با ترم تابستان دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

۴۸۹ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

ترم بسن دانشگاه پیام نور یکی از امکاناتی است که این دانشگاه برای دانشجویان خود هر رشته ای فراهم آورده است. همانطور که از نامش پیداست این ترم فصل بسن برای دانشجویان علاقه مند ارائه میشود. اخذ واحدهای سی ترم های بسنه دانشگاه پیام نور معایب و مزایای بسیاری همراه است. دانستن این موارد برای دانشجویان این دانشگاه الزامی است آگاهی لاتری این ترم انتخاب واحد کنند.

اگر بخواهیم برخی از مزیت های مربوط به ترم بسن دانشگاه پیام نور اشاره کنیم ید به مواردی همچون پایین تر بودن شهریه این ترم اشاره کرد. اغلب مواقع شهریه های ثابت و متغیر ترم های بسن نصف ترم های دیگر محاسبه میشود. علاوه بر این موارد انتخاب واحد این دوره ی بسنه کاملا به انتخاب دانشجو میشد و چنانچه فرد مایل به تحصیل این ترم نشد، میتواند هیچ اقدامی برای این موضوع نکند.

ترم بسن دانشگاه پیام نور

نکته ی دیگر این است که ترم های بسن به عنوان سنوات تحصیل به حساب نمیایند و دانشجویان اخذ واحد این ترم میتوانند کمبود واحد های پاس شده خود را جبران کنند. این امر میتواند برای آقایانی که ید به خدمت سرزی بروند و سنوات تحصیلشان رو به پایان است، مفید شد. اما کنار تمام این مزیت ها، معایبی نیز وجود دارد، همچون عدم برگزاری کلاس این دوره ها، محدودیت اخذ واحد های سی ۸ واحد و… دانشجویانی که قصد دارند برای ترم بسن دانشگاه های پیام نور انتخاب واحد کنند ید از یکسری شرایط  و قوانین اطلاع داشته شند. مشاوره تحصیلی گزینه ی مناسبی برای کسب آگاهی و دانش لازم این زمینه میشد. زیرا متخصصان مشاوره تجربیات چند ساله خود را اختیار شما قرار میدهند. همکاران ما نیز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه آماده پاسخگویی به تمام پرسش های شما میشند.

شرایط پذیرش ترم بسن دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش ترم بسن دانشگاه پیام نور و یافتن منبع موثقی که تمام این شرایط را اختیار دانشجویان قرار دهد، گاهی به دغدغه ی بزرگی تبدیل میشود. لذا برای رفع این مشکل سعی میکنیم این قسمت مفصلا ره ی این شرایط بحث کنیم. یکی از شرایطی که این دانشگاه برای دانشجویان متقاضی ترم بسن مقرر کرده مربوط به حداکثر واحد های سی است که هر دانشجو میتواند اخذ کند. طبق این شرایط دانشجویان تنها سقف ۸ واحد میتوانند اخذ نمایند. به این ترتیب افرادی که تنها هشت واحد آن ها قی مانده است فارغ التحصیل شوند، میتوانند این ۸ واحد را ترم بسن اخذ نمایند.

دانشجویانی که س معرفی به اسد دارند نیز میتوانند ترم بسن آن را اخذ کنند. تنها برخی از دانشگاه های پیام نور، ترم بسن دانشجو میپذیرند، به همین دلیل دانشجویان میتوانند به عنوان مهمان به سایر واحد های دانشگاهی بروند.

 

دانشجویانی به عنوان مهمان

دانشجویانی که به عنوان مهمان به واحد های دیگر میروند ید هنگام ثبت نام محل آزمون نهایی را انتخاب کنند. یکی دیگر از شرایط پذیرش ترم بسن دانشگاه پیام نور این است که این ترم حذف و اضافه ندارد. بنابراین دانشجویان ید زمان انتخاب واحد نهایت دقت را داشته شند.

یکی دیگر از نکات مربوط به شرایط پذیرش ترم های بسن واحد های پیام نور این است که چون کلاس های س این ترم تشکیل نمیشود، لذا دانشجویان نمره ی میان ترم نیز ندارند. ارائه ی واحد های سی ترم های بسن نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد که ادامه این شرایط را نیز به تفضیل شرح میدهیم. بنابراین افرادی که متقاضی یافت واحد ترم های بسن این دانشگاه هستند ید تمام این شرایط را نظر بگیرند و صورتی که این شرایط را میپذیرند، ید برای ثبت نام اقدام کنند.

انتخاب رشته ترم بسن دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته ترم بسن دانشگاه پیام نور اعلام اطلاعیه های این دانشگاه آغاز میشود. افرادی که میخواهند برای ترم بسن واحد های سی بردارند، ید اطلاع کامل از شرایط و ضوابط تحصیل ترم های بسن برای انتخاب واحد اقدام کنند. ترم های بسن برای اغلب رشته های دوره کارشناسی و برخی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های پیام نور ارائه میشود. اما چگونه میتوان انتخاب رشته ترم بسن دانشگاه پیام نور را انجام داد؟ دانشجویان ید برای این کار به سامانه ی گلسن دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.

این سامانه قسمتی برای ثبت نام دارد که دانشجویان وارد کردن شماره دانشجویی و رمز عبور خود میتوانند به آن دسترسی داشته شند. دانشجویان میتوانند به انتخاب خود و از بین س های ارائه شده، بین ۱ ۸ واحد سی را اخذ کنند. بعد از اتمام این مراحل و ثبت نهایی آنها امکان حذف و اضافه وجود ندارد.

ثبت نام ترم بسن دانشگاه پیام نور

ثبت نام ترم بسن دانشگاه پیام نور چگونه انجام میشود؟ آیا متقاضیان برای ثبت نام ترم های بسن ید به شکل حضوری به  دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند؟ این ها سوالاتی است که ممکن است برای دانشجویان و متقاضیان اخذ ترم هی بسن دانشگاه پیام نور پیش آمده شد. همانطور که قبلا گفتیم ثبت نام ترم بسن دانشگاه پیام نور به شکل اینترنتی و بدون نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری به دانشگاه انجام میشود. لذا متقاضیان تنها ید به سامانه ی گلسن مراجعه کنند و واحد های سی خود را انتخاب کنند.

نکته ای که داوطلن ید به آن توجه کنند، دانشگاه هایی است که س مورد نظر آن ها را ارائه میدهد. چنانچه دانشگاه محل تحصیل شما واحد سی مورد نظرن را ارائه نمیدهد، نگران نشید. شما میتوانید به سایر دانشگاه ها خواست مهمانی بدهید و واحد سی مورد نظر خود را واحد های دانشگاهی پیام نور دیگر بگذرانید.

وس ترم ارائه شده بسن دانشگاه پیام نور

وس ترم ارائه شده بسن دانشگاه پیام نورمعمولا شامل برخی از واحد های مشخص میشد که دانشجویان تنها میتوانند آن ها را اخذ کنند. برخی از وس دوره ی کارشناسی ارشد نیز این دوره ارائه میشود که دانشجویان این مقطع میتوانند برای اخذ آنها اقدام کنند. اما لیست این وس ترم ارائه شده بسن دانشگاه پیام نور کدام است؟

تمام س های عمومی به جز س هایی که مربوط به گروه معارف اسلامی است و س دانش خانواده بخشی از این لیست میشند. همچنین س های مربوط به ترم های چهار و پنج، واحد های سی تربیت بدنی و تربیت بدنی ویژه، برخی س های عملی و کارورزی ها و کارآموزی های مربوط به دانشجویان رشته های فنی مهندسی ترم بسن ارائه میشود. واحد های سی کارآموزی مربوط به دانشجویان رشته ی شیمی محض و کاربردی نیز از دیگر س هایی است که این ترم برای دانشجویان نظر گرفته شده است.

 

شهرهای ترم بسن دانشگاه پیام نور

شهرهای ترم بسن دانشگاه پیام نور برای دانشجویانی که قصد دارند بخشی از واحد های سی خود را ترم بسن بگیرند، موضوع مهمی است. چرا که ممکن است دانشگاهی که آن تحصیل میکنند، آن نیم سال واحد سی مورد نظر را ارائه ندهد و دانشجو مجبور شود از بین دیگر دانشگاه های ارائه دهنده یکی را انتخاب کند. این حالت دانشجو به عنوان مهمان واحد سی خود را اخذ میکند. اما کدام یک از واحد ها و مراکز دانشگاهی پیام نور ترم بسن دارند؟ تعداد زیادی از مراکز و واحد های پیام نور سال جاری مجری ترم بسن بوده اند که لیست برخی از آن ها به شرح زیر میشد:

  • دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل واحد های خلخال، مشکین شهر، پارس آد، گرمی
  • دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان واحد های: صفهان، شهرضا، نجف آد، زرین شهر، کاشان
  • دانشگاه پیام نور ایلام واحد های : ایلام، ه شهر، دهلران
  • دانشگاه پیام نور مرکز زنجان واحد های؛ قیدار، ابهر، زنجان
  • دانشگاه پیام نور کرمانشاه واحد های؛ جوانرود، پاوه، قصر شیرین، کنگاور
  • دانشگاه پیام نورمرکز گیلان واحد های: لش، رودسر، آسرا، منجیل
  • دانشگاه پیام نور خرم آد واحد های: الیگوز، کوهدشت، پلدختر
  • دانشگاه پیام نور واحد یزد، اردکان، ابرکوه، مهریز، فق
  • دانشگاه پیام نور کرمان واحد های؛ بم، جیرفت، سیرجان، کهنوج، زرند، رفسنجان و بسیاری دانشگاه های دیگر آماده جذب دانشجویان ترم های بسن میشند.

سوالات متداول

مزیت های ترم های بسن کدامند؟

اغلب مواقع شهریه های ثابت و متغیر ترم های بسن نصف ترم های دیگر محاسبه میشود. انتخاب واحد این دوره ی بسنه کاملا به انتخاب دانشجو میشد. همچنین ترم های بسن به عنوان سنوات تحصیل به حساب نمیایند.

حداکثر تعداد واحدهایی که میتوان ترم های بسن اخذ کرد چند واحد است؟

دانشجویان تنها میتوانند سقف ۸ واحد اخذ نمایند.

وس ترم های بسن دانشگاه پیام نور کداند؟

س های مربوط به ترم های چهار و پنج، واحد های سی تربیت بدنی و تربیت بدنی ویژه، برخی س های عملی و کارورزی ها و کارآموزی های مربوط به دانشجویان رشته های فنی مهندسی ترم بسن ارائه میشود.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه مشاوره تحصیلی

 

ترم بسن دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

ترم بسن دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.