شرایط دریافت معافیت ایثارگری چیست ؟

۴۷۹ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

معافیت ایثارگری نوعی از معافیت نظام وظیفه است که مشمولین زیادی هر ساله از آن بهره مند میشوند. سال های جاری انواع معافیت های نظام وظیفه بسیاری از مشمولین را از انجام خدمت سرزی نجات داده است. شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که معافیت خدمت سرزی وظیفه چیست؟ شرایط این معافیت های نظام وظیفه کدام است؟ یا اینکه چه کسانی میتوانند از این نوع معافیت ها بهره مند شوند؟ قبل از بررسی ضوابط و شرایط معافیت ها و انواع آن ید توضیح مختصری ره ی معافیت های خدمت سرزی اختیار خوانندگان عزیز قرار دهیم.

معافیت سرزی نظام وظیفه به مزایای اطلاق میشود که اختیار مشمولین قرار گرفته و توجه به شرایط آن ها، میتوانند به طور دائم یا موقت از رفتن به خدمت سرزی معاف شوند. این معافیت ها انواع گوناگونی را بر میگیرند. این  معافیت ها به شرح ذیل میشند.

انواع معافیت های سرزی نظام وظیفه

  • معافیت ایثارگری
  • معافیت های کفالت
  • معافیت های پزشکی
  • معافیت های تحصیلی
  • معافیت های مددجویان عضو بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی
  • معافیت های سرزان غایب
  • معافیت های سرز فراری
  • معافیت های بنیاد ملی نحبگان
  • معافیت های عفو رهبری یا بخشودگی سنی

تمام این معافیت ها نیازمند شرایط ویژه ای است که مشمولان میتوانند بر اساس آن ها اقدام کرده و کارت معافیت یافت کنند.پس قبل از اقدام برای یافت هرگونه معافیت ید شرایط و ضوابط آن را مورد بررسی قرار داده و سپس برای آن ها اقدام کرد. اما میان همه ی این نوع معافیت ها، معافیت های ایثارگری و جانزی یکی از ساده ترین و پرمخاطب ترین معافیت ها به حساب می آید.جوانان زیادی از طریق همین معافیت خیلی راحت کارت معافیت دائم یافت میکنند. به همین خاطر متقاضیان این ره بسیار افزایش داشته است.

این نوع معافیت اگرچه ظاهر بسیار ساده به نظر میاید. اما شرایط خاص خود را داشته و مشمولین ید از این شرایط بهره مند شوند. همچنین ضوابط و قوانین این نوع معافیت نیز مانند سایر معافیت ها تغییراتی همراه شده است. که ادامه ی مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید: 


انواع معافیت ایثارگری کدام است؟

انواع معافیت ایثارگری معافیت هایی است که اعضای خانواده ی جانزان، شهدا و آزادگان میتوانند برای هر یک از آن ها اقدام کنند. این معافیت ها این فرصت را به داوطلن و مشمولین میدهد که از رفتن به خدمت سرزی وظیفه سر ز زنند. این افراد پس از رسیدن به  سن مشمولیت میتوانند برای هر یک از این معافیت ها سریعا اقدام کنند. زیرا گذشت زمان و سهل انگاری ممکن است یافت کارت معافیتشان به تعویق بیفتد.  این معافیت ها را بررسی کرده و توضیحات لازم مورد هر یک از آن ها را اختیار عزیزان قرار خواهیم داد.

انواع معافیت ایثارگری و جانزی

  1. معافیت های سرزی فرزندان جانزان لای ۲۵ صد
  2. معافیت فرزندان جانز ۱۰ صد و لاتر
  3. معافیت سرزی فرزندان ایثارگر بر اساس سابقه ی جبهه
  4. معافیت خدمت سرزی فرزندان شهدا
  5. معافیت سرزی ایثارگری فرزندخوانده های جانزان
  6. معافیت های سرزی فرزندان اسرا و آزادگان
  7. معافیت های سرزی فرزندان افراد جاویدالاثر
  8. معافیت های خدمت وظیفه مشمولین دارای همسر جانز
  9. معافیت خدمت وظیفه براان شهدا، جانزان و ایثارگران
  10. و انواع معافیت های ایثارگری دیگر

این نوع معافیت های ایثارگری هر کدام به نوعی شرایط عمومی و اختصاصی خود را دارند. که توجه به قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی کشور میتوانند از آن بهره گرفته و کارت معافیت خود را هر چه سریع تر یافت کنند. برای معافیت های سازمان نظام وظیفه سال های اخیر سختگیری هایی نیز میشود که معافیت های جانزی و ایثارگری نیز از آن مستثتی نیستند. ادامه این قوانین جدید را هم مرور خواهیم کرد. هم چنین مشاوره نظام وظیفه آخرین اخر و اطلاعیه ها را نیز اینجا اختیار داوطلن قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید: 


شرایط معافیت ایثارگری خدمت سرزی چگونه است؟

شرایط معافیت ایثارگری خدمت سرزی همانطور که لا گفتیم شرایط سختی نیست. اما تعداد محدودی از جوانان از این شرایط بهره مند میشوند. معافیت های سرزی ایثارگری شامل جوانانی میشود که اعضای خانواده یشان جانز و ایثارگر هستند. این افراد ید مدارک و مستنداتی که دارند به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و خواست معافیت خود را به ثبت برسانند. شرایط و ضوابط این معافیت ها توجه به  نوع هر یک مشخص میشود. ما اینجا به برخی شرایط عمومی این نوع معافیت پر متقاضی خواهیم پرداخت.

شرایط معافیت ایثارگری خدمت سرزی

  • فرزند شهید بودن از شرایط مهم یافت معافیت های ایثارگری است.
  • فرزندان جانزان لای ۲۵ صد شامل معافیت سرزی خواهند شد.
  • افرادی که پشان ۲۸ ماه ۳۰ ماه سابقه ی جبهه دارد از این مزایا بهره مند میشوند.
  • فرزندان افرادی که به مدت ۲۴ ماه را اسارت به سر برده اند.

این شرایطی است که مشمولین ید بر اساس آن مدارک خود ر ا تهیه کرده و مراحل و اقدامات را یک به یک پشت سر بگذارند. اگر شما خواننده ی عزیز نیز از هر کدام از این شرایط بهره مند هستید میتوانید یک تماس تلفنی بهترین مشاوره های نظام وظیفه را اختیار گرفته و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

 


بیشتر بخوانید: 


مدارک لازم برای معافیت سرزی ایثارگری کدام است؟

مدارک لازم برای معافیت سرزی ایثارگری از طریق سازمان نظام وظیفه به مشمولین اطلاع داده میشود. کسانی که برای یافت معافیت خدمت سرزی عجله دارند. یا اینکه مشقند که هر چه زود مدارک لازم خود را تهبه کنند. ید نظر داشته شند که ثبت به موقع خواست خود موجب میشود که این افراد سریع تر اقدامات را پشت سر بگذارند. از طرف دیگر داشتن مدارک و مستندات مورد نیاز کمک بزرگی به این افراد خواهد کرد.

مدارک لازم برای معافیت سرزی ایثارگری

  1. شناسنامه ی فرد مشمول
  2. کپی شناسنامه ی مشمولین
  3. کارت ملی شناسایی مشمولان
  4. تصویر کارت ملی فرد متقاضی
  5. یافت نامه ی معتبر از سازمان امور ایثارگران و جانزان محل سکونت
  6. عکس ۳*۴ رنگی زمینه سفید به طور تمام رخ
  7. اصل شناسنامه ی فرد ایثارگر( که ممکن است پ، ما، همسر و یا برا مشمول شند.)
  8. کارت ملی فرد ایثارگر
  9. کپی شناسنامه و کارت ملی فرد ایثارگر

برای یافت معافیت هر چه سریع تر این مدارک لازم را برای مرحله ی اول تهیه کنید. سپس ید مراحل اقدام از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پشت سر گذاشته شود. خواست معافیت سیستم سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسیس قرار گرفته و نتیجه ی نهایی به مشمول ابلاغ خواهد شد.


بیشتر بخوانید: 


معافیت فرزندان ایثارگران چیست؟

معافیت فرزندان ایثارگران از راحت ترین معافیت ها است. فرزندان ایثارگران  تنها افزادی هستند که میتوانند ارائه ی مدارک مورد نیاز سریع تر به نتیجه ی مطلوب برسند. بر این اساس پروسه ی زمانی این معافیت ها یک ماه بیشتر تجاوز نخواهد کرد. معافیت فرزندان ایثارگران به این صورت است که این افراد دست داشتن مدارک شناسایی و نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران میتوانند هر چه سربعتر معافیت خدمت سرزی خود را یافت کنند.

 


بیشتر بخوانید: 


قوانین جدید معافیت سرزی ایثارگری چگونه است؟

قوانین جدید معافیت سرزی ایثارگری و سایر معافیت ها به قی این سال ها زیاد شده است. که مشمولین ید به آن ها دقت زیادی داشته  و اطلاعات لازم و راهنمایی های کافی این ره  را هر چه سریع تر بدست آورند. حال حاضر بر اساس قوانین جدید معافیت سرزی ایثارگری ، مشمولینی که میخواهند از طریق سابقه ی جبهه ی پ برای معافیت اقدام کنند. به جای  اینکه ۲۸ ماه سابقه ی خدمت معاف شوند قوانین جدید این مدت به ۳۰ ماه افزایش یافته است. این تنها بخشی از این قوانین جدید میشد.

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از قوانین جدید معافیت این سازمان مرکز نظام وظیفه مشاوره ی آویژه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را هر چه سربع تر کسب نمایید.

سوالات متداول

معافیت سرزی چیست؟

به مزایایی است که اختیار مشمول قرار میگیرد بتواند هر چه سربع تر معافیت خود را کسب کنند و کارت معافیت دائم خود را نیز یافت کنند.

مدارک لازم برای یافت معافیت سرزی ایثارگران کدام است؟

نامه ی بنیاد امور ایثارگران یکی از مهم ترین مدارک برای یافت معافیت های ایثارگری است. که تمام مشمولین ید به آن دقت کافی داشته شند.

شرایط مورد نیاز برای یافت معافیت های ایثارگران کدام است؟

مشمولین ید از فرزندان شهدا، جانزان ۲۵ صد به لا، فرزندان آزادگان و یا نیز دارای همسر جانز شند بتوانند معافیت های ایثارگری را بدست آورند.

 

شرایط یافت معافیت ایثارگری چیست ؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط یافت معافیت ایثارگری چیست ؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.