بیمار، میشد. اما یافت هر کدام از این معافیت ها شرایط و مراحلی دارد که اینجا نکات مربوط به یافت معافیت پزشکی دائم را مطرح میکنیم. ابتلا به یکی از بیماری های موجود لیست بیماری های مطرح شده از سوی سازمان وظیفه یکی از نکات مهم میشد.

چنانچه بیماری فردی توسط شوراهای پزشکی بیمارسن و همچنین شورای پزشکی نظام وظیفه یید شود بسته به جه و شدت بیماری یکی از انواع معافیت ها به وی تعلق میگیرد. احتمال معافیت دائم به جه بیماری بستگی دارد یعنی هر ق بیماری شدید تر شد احتمال یافت معافیت دائم نیز بیشتر است.

نکته ی دیگری ره یافت معافیت های پزشکی دائم

نکته ی دیگری که ره یافت معافیت های پزشکی دائم وجود دارد این است که افراد دارای این معافیت مشکلاتی نیز مواجه میشوند مثلا استخدام آنها ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی سخت تر خواهد شد به نحوی که برخی از ارگان ها از بین افراد دارای معافیت پزشکی دائم نیرو نمیگیرند. همچنین امکان یافت گواهی نامه رانندگی نیز برای تعداد زیادی از افراد دارای معافیت دائم پزشکی وجود ندارد. لذا توصیه میشود متقاضیان پیش از هر اقدامی برای یافت معافیت ید تمام جوانب را نظر بگیرند که بعد مشکلات بزرگتری مواجه نشوند.

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی

لیست بیماری های معافیت پزشکی و اطلاع از این لیست برای افرادی که میخواهند برای یافت این نوع معافیت اقدام کنند، امری ضروری میشد. این لیست شامل هفده گروه بیماری است که هر گروه تعداد زیادی بیماری جای داده شده است. افراد مبتلا به هر کدام از این بیماری ها میتوانند از رفتن به خدمت معاف شوند. برخی موارد ذکر شده لیست بیماری های معافیت پزشکی به شرح زیر میشد:

  • بیماری های عمومی مانند چاقی و لاغری مفرط
  • بیماری های غدد مترشحه از جمله بیماری های غده تیروییدی و پاراتیروییدی، بیماری های غده هیپوفیز
  • بیماری های پوست و فت زیر پوست، شامل سل های پوستی، اگزما، پسوریازیس، هیپر هیوییز شدید و…
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب مثل انواع صغر عضلانی، انواع صرع، مننژِت و…
  • بیماری های اعصاب و روان همچون اختلالات شخصیت، اسکیزوفرنی، اختلالات سوماتوفرم
  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب از جمله بیماری لومریزاسیون، تومورهای سیستم اعصاب مرکزی، تروما و…
  • بیماری ریه و قفسه سینه همچون: تغییر شکل دیافراگم، استئیت، سیکاتریس و…
  • بیماری استخوان، شامل بیماری شوئرمان، استئومیلیت، کیستهای استخوانی و…
  • بیماری های دستگاه گوارش مثلا بیماری های همچون ازوفاژیت، زخم دستگاه گوارش، واریس های مری و…
  • بیماری های خونی و آنکولوژی مثل کم خونی مگالوبلاستی، لاسمی، کم خونی اکتسابی و…

سوالات متداول

معافیت پزشکی مربوط به عرق کف دست به چه کسانی تعلق میگیرد؟

این نوع معافیت به افرادی تعلق میگیرد که بعد از شستن و خشک کردن دست های خود بلافاصله و مدت ۵ دقیقه دستشان کامل خیس شد.

مراحل یافت معافیت پزشکی عرق کف دست کدامند؟

ثبت خواست معافیت و ارائه مدارک، مراجعه به شورای پزشکی بیمارسن و بعد شورای پزشکی نظام وظیفه برای یافت ییدیه و نهایت یافت کارت معافیت مراحل این فرآیند میشد.

بیماری های معافیت پزشکی مربوط به پوست و زیرپوست کدامند؟

بیماری های پوست و فت زیر پوست، شامل سل های پوستی، اگزما، پسوریازیس، هیپر هیوییز شدید و… میشد.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

 

معافیت پزشکی عرق کف دست چه شرایطی دارد؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

معافیت پزشکی عرق کف دست چه شرایطی دارد؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع

فواید عرق بومادران برای سلامتی

1-توقف خونریزی

عرق بومادران را میتوان برای جلوگیری از خونریزی جراحات استفاده نمود. با این حال استفاده ی مستقیم هرنوع عرق گیاهی میتواند خطرناک باشد. میتوان عرق بومادران را در آب رقیق کرد و سپس برای شست و شوی زخم از آن استفاده نمود. اما دقت داشته باشید این عرق برای زخم های سطحی کاربرد دارد.

2-درمان واریس

عرق بومادران یک درمان خوب برای رگهای واریسی است. عرق بومادران را با یک روغن پایه مانند روغن زیتون مخلوط کنید. 5 قطره عرق بومادران را به حدود 5 میلی لیتر روغن پایه اضافه نمایید. این ترکیب را در منطقه ی آسیب دیده با زخم های واریسی ماساژ دهید. این موجب بهبودی ظاهر رگها و تقویت پوست میشود.

منبع این مقاله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.