با رشته هنر دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

۵۰۶ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

رشته هنر دانشگاه پیام نور برای علاقه مندان به هنر این امکان را فراهم آورده است راحت تر بتوانند رشته های مورد علاقه خود تحصیل کنند. زیرا تحصیل و پذیرش دانشگاه پیام نور راحت تر از سایر دانشگاه ها میشد. این دانشگاه به دلیل مزایایی که نسبت به دیگر دانشگاه ها دارد از محبوب ترین دانشگاه ها برای داوطلن ورود به دانشگاه میشد. شهریه پایین تر، امکان تحصیل غیر حضوری و همچنین تنوع رشته ها و تعداد زیاد واحد های  دانشگاهی همگی از جمله این مزایا است. این دانشگاه اکثر رشته های گروه هنر را ارائه میدهد و به دلیل امکان تحصیل از راه دور و یا غیر حضوری، اغلب افراد شاغل و یا افرادی که مناطق دور افده زندگی میکنند، متقاضی ادامه تحصیل این دانشگاه هستند. رشته های تحصیلی این دانشگاه دو دسته ی آزمون و بدون آزمون دسته بندی میشوند.

رشته هنر دانشگاه پیام نور

داوطلن میتوانند بر اساس علاقه و شرایط خود یکی از این دو گروه رشته های بدون آزمون و آزمون تحصیل کنند. دانشگاه های پیام نور نیز به مانند سایر دانشگاه های کشور شرایط و قوانین مربوط به خود را دارند که هر فردی که متقاضی تحصیل این دانشگاه است ید از این قوانین اطلاع داشته شد بتواند به ستی این مسیر گام بردارد. ما چه راه هایی برای کسب این آگاهی وجود دارد؟ یکی از راه هایی که شما میتوانید از آن طریق ابهامات و پرسش های خود را برطرف کنید، استفاده از مشاوره تحصیلی است. این مشاوره ها محث مهمی همچون لیست رشته های هنر، شرایط تحصیل رشته های هنر این دانشگاه و … بررسی میشود. کارشناسان ما نیز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه نیز خدمات متعددی را به شما ارائه میدهند که میتواند بسیار کاربردی و کار آمد شد.

شرایط پذیرش رشته هنر دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش رشته هنر دانشگاه پیام نور چگونه است؟ چگونه میتوان از این شرایط اطلاع پیدا کرد؟ چه کسانی شرایط لازم برای تحصیل رشته های هنر این دانشگاه را دارند؟ اگر شما متقاضی تحصیل رشته های هنر مربوط به دانشگاه پیام نور شید، حتی یک ر نیز این سوالات مواجه شده اید، این قسمت این محث را بررسی میکنیم. دانشگاه پیام نور نیز یکی از دانشگاه هایی است که تحت نظر سازمان سنجش دانشجو میگیرد. بنابراین این دانشجویان ید شرایط لازم برای ورود به دانشگاه را داشته شند، این موارد تحت عنوان شرایط عمومی مطرح میشود. نداشتن اعتیاد به مواد مخ، نداشتن سوء سابقه کیفری، نداشتن فساد اخلاقی از جمله این شرایط میشد. علاوه براین افراد مذکر متقاضی تحصیل این دانشگاه ید گواهی معافیت و یا کارت پایان خدمت خود را دست داشته شند. افراد فاقد این شرایط صلاحیت تحصیل دانشگاه را ندارند.

شرایط دیگر پذیرش رشته هنر دانشگاه پیام نور

از دیگر شرایط پذیرش رشته هنر دانشگاه پیام نور مربوط به شرایط اختصاصی است، بر اساس این شرایط افرادی که دارای مک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم شند، همچنین فارغ التحصیلان دوره های پیش دانشگاهی میتوانند برای تحصیل این دانشگاه اقدام کنند. البته افرادی که دوره متوسطه خود را دوره های فنی و حرفه ای گذرانده اند، ید مک کاردانی داشته شند. داشتن این شرایط برای هر دو دوره ی آزمون و بدون آزمون مورد نیاز است. افرادی که فاقد این شرایط هستند نمیتوانند دانشگاه پیام نور تحصیل کنند. البته ید به این نکته نیز اشاره کنیم که دوره های بدون آزمون، معدل دوره متوسطه ملاک پذیرش دانشجو میشد. لذا ارائه ی اطلاعات ست این زمینه الزامی است. شرط دیگر برای قبولی رشته های هنر مربوط به دوره های آزمون دانشگاه های پیام نور کسب نمره قبولی از کنکور سراسری است.

 

انتخاب رشته هنر دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته هنر دانشگاه پیام نور برای افرادی که تجربه ای این زمینه ندارند، ممکن است کار سختی شد، به همین دلیل مراحل مختلف مربوط به این پروسه ی نسب طولانی را شرح میدهیم. فردی که علاقه مند به تحصیل رشته های هنر میشد چند انتخاب پیش رو دارد. یکی از این راه ها شرکت کنکور سراسری و دیگری اقدام برای پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه ها میشد. متقاضیان رشته های هنر برای رشته های آزمون پیام نور ید کنکور سراسری شرکت کنند و بعد از اینکه نیج اولیه اعلام شد صورت مجاز شدن، برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. داوطلن ید اطلاعات و مشخصات خود را وارد کنند فرم مربوط به انتخاب رشته اختیارشان قرار گیرد. سپس وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر خود ، انتخاب رشته خود را به انجام برسانند.

تنها تفاوت بین انتخاب رشته هنر دانشگاه پیام نور برای رشته های بدون آزمون شرکت نکردن کنکور سراسری میشد. چرا که برای این گروه رشته ها نیز انتخاب رشته به همان ترتیب و از طریق سازمان سنجش انجام میشود، این مورد اولویت پذیرش داوطلن سوابق تحصیلی بهتر میشد.

ثبت نام رشته های هنر دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته های هنر دانشگاه پیام نور نیز مانند ثبت نام دیگر دانشگاه ها شامل دو مرحله ثبت نام حضوری و ثبت نام غیر حضوری میشد. مرحله ی غیر حضوری مربوط به همان مراحل انتخاب رشته میشد که داوطلن طی آن مدارک و لیست رشته های مورد نظر خود را به سازمان سنجش اعلام میکند. سازمان سنجش نیز این اطلاعات را اختیار دانشگاه های پیام نور قرار میدهد. دانشگاه ها افرادی را که سوابق تحصیلی بهتری دارند و یا کنکور موفق تر عمل کرده اند به عنوان دانشجو میپذیرند و لیست قبول شدگان اعلام میشود.

بعد از اعلام پذیرفته شدگان نهایی داوطلن که نامشان لیست قبولی های این دانشگاه شد، ید دیگر مراحل مربوط به ثبت نام رشته های هنر دانشگاه پیام نور  را طی کنند. این مراحل همان مراجعه حضوری به دانشگاه مورد نظر و ارائه ی اصل مدارک تحصیلی و شناسایی برای ثبت نام میشد.

لیست رشته های هنر دانشگاه پیام نور

لیست رشته های هنر دانشگاه پیام نور و اطلاع از تمام رشته هایی که این لیست قرار میگیرند، یکی از چالش برانگیز ترین موضوعاتی است که متقاضیان تحصیل این رشته ها آن مواجه هستند. زیرا اغلب افرادی که موفق به قبولی دانشگاه های دولتی نشده اند، به دنل رشته ی مورد علاقه خود این لیست میگردند. خبر خوش برای داوطلن این است که دانشگاه پیام نور تنوع زیادی ارائه ی این رشته ها دارد، به شکلی که اغلب داوطلن میتوانند به راحتی رشته ی مورد نظر خود قبول شوند.

اما این لیست رشته های هنر دانشگاه پیام نور شامل چه رشته هایی میشود؟ رشته هایی همچون: ارتط تصویری، صنایع دستی، فرش، عکاسی، نقاشی، هنر اسلامی، طراحی پارچه، مرمت آثار ریخی، هنر های صناعی، کبت و نگارگری و … از جمله رشته هایی هستند که لیست رشته های هنر مربوط به پیام نور قرار دارند.

 

شهرهای رشته های هنر دانشگاه پیام نور

شهرهای رشته های هنر دانشگاه پیام نور از تنوع خوبی برخوردار هستند به شکلی که داوطلن و علاقه مندان به هنر هر نقطه ای میتوانند برای تحصیل این رشته ها دانشگاهی نزدیک به محل زندگی خود پیدا کنند. این موضوع به دلیل گستردگی و پراکندگی واحد های دانشگاهی پیام نور میشد. شهر های رشته های هنر دانشگاه پیام نور که اقدام به جذب دانشجو رشته های هنر میکنند به شرح زیر میشند.:

  • رشته هایی همچون ارتط تصویری دانشگاه های پیام نور آذریجان شرقی مرکز تبریز، دانشگاه پیام نور اصفهان مرکز اصفهان، دانشگاه پیام نور تهران واحد ری، دانشگاه پیام نور یزد مرکز میبد و … ارائه میشود.
  • رشته ی عکاسی که یکی از پر طرفدار ترین رشته هاست لیست رشته های دانشگاه های پیام نور مرکز تبریز، دانشگاه پیام نور مرکز شیراز، دانشگاه پیام نور مرکز یزد، دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان و … وجود دارد.
  • رشته نقاشی دانشگاه پیام نور مرکز تبریز، دانشگاه پیام نور تهران شرق، دانشگاه پیام نور مرکز سمنان ارائه میگردد.

بر این اساس داوطلن بر اساس محل زندگی و رشته ی مورد نظر خود میتوانند از بین لیست رشته ها و دانشگاه ها، انتخاب رشته کنند.

سوالات متداول

لیست رشته های هنر دانشگاه پیام نور کدامند؟

فرش، عکاسی، نقاشی، هنر اسلامی، طراحی پارچه، مرمت آثار ریخی، هنر های صناعی، کبت و نگارگری و … از جمله رشته هایی هستند که لیست رشته های هنر مربوط به پیام نور قرار دارند.

مک تحصیلی مورد نیاز برای تحصیل رشته هنر دانشگاه پیام نور کدامند؟

داشتن مک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم، مک پیش دانشگاهی، داشتن مک کاردانی برای افرادی که دوره متوسطه را دوره های فنی و حرفه ای گذرانده اند، الزامی است.

شرایط عمومی برای تحصیل رشته های هنر پیام نور کدامند؟

 نداشتن اعتیاد به مواد مخ، نداشتن سوء سابقه کیفری، نداشتن فساد اخلاقی از جمله این شرایط میشد. علاوه براین افراد مذکر متقاضی تحصیل این دانشگاه ید گواهی معافیت و یا کارت پایان خدمت خود را دست داشته شند.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه مشاوره تحصیلی

 

رشته هنر دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته هنر دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.