چگونه می توانید معافیت کفالت بگیریم؟

۵۰۴ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

معافیت کفالت چیست؟ چه کسانی میتوانند از معافیت های خدمت سرزی کفالت بهره مند شوند؟ چگونه میتوان ره ی انواع این معافیت ها اطلاعات بدست آورد؟ بله شاید بپرسید که معافیت های خدمت سرزی نظام وظیفه چه کمکی به جوانان میکند؟ یا چه مزایای را برای داوطلن نظر گرفته است؟ برای رسیدن به پاسخ های جامع این مقاله را انتها بخوانید.

معافیت کفالت

معافیت خدمت سرزی به تسهیلات ویژه ای گفته میشود که اختیار جوانان قرار گرفته و از رفتن به خدمت سرزی راحت شوند. زیرا دوره  ی خدمت ضرورت به عنوان دوره ای سخت بین جوانان شناخته شده است. از طرفی نیز به دلیل ضرورت انجام آن، جوانان ذکور ید سن ۱۸ سالگی که به سن مشمولیت میرسند به خدمت بروند. پس برای فرار از خدمت سرزی، معافیت ها بهترین راه حل به شمار میروند. این معافیت ها بسیار گوناگون است. اما این بین معافیت های کفالت یکی از اصلی ترین ها به شمار میرود.

معافیت های کفالت که یکی از گسترده ترین انواع معافیت های خدمت سرزی است. امروزه بسیار پرطرفدار بوده و شامل افراد زیادی میشود. شاید شما مورد این معافیت چیزهایی شنیده شید. ست است معافیت کفالت تنها معافیتی است که مشمولین میتوانند شرایط آن را به راحتی داشته و از آن ها استفاده کنند. اما برای یافت انواع معافیت سرزی مشمولین ید اطلاعات کافی این زمینه ها به دست آوردند. قبل از هر چیز ید مورد انواع معافیت های کفالت بدانید. زیرا این معافیت زیرشاخه ها و بخش های مختلفی دارد و از قوانین زیادی نیز پیروی میکند.

انواع معافیت های کفالت خدمت سرزی نظام وظیفه

  • معافیت سرزی کفالت پ بیمار
  • معافیت سرزی کفالت پ مسن
  • معافیت سرزی مابزرگ پی یا مای
  • معافیت سرزی کفالت پبزرگ مای
  • معافیت سرزی کفالت پبزرگ پی
  • معافیت خدمت سرزی کفالت خواهر
  • معافیت سریازی تک فرزندی
  • معافیت سرزی کفالت برا صغیر
  • معافیت های کفالت سرزی برا کبیر
  • معافیت خدمت سرزی کفالت ما بدون همسر
  • و سایر معافیت های کفالت دیگر

این معافیت ها هر کدام به تنهایی بخش مهمی از مسائل نظام وظیفه میشد. از طریق آن ها میتوان برای یافت معافیت اقدام کرد. اگرچه مراحل و اقدامات زیادی ید طی شود گرفتن کارت معافیت محقق شود. اما این وجود دیگر مشمولین خدمت وظیفه نگران گذراندن دوره ی خدمت سرزی نخواهند بود.

 

معافیت کفالت پ چیست؟

معافیت کفالت پ از انواع شناخته شده ای از معافیت ها است. بسیاری از شما علاقمند هستید که اطلاعات و اخر این نوع معافیت را دنل کنید. این نوع معافیت نیز مانند سایر معافیت ها شرایط خاص خود را دارد. شرایط اختصاصی و عمومی این معافیت های خدمت سرزی جوانان را مجبور میکند این ره مطالعه ی بسیاری انجام داده و از مشاوره نظام وظیفه نیز کمک بگیرند. اینجا توضیحات مربوط به معافیت های سرزی کفالت پ را مطالعه خواهید کرد.

معافیت کفالت پ خود به دو بخش مجزا تفکیک میشود. این دو بخش پ مشمول داشتن شرایط خاص میتواند فرزند خود را به عنوان کفیل انتخاب کرده و از معافیت های کفالت برای آن ها استفاده کنند.

انواع معافیت های خدمت سرزی کفالت پ

  1. معافیت کفالت سرزی پ بیمار و از کار افده: این معافیت به کسانی تعلق میگیرد که پشان بیمار بوده و توانایی لازم برای انجام کارهای خود را ندارد. واقع این افراد نیازمند مراقبت و نگهداری از سوی فرزند خود میشند. این نوع معافیت شرط سنی پ مشمول مطرح نیست.
  2. معافیت کفالت سرزی پ مسن: این بخش پ مشمولین ید دارای ۷۰ سال سن یا بیشتر شد. این صورت مشمول میتواند به دلیل سن لای پ از کفالت او استفاده کند. این نکته را توججه داشته شید که سالم بودن یا بیمار بودن پ مشمولین این بخش ملاک نبوده و تنها ملاک اصلی اینجا سن پ میشد.

شما نیز میتوانید داشتن هر یک از شرایط لا از معافیت های کفالت بهره مند شوید. پس دقت شرایط این معافیت ها را مطالعه کرده و برای راهنمایی های لازم مشاوره نظام وظیفه .

معافیت کفالت ما چگونه است؟

معافیت کفالت ما نوع دیگر معافیت ها است که امروزه متقاضیان زیادی برای یافت آن تلاش میکنند. این نوع معافیت های کفالت فرصتی مناسب برای مشمولان میشد دیگر نگران دغدغه های خدمت سرزی نشند. کفالت ما نیز مانند کفالت پ دو بخش اجرا میشود. به دلیل وجود قوانین متعدد و سختی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای معافیت ها نظر گرفته است. امروزه تغییراتی نیز معافیت های کفالت ما ایجاد شده است. به همین منظور دانستن این قوانین و تغییرات آن ها بسیار مهم و ضروری است.

انواع معافیت های کفالت سرزی ما

  • یافت معافیت سرزی کفالت مای که از همسرش جدا شده است: این معافیت ما مشمول ید از پش طلاق گرفته شد و جدا زندگی کند. فرزندان این افراد میتوانند برای معافیت های کفالت اقدام کنند. اما ید بدانید که این مشمولین اول معافیت موقت یافت خواهند کرد. سپس ید از ریخ طلاق ما ۳ سال بگذرد معافیت دائمی مشمول از سوی سازمان نظام وظیفه صا گردد.
  • یافت معافیت سرزی کفالت ما صورت فوت همسر: مشمولینی که پشان فوت شده است میتوانند برای کفالت ماشان اقدام کنند. البته دقت داشته شید که ما مشمولین نید ازدواج مجدد کرده شد. صورت ازدواج دوره مشمولین نمیتوانند از این معافیت بهره مند شوند.

این معافیت نیز میتواند برای بسیاری از مشمولین کاربرد داشته شد. فقط کافی است تمام شرایط و ضوابط این ره را مطالعه کنید. سپس برای آن اقدام کرده و مراحل را به ستی طی کنید.

مراحل یافت معافیت کفالت را نام چیست؟

مراحل یافت معافیت های کفالت شاید نگاه اول آسان شد. اما مشکلات خود را نیز دارد. میدانید که شما قرار است مرحله ی مهمی از زندگی خود را پشت سر بگذارید. زیرا کارت معافیت یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان امروزی است. پس سعی کنید تمام این مراحل را به طور دقیق پشت سر گذاشته مشکل مواجه نشوید.

مراحل و اقدامات مورد نیاز برای یافت معافیت های کفالت

  • این مرحله مشمول ید دفترچه ی نظام وظیفه را از دفاتر خدمات الکرونیک انتظامی یافت کرده و به طور کامل مطالعه کند.
  • سپس مدارک لازم برای یافت معافیت های کفالت را آماده کرده و فرم های دفترچه را نیز پر کند.
  • مشمولین مدارک را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده و سپس ید خواست معافیت خود را نیز اعلام کرده و سیستم ثبت کنند.
  • این مرحله سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ید مدارک مشمولین را بررسی کرده و یید کند.
  • یافت دعوتنامه توسط مشمولین برای شرکت کمیسیون رسیدگی به معافیت های کفالت.
  • شرکت جلسه رسیدگی به خواست معافیت های کفالت.
  • صا کردن رای اصلی برای معافیت مشمولین توسط هیئت رسیدگی.
  • یافت کارت معافیت سرزی کفالت.

قبل از اینکه مراحل لا را طی کنید ید از شرایط اصلی این معافیت ها نیز مطلع شوید. معافیت های کفالت که بسیاری از شما متقاضی یافت آن میشید دارای شرایط خاصی است. این شرایط عمومی که پایین خواهیم گفت اصلی ترین شروط لازم برای همه ی معافیت های کفالت است.

مهم ترین شروط یافت معافیت سرزی کفالت

  • فرد متقاضی نید وارد غیبت سرزی شده شد.
  • متقاضیان ید برای یافت معافیت به سن مشمولیت رسیده شند.
  • متقاضی ید تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال خانواده شد. بتواند برای معافیت اقدام کند.

کفالت خواهر برای معافیت چگونه است؟

کفالت خواهر برای معافیت  نیز میتواند یکی از فرصت های مناسب برای جوانان شد. جوانان برای یافت این معافیت علاوه بر داشتن شروط لا، ید از شرایط دیگر نیز بهره مند شند.

شرایط یافت معافیت برای کفالت خواهر

  • مشمول نید پ و ما داشته شد.
  • خواهر مشمول نید ازدواج کرده شد.
  • صورت ازدواج ید از همسرش جدا شده شد.
  • فرزند پسر نداشته شد.

 

کفالت برا برای معافیت چگونه است؟

کفالت برا برای معافیت  نیز دو صورت برای مشمولین اجرا میشود. این دو بخش هرکدام شرایط ویژه ای داشته که شما میتوانید کمک گرفتن مرکز مشاوره آویژه از این شرایط مطلع شده و برای آن اقدام کنید.

انواع معافیت های سرزی کفالت برا

  • معافیت های کفالت برا صغیر
  • معافیت سرزی کفالت برا کبیر بیمار و نیازمند مراقبت

سوالات متداول

شروط اصلی برای یافت معافیت های کفالت چیست؟

اصلی ترین شرایط برای گرفتن معافیت سرزی کفالت رسیدن به سن مشمولیت، نداشتن غیبت سرزی و تک فرزند بودن میشد.

معافیت های کفالت سرزی پ شامل چند بخش میشد؟

این معافیت شامل دو قسمت مهم است که بخش اول سن پ و بخش دوم ناتوانی و بیماری پ ملاک اصلی محسوب میشود.

آیا معافیت های کفالت ما برای مشمولین به طور دائمی صا میشود؟

خیر. مشمولین اول ید از معافیت موقت استفاده کنند. سپس بعد از ۳ سال از ریخ طلاق مشمول میتواند معافیت خود را به معافیت دائمی تبدیل کند.

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

 

چگونه می توانید معافیت کفالت بگیریم؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چگونه می توانید معافیت کفالت بگیریم؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.