با رشته انسانی دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

۴۹۲ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

رشته انسانی دانشگاه پیام نور یکی از گروه هایی است که از تنوع خوبی برخوردار است. لذا داوطلن میتوانند رشته های مورد علاقه خود را این دانشگاه تحصیل کنند، به دلیل شرایط تحصیل دانشگاه پیام نور، این دانشگاه متقاضیان زیادی دارد که بر سر به دست آوردن صندلی های این دانشگاه یکدیگر رقابت میکنند. البته قبولی دانشگاه های پیام نور به نسبت سایر دانشگاه ها راحت تر میشد. همچنین به دلیل امکان تحصیل غیر حضوری و اجری نبودن حضور کلاس های س اغلب افراد شاغل و یا افرادی که مناطق دور افده زندگی میکنند، به دنل قبولی این دانشگاه ها هستند. همانطور که میدانید رشته های گروه علوم انسانی یکی از رشته های است که متقاضیان زیادی دارد، بدیهی است که تمام افراد نمیتوانند دانشگاه های دولتی پذیرش شوند، لذا دانشگاه های پیام نور برای متقاضیان این رشته ها گزینه مناسبی میشد.

رشته انسانی دانشگاه پیام نور

فردی که میخواهد برای تحصیل رشته انسانی دانشگاه پیام نور اقدام کند، ید اطلاعات دقیقی از این موضوع داشته شد. مثلا دانستن لیست این رشته ها، مراحل ثبت نام این رشته ها دانشگاه های پیام نور، شرایط و ضوابط مقرر شده و… از جمله سوالات و ابهاماتی است که برای داوطلن مطرح است. راه پاسخ به این سوالات و ابهامات یکی از دغدغه هایی است که متقاضیان آن مواجه هستند. توصیه ای که ما به شما داوطلن عزیز میکنیم، بهره بردن از مشاوره تحصیلی و تخصص کارشناسان این حوزه میشد.

همکاران و کارشناسان ما مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی آویژه ارائه ی خدمات مختلف مربوط به انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه، میتواند شما را این امر همراهی کنند بهترین انتخاب ها را داشته شید. همچنین این مقاله نیز موضوعات مهمی که هر داوطلب ید بداند به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور معمولا توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و همچنین خود واحد های دانشگاهی پیام نور اعلام میگردد. اگر بخواهیم به طور کلی این شرایط را دسته بندی کنیم ید به دو گروه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی کنیم. داوطلن ید این تمام شرایط را داشته شند بتوانند رشته های علوم انسانی مربوط به دانشگاه پیام نور تحصیل کنند. شرایط عمومی شامل شرایطی همچون اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده قانون اساسی کشور، نداشتن اعتیاد به مواد مخ، نداشتن سابقه کیفری و… میشد که نه تنها برای قبولی واحد های پیام نور بلکه برای پذیرش تمام دانشگاه های کشور الزامی میشد. یکی دیگر از این شرایط برای داوطلن مرد این است که ید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده شند. یعنی ید کارت پایان خدمت و یا معافیت سرزی را ارائه دهند.

شرایط اختصاصی پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور

شرایط اختصاصی از دیگر شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور است که به شرح زیر میشد. افرادی که میخواهند رشته های انسانی مربوط به دانشگاه های پیام نور ادامه تحصیل دهند ید مک تحصیلی دوره دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید داشته شند. همچنین افرادی که دارای مک پیش دانشگاهی هستند میتوانند این دوره ها پذیرش شوند. اما ره آن دسته از داوطلن که دوره متوسطه را رشته های فنی و حرفه ای گذرانده اند، داشتن مک دوره فوق دیپلم الزامی است. نکته ای که اینجا مطرح است این است که، داوطلن مک دیپلم غیر مرتبط نیز میتوانند رشته های مربوط به گروه علوم انسانی شرکت کنند. همانطور که میدانید دانشگاه پیام نور از دانشجویان خود هر ترم شهریه یافت میکند. پرداخت شهریه بر اساس مصوت دانشگاه نیز یکی از شرایط پذیرش و تحصیل رشته های انسانی این دانشگاه میشد.

انتخاب رشته انسانی دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته انسانی دانشگاه پیام نور سال های اخیر برای دسته رشته انجام شده است. این دو دسته رشته شامل رشته های آزمون و رشته های بدون آزمون میشند. طی این سال ها واحد های دانشگاهی پیام نور و برخی دیگر از دانشگاه های کشور اقدام به جذب دانشجو بدون نیاز به شرکت کنکور سراسری کرده اند. برخی از رشته های علوم انسانی مربوط به دانشگاه پیام نور نیز این گروه قرار دارد. داوطلن یستی برای انتخاب رشته ی این رشته ها بعد از اعلام نیج کنکور به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. بعد از وارد کردن اطلاعات شناسایی و تحصیلی فرم های مربوطه، از بین کد رشته های ارائه شده، رشته و واحد دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب کنند. چنانچه داوطلب رشته ی مورد نظر خود پذیرش شود او تماس گرفته میشود برای ثبت نام حضوری اقدام کند.

انتخاب رشته انسانی دانشگاه پیام نور برای رشته هایی که پذیرش آن ها بر اساس نیج کنکور سراسری میشد، میشد بعد از اعلام نیج اولیه کنکور آغاز میشود. اگر داوطلب مجاز به انتخا ب کد رشته های مربوط به دانشگاه های پیام نور شده شد، میتواند از بین رشته های علوم انسانی که این دانشگاه ارائه میدهد، انتخاب رشته کند. برای انتخاب رشته مربوط به رشته های آزمون انسانی این دانشگاه نیز مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم های مربوطه الزامی است.

ثبت نام رشته های انسانی دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته های انسانی دانشگاه پیام نور نیز مانند ثبت برای دیگر رشته ها و گروه های تحصیلی میشد. اگر قصد دارید رشته های آزمون ثبت نام کنید ید ابتدا کنکور سراسری ثبت نام کنید. اگر بعد از اعلام نتیجه های اولیه مجاز به انتخاب رشته پیام نور شده شید، میتوانید مراجعه به قسمت انتخاب رشته سایت سازمان سنجش؛ انتخاب رشته خود را از بین کد رشته های انسانی انجام دهید. اما چنانچه میخواهید ثبت نام رشته های انسانی دانشگاه پیام نور را برای رشته های بدون آزمون انجام دهید، شرکت کنکور لازم نیست.

تنها اقدام لازم این است که ریخ انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل و اعلام نیج نهایی، افرادی که واحد های پیام نور پذیرفته شده اند، ید برای ثبت نام حضوری اقدام کنند.

لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور

لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور شامل تعداد زیادی از رشته های این گروه میشد. این امر عث شده داوطلن بتوانند رشته های مورد نظر خود را این لیست پیدا کنند و به راحتی آن ها پذیرش بگیرند. اما کدام رشته ها این لیست قرار دارند؟ اغلب رشته هایی همچون ریخ، جغرافیا، حسابداری، روانشناسی، حقوق، زن و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مدیریت زرگانی، میت صنعتی، اقتصاد، فلسفه و کلام الهی، مشاوره، گردشگری، فقه و منی اسلامی، علم اطلاعات و دانش شناسی، الهیات و بسیاری رشته های دیگر لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور قرار دارند.

ادامه تحصیل برخی از این رشته ها نیز تنها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون نیاز به شرکت کنکور سراسری امکان پذیر است و این موضوع راه برای داوطلن هموارتر کرده است. چرا که هر ق سوابق تحصیلی بهتری داشته شند، احتمال قبولیشان نیز افزایش میابد.

 

شهرهای رشته های انسانی دانشگاه پیام نور

شهرهای رشته های انسانی دانشگاه پیام نور و دانشگاه های ارائه دهنده ی این رشته ها موضوعی است که این بخش مورد بررسی قرار میگیرد. نام برخی از دانشگاه های پیام نور و رشته هایی که آن ها ارائه میشود زیر آورده شده است.

  • دانشگاه پیام نور آذریجان غربی مرکز مهاد رشته هایی همچون علوم ورزشی، گردشگری، مدیریت صنعتی، مدیریت زرگانی و…
  • دانشگاه پیام نور آذریجان غربی مرکز پیرانشهر: جامعه شناسی، حسابداری، فلسفه و کلام الهی، اقتصاد، روانشناسی و…
  • دانشگاه پیام نور اردبیل مرکز اردبیل: زن و ادبیات عربی، علوم قرآن و حدیث، اقتصاد، گردشگری، مدیریت صنعتی و…
  • دانشگاه پیام نور اصفهان مرکز اصفهان: اقتصاد، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، ادیان و عرفان و…
  • دانشگاه پیام نور مرکز قم: علوم سیاسی، علوم تربیتی، زن و ادبیات فارسی، گردشگری و…

همانطور که ملاحظه کردید شهرهای رشته های انسانی دانشگاه پیام نور گستردگی زیاد دارند و هر کس هر نقطه ای میتواند به دانشگاه ارائه دهنده رشته های انسانی دسترسی داشته شد.

سوالات متداول

آیا داوطلنی که رشته های غیر مرتبط تحصیل کرده اند میتوانند متقاضی رشته های انسانی دانشگاه پیام نور شند؟

بله داوطلن مک دیپلم غیر مرتبط نیز میتوانند رشته های مربوط به گروه علوم انسانی شرکت کنند.

برخی از شهر های رشته های انسانی دانشگاه پیام نور کدامند؟

دانشگاه پیام نور اصفهان مرکز اصفهان: اقتصاد، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، روابط عمومی؛ دانشگاه پیام نور مرکز قم: علوم سیاسی، علوم تربیتی، زن و ادبیات فارسی، گردشگری و… از آن جمله اند.

شرایط لازم برای قبولی رشته های انسانی دانشگاه پیام نور کدامند؟

داشتن مک تحصیلی دیپلم نظام جدید یا قدیم، نداشتن اعتیاد به موارد مخ و فساد اخلاقی و… همچنین داوطلن مرد ید کارت پایان خدمت و یا معافیت سرزی داشته شند.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه مشاوره تحصیلی

 

رشته انسانی دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته انسانی دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.