با رشته زبان دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

۵۰۴ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

رشته زن دانشگاه پیام نور یکی از گروه هایی است که داوطلن و علاقه مندان به تحصیل دانشگاه پیام نور میتوانند آنها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این رشته ها علاقه مندان خاص خود را دارد که توجه به راحت تر بودن پذیرش و همچنین مزیت های تحصیل دانشگاه های پیام نور، تعداد این افراد کم هم نیست. اگر بخواهیم برخی از این مزیت ها را نام ببریم ید به مواردی همچون شهریه پایین تر، تحصیل غیر حضوری و … اشاره کرد.

مکی که از سوی این دانشگاه به فارغ التحصیلان داده میشود نیز مکی معتبر میشد و متقاضیان نید نگرانی از این بت داشته شند. این دانشگاه برای هر گروه از رشته های خود به دو شکل متفاوت پذیرش آزمون و پذیرش بدون آزمون دانشجو میگیرد. داوطلن میتوانند شانس پذیرش خود را هم رشته های بدون آزمون و هم آزمون امتحان کنند.

رشته زن دانشگاه پیام نور

اما رشته های زن دانشگاه پیام نور کدامند؟ و چگونه میتوان دوره های آزمون و بدون آزمون مربوط به این رشته ها  ثبت نام کرد؟ آیا برای تحصیل این رشته و دانشگاه شرایط خاصی مورد نیاز است یا خیر؟ همه ی این ها سوالاتی است که ممکن است برای داوطلن مطرح شود. لذا یافتن پاسخ مناسب برای این سوالات امر مهمی است که به دغدغه بسیاری از داوطلن تبدیل شده است. اما چگونه میتوان این ابهامات را برطرف کرد؟ توصیه ما برای رفع این ابهامات، استفاده از مشاوره تحصیلی میشد. چرا که طی این مشاوره ها کارشناسان و متخصصان این حوزه مسیر را برای شما هموار تر میکنند.

همکاران ما نیز مرکز مشاوره تحصیلی آویژه آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما میشند. البته این مقاله نیز سعی کرده ایم موضوعاتی همچون شرایط و مراحل پذیرش رشته های زن این دانشگاه به تفضیل شرح دهیم.

شرایط پذیرش رشته های زن دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش رشته های زن دانشگاه پیام نور معمولا از سوی سازمان سنجش و آموزش و همچنین دانشگاه های پیام نور مقرر میشود. افرادی که میخواهند این دانشگاه تحصیل کنند، ید توجه داشته شند که ید واجد تمام این شرایط شند. همانطور که گفتیم دانشگاه های پیام نور از بین داوطلن به دو طریق آزمون و بدون آزمون دانشجو میگیرد. اما پذیرش دانشجو هر کدام از این دوره ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که آن ها را جداگانه مورد بررسی قرار میدهیم.

ابتدا لازم است که بگوییم متقاضیان تحصیل هر دانشگاهی ید یکسری شرایط را داشته شند که تحت عنوان شرایط عمومی شناخته میشود. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان موجود قانون اساسی، عدم اعتیاد به مواد مخ و فساد اخلاقی، نداشتن سو سابقه و کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان از جمله شرایط عمومی است که داوطلن ید داشته شند.

شرایط اختصاصی پذیرش رشته های زن دانشگاه پیام نور

اما شرایط اختصاصی برای تحصیل این رشته ها شامل داشتن مک تحصیلی دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید میشد. همچنین افرادی که دوره های فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند ید مک کاردانی داشته شند بتوانند این دوره ها تحصیل کنند. افراد دارای مک پیش دانشگاهی نیز میتوانند متقاضی تحصیل این رشته و دانشگاه شند. پذیرش دانشجو دوره های بدون آزمون رشته های زن این دانشگاه، بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دوره دیپلم انجام میشود. البته نمیتوان گفت که معدل لا از شرایط پذیرش رشته های زن دانشگاه پیام نور میشد، اما احتمال قبولی داوطلن را افزایش میدهد.

اما افرادی که متقاضی تحصیل دوره های آزمون رشته های زن هستند ید نمره و تراز قبولی را کنکور سراسری کسب کنند. افرادی که این شرایط را داشته شند، میتوانند برای ثبت نام و پذیرش اقدام کنند.

 

انتخاب رشته زن دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته زن دانشگاه پیام نور مرحله ی مهمی ست که از چند گام مختلف تشکیل شده است. این مراحل توجه به نوع دوره ی مورد نظر متفاوت میشد. مثلا افرادی که میخواهند برای رشته های زن آزمون اقدام کنند ید ابتدا کنکور سراسری شرکت کنند. بعد از اعلام نیج اولیه و اطلاع از لیست رشته های زن این دانشگاه میتوانند کد رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات و کد رشته های مورد نظر خود را به ثبت برسانند. انتخاب رشته زن دانشگاه پیام نور برای دوره های بدون کنکور نیز تقری به همین شکل انجام میشود این تفاوت که داوطلن لازم نیست شرکت کنکور و مراحل ابتدایی مربوط به آن را انجام دهند.

لذا زمان اعلام آغاز انتخاب رشته، داوطلن میتوانند مراجعه به سایت سازمان سنجش رشته های مورد نظر خود را ثبت کنند. سازمان سنجش و دانشگاه های پیام نور بررسی سوابق تحصیلی و شرایط متقاضی، قبولی یا عدم قبولی وی را بررسی میکنند. صورتی که داوطلب رشته های مورد نظر خود پذیرفته شود، یستی برای ثبت نام حضوری اقدام کند.

ثبت نام رشته زن دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته زن دانشگاه پیام نور پروسه ای نسب طولانی و زمانبر است. چرا که داوطلن ید ابتدا کنکور سراسری شرکت کنند و صورت قبولی نیج اولیه، برای انتخاب رشته اقدام کنند. فردی که انتخاب رشته ی خود را انجام میدهد ید منتظر نیج نهایی بماند صورت پذیرش رشته ی مورد نظر، برای ثبت نام حضوری به دانشگاه پیام نور مورد علاقه خود مراجعه کند. البته این موارد برای افرادی است که علاقه مند به تحصیل دوره های آزمون میشند.

ثبت نام رشته زن دانشگاه پیام نور برای دوره های بدون آزمون نیز از طریق انتخاب رشته سایت سازمان سنجش و نهایت مراجعه حضوری به دانشگاه میشد. داوطلن ید مدارکی همچون مک تحصیلی مقطع قبلی شامل مک کاردانی یا دیپلم ، مدارک شناسایی، کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان و … را زمان مراجعه حضوری ارائه دهند.

لیست رشته های زن دانشگاه پیام نور

لیست رشته های زن دانشگاه پیام نور و چگونگی اطلاع از این لیست برای داوطلن و علاقه مندان به تحصیل رشته های زن دانشگاه های پیام نور موضوع مهمی است. لذا داوطلن همواره به دنل منبع موثقی هستند که این لیست را اختیارشان قرار دهد، توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع اینجا به بررسی این لیست میپردازیم. رشته هایی همچون آموزش زن انگلیسی، زن و ادبیات ارمنی، زن و ادبیات انگلیسی، زن روسی، زن و ادبیات فرانسه، مترجمی زن انگلیسی از جمله رشته هایی است که این لیست قرار دارند. لازم به ذکر است که رشته های نام برده شده تنها برای دوره ی آزمون میشد. لیست رشته های زن دانشگاه پیام نور برای دوره های بدون آزمون شامل مترجمی زن انگلیسی و زن و ادبیات انگلیسی میشد.

داوطلن میتوانند کد مربوط به هر یک از این رشته ها را زمان ثبت نام و انتخاب رشته فرم مربوطه ثبت کنند اما نهایت تنها میتوانند یکی از این رشته ها تحصیل کنند.

 

شهر های رشته زن دانشگاه پیام نور

شهرهای رشته زن دانشگاه پیام نور موضوعی است که چالش هایی را برای داوطلن به همراه دارد. دانشگاه های پیام نور یکی از بزرگترین و گسترش یافته ترین دانشگاه های کشور از نظر تعداد واحد های دانشگاهی میشد. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که کدام دانشگاه، کدام رشته های تحصیلی را هر نیمسال ارائه میدهد. زیرا هر دانشگاه بر اساس نیاز شهر یا اسن خود و یا بودجه و امکاناتی که اختیار دارد اقدام به جذب دانشجو میکند. ره ی رشته های زن این دانشگاه نیز اینگونه است و تنها تعداد محدودی از شهر ها و دانشگاه های پیام نور این رشته ها را ارائه میدهند. اما برخی شهر های رشته زن دانشگاه پیام نور به شرح زیر میشند:

  • رشته ی زن و ادبیات انگلیسی دانشگاه های پیام نور واحد آذریجان شرقی_ بناب؛ مرکز تبریز، مرکز شبستر، مرکز مرند، مرکز مراغه، دانشگاه پیام نور اسن اصفهان مرکز اصفهان؛ واحد مرکه، دانشگاه پیام نور خراسان رضوی مرکز سبزوار، قوچان، کاشمر و… ارائه میشود.
  • رشته ی مترجمی زن انگلیسی یکی دیگر از رشته های مربوط به گروه زن های خارجه است که دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، دانشگاه پیام نور خوزسن مرکز ایذه، مرکز دزفول، مرکز سوسنگر، دانشگاه پیام نور فارس مرکز شیراز و بسیاری دانشگاه های دیگر ارائه میشود.

سوالات متداول

لیست رشته های زن دانشگاه پیام نور کدام است؟

رشته هایی همچون آموزش زن انگلیسی، زن و ادبیات ارمنی، زن و ادبیات انگلیسی، زن روسی، زن و ادبیات فرانسه، مترجمی زن انگلیسی از جمله رشته هایی است که این لیست قرار دارند.

شرایط لازم برای ثبت نام رشته های زن دانشگاه پیام نور کدامند؟

داشتن مک تحصیلی دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید داشتن مک کاردانی و مک پیش دانشگاهی نیز از شرایط لازم میشد.

شهر های رشته های زن دانشگاه پیام نور کدامند؟

رشته ی زن و ادبیات انگلیسی دانشگاه های پیام نور مرکز تبریز، مرکز شبستر، مرکز مرند، مرکز مراغه، دانشگاه پیام نور اسن اصفهان مرکز اصفهان؛ واحد مرکه، و… رشته ی مترجمی زن انگلیسی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان ارائه میشود.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه مشاوره تحصیلی

 

رشته زن دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته زن دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.