کفالت سربازی چیست؟

۴۹۲ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

کفالت سرزی یکی از معافیت های خدمت سرزی میشد. این نوع معافیت سرزی سال های گذشته بیشترین متقاضی را داشته است. اولین چیزی که ید مورد معافیت های کفالت بگوییم این است که این معافیت های خدمت سرزی انواع بسیاری معافیت را برمیگرد. به همین منظور جوانان زیادی که از رفتن به خدمت سرزی نظام وظیفه ناراضی هستند میتوانند به معافیت های کفالت نیز فکر کنند. معافیت های کفالت خدمت سرزی به دلیل داشتن بخش های مختلف قوانین زیادی را بر میگیرد.

کفالت سرزی

اما آیا همه ی مشمولان میتوانند برای معافیت سرزی اقدام کنند؟ زمان یافت معافیت های کفالت خدمت سرزی دقیقا چه وقتی است؟ چه کسانی میتوانند از شرایط و ضوابظ این معافیت ها پیروی کرده و برای یافت آن ها اقدام کنند؟ قبل از بررسی انواع این معافیت های کفالت بهتر است از شرایط لازم برای یافت آن ها مطلع شویم. میدانید که امروزه سازمان نظام وظیفه ی عمومی قوانینی برای مشمولان اعمال کرده به راحتی معافیت های سرزی را به آن ها تقدیم نکند و آن ها را به خدمت سرزی بفرستند. این شرایط مهم شامل موارد زیر است.

شرایط یافت کفالت سرزی

  • از مهم ترین شرایط این معافیت نداشتن غیبت غیر موجه میشد. مشمولین غایب نید از این معافیت استفاده کنند.
  • تک فرزند بودن خانواده به عنوان پسر لای ۱۸ سال از شروط دیگر معافیت های کفالت است.
  • سن مشمولیت سومین شرط یافت معافیت کفالت است. کسانی که میخواهند برای این معافیت اقدام کنند نمیتوانند زودتر از موعد مقرر این کار را انجام دهند.

این شرایط ید نظر گرفته شود معافیت سرزی کفالت مشمولین پیگیری و بررسی شود. غیر این صورت بررسی معافیت مشمولین از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ممکن نخواهد بود. حال ید بدانیم که انواع این معافیت ها کدام است بتوانیم برای هر یک از آن ها اقدامات لازم را انجام دهیم. ادامه ی مقاله به انواع این معافیت ها خواهیم پرداخت.

انواع کفالت سرزی کدام است؟

انواع کفالت سرزی میتواند برای مشمولین راه های مناسبی شد از آن استفاده کرده و کارت معافیت را بدون رفتن به خدمت سرزی یافت کنند. پس معافیت های کفالت بهترین راه برای مشمولان است. زیرا انواع مشخصی داشته و تعداد زیادی از افراد میتوانند از آن بهره بگیرند. این معافیت های نظام وظیفه شامل این موارد است.

انواع کفالت سرزی نظام وظیفه

  1. معافیت سرزی کفالت ما بدون همسر صورت فوت
  2. معافیت سرزی کفالت ما صورت طلاق از همسر
  3. معافیت های خدمت سرزی کفالت پ ناتوان
  4. معافیت کفالت خدمت سرزی خواهر
  5. معافیت سرزی کفالت برا کبیر بیمار
  6. معافیت خدمت سرزی کفالت برا صغیر
  7. معافیت سرزی خدمت وظیفه کفالت جد یا جده مای
  8. معافیت کفالت خدمت جد یا جده پی
  9. معافیت های سرزی کفالت پ ۷۰ ساله
  10. معافیت سرزی کفالت تک پسری یا تک فرزندی

شرایط گفته شده لا برای معافیت های سرزی کفالت میتواند اصلی ترین شروط شد. اما شرایط کافی برای این معافیت ها را بر نخواهد گرفت. زیرا این معافیت بخش های زیادی دارد و هر کدام از این بخش ها قوانین خاص خود را شامل میشوند. پس برای یافت هر یک از این معافیت های خدمت کفالت میتوانید شروط آن ها را مطالعه کرده و سپس مراحل آن را پشت سر بگذارید. شما هم چنین میتوانید از مشاوره نظام وظیفه آویژه نیز راهنمایی گرفته و مشاورین این مرکز مشورت کنید.

 

 کفالت سرزی چیست؟

کفالت سرزی چیست؟ شاید این سوالی شد که ذهن بسیاری از جوانان نقش ببندد. زیرا به دلیل پیچیدگی و سختی قوانین نظام وظیفه کسب کردن اظلاعات زمینه های مختلف و مسائل این سازمان کمی دشوار است. به همین منظور ما این مقاله را برای متقاضیان آماده کرده همه ی اطلاعات زمینه های معافیت سرزی کفالت را اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کفالت خدمت سرزی به نوعی معافیت اطلاق میشود که جوانان آن میتوانند سرپرستی کردن از یکی از اعضای خانواده ی خود و نگهداری از آن از این معافیت استفاده کنند.

این نوع معافیت شامل بخش های متعددی است که میتوانید بر اساس شرایط خود از آن ها استفاده کنید. قبل از هرچیز ید مدارک لازم برای این معافیت ها را آماده کرده انجام مراحل مشمکل مواجه نشوید. این مدارک را هم اینجا مطالعه کنید.

مدارک لازم برای یافت معافیت های کفالت نظام وظیفه

  • اصل شناسنامه ی مشمولین متقاضی به همراه کپی از تمام صفحات
  • اصل کارت ملی و تصویر آن
  • عکس ۳*۴ رنگی زمینه ی سفید از چهره ی مشمول به شکل تمام رخ
  • اصل مک تحصیلی مشمولین بر اساس آخرین مک آن ها کپی یید شده ی آن
  • فرم تکمیلی وضعیت مشمولان نظام وظیفه عمومی
  • فرم معاینات پزشکی اولیه مشمولین نظام وظیفه
  • فرم واکسیناسیون مشمولین خدمت سرزی
  • فرم تکمیلی مشخصات بستگان مشمول برای معافیت های کفالت
  • کپی از شناسنامه ی تمام اعضای خانواده ی مشمول شامل پ، ما، خواهر و برا
  • کپی از کارت ملی پ مشمولین
  • کپی کارت شناسایی ملی ما مشمولین

پس از آماده کردن این مدارک شما میتوانید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه و مدارک را به بخش مربوطه تحویل دهید. شما میتوانید پس از رسیدن به سن مشمولیت تمام اقدامات خود را برای یافت معافیت شروع کنید. زیرا شرط اصلی اقدام برای معافیت های کفالت رسیدن مشمول به سن مشمولیت است. ادامه مراحل معافیت را نیز برای شما به طور مفصل خواهیم آورد.

معافیت کفالت چیست؟

معافیت کفالت همانطور که لا گفته شد مراحل گوناگونی را شامل میشود. این مراحل را ید پس از آماده سازی مدارک طی کنید. پس دقت کافی برای آماده سازی مدارک را داشته شید.

مراحل یافت معافیت های کفالت خدمت وظیفه سرزی نظام وظیفه

  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی
  • مطالعه دفترچه ی خدمت وظیفه سرزی نظام وظیفه
  • آماده سازی مدارک لازم جهت یافت معافیت
  • تحویل مدارک لازم به دفاتر پلیس + ۱۰
  • دادن خواست معافیت و ثبت آن توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی
  • بررسی مدارک شناسایی خانواده ی مشمول توسط ثبت احوال اسن محل سکونت مشمول و یید آن
  • بررسی مدارک مشمولین توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور
  • دعوت مشمولان برای شرکت کمیسیون رسیدگی به معافیت های کفالت خدمت سرزی
  • شرکت کمیسیون و صدور رای اصلی و نهایی
  • یافت کارت معافیت های کفالت

معافیت کفالت ما چگونه است؟

معافیت کفالت ما میتواند یکی از بهترین انواع معافیت های این بخش شد. این معافیت شامل دو بخش اصلی است که ید شرایط هر یک از آن ها را نظر گرفته و سپس آن ها را یافت کنید. انواع این معافیت شامل موارد زیر است.

انواع معافیت های خدمت کفالت ما

  • معافیت کفالت برای مای که از همسرش جدا شده و ازدواج مجدد نکرده شد. این مشمولین میتوانند اول از همه معافیت به صورت موقت یافت کرده و پس از تقری ۳ سال معافیت دائمی یافت کنند.
  • معافیت کفالت برای ما مشمولینی که پشان فوت شده شد. این بخش نیز ما مشمول نید دوره ازدواج کرده شند. این نوع معافیت های کفالت مشمول از اول میتواند معافیت دائم یافت کند.

مشمولین این نوع معافیت ها ید تنها فرزند پسر لای ۱۸ سال ما خود شند. داشتن برا کوچکتر هیچ مشکلی برای یافت معافیت مشمولین ایجاد نخواهد کرد.

 

معافیت کفالت پ چگونه است؟

معافیت کفالت پ سال های گذشته مسفانه تغییرات زیادی داشته است. این تغییرات شرایط برای یافت این معافیت سخت تر میشود. بنابراین مشمولین ید دقت شرایط این نوع معافیت را بررسی کنند. اما هم چنان شرایط معافیت های کفالت برای پ برقرار بوده و میتوانید داشتن مدارک و شرایط لازم برای یافت آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنید.

انواع معافیت های کفالت پ

  • معافیت های کفالت سن پ: اصلی ترین مورد این نوع معافیت سن پ است.
  • معافیت های کفالت ناتوانی پ: مشمولین داشتن پ ناتوان و بیمار میتوانند به عنوان سرپرست کفالت پ خود را به عهده بگیرند.

سوالات متداول

معافیت کفالت خدمت سرزی چیست؟

معافیت های کفالت از محبوب ترین انواع معافیت ها است که مشمول میتواند برای هر یک از اعضای خانواده ی خود از آن استفاده کند.

انواع معافیت های کفالت خدمت سرزی پ کدام است؟

معافیت های سرزی مشمولین برای کفالت پ به سن و توانایی پ وابسته است. سن پ ید لاتر از ۷۰ سال شد. یا ناتوان بودن پ میتواند دلیل دیگر یافت معافیت های کفالت شد.

سه شرط اصلی برای گرفتن معافیت های کفالت را نام ببرید؟

داشتن سن مشمولیت، تک پسر بودن خانواده و نداشتن غیبت از مهم ترین ملاک ها و شرایط یافت معافیت سرزی کفالت است .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

 

کفالت سرزی چیست؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

کفالت سرزی چیست؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.