مراحل اعزام به خدمت سربازی چیست؟

۵۳۴ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

اعزام به خدمت سرزی و گذراندن دوره ی خدمت وظیفه عمومی واقع یک وظیفه ی واجب همگانی برای جوانان ذکور کشور میشد. که این اعزام از سن ۱۸ سالگی ۵۰ سالگی بر هر مرد ایرانی واجب و لازم است. شاید بپرسید چرا شروع آن سن ۱۸ سالگی است؟ پاسخ ید بگوییم که خدمت سرزی به عنوان یک وظیفه ی عمومی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشوری برای جوانان تعریف و تعیین گردیده است. که بر اساس آن جوانان پایان ۱۸ سالگی به سن مشمولیت میرسند که قوانین سرزی برای این مشمولین رقم خواهد خورد.

مشمولین خدمت سرزی   شنیدن اطلاعات کم و بیش از این طرف و آن طرف میدانند که ید پس از اتمام سشان مدارس میتوانند به خدمت سرزی اعزام شوند. لذا ید بدانید که اعزام به خدمت سرزی برای افراد متغیر میشد. به  همین دلیل میگوییم که این پروسه ۵۰ سالگی نیز ممکن است ادامه پیدا کند. به همین دلیل جوانان کشورمان بر اساس شرایطشان برای رفتن به خدمت سرزی عمومی اقدام میکنند. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نیز برای جوانان شرایط مختلف قوانینی تعریف کرده است که بر اساس آن اعمال قانون صورت گرفته و جوانان یک به یک برای اعزام به خدمت وظیفه عمومی آماده میشوند.

واقع اعزام به خدمت نظام وظیفه زمانی صورت میگیرد که هیچ نوع معافیتی شامل حال مشمولین متقاضی نشود. پس از آن مشمول ید برای اعزام به خدمت وظیفه تعیین تکلیف شده و راهی پادگان های نظامی برای انجام خدمت مقدس سرزی گردد. که امروزه این کار یکی از سخت ترین مسیرهایی است که جوانان آن قدم خواهند گذاشت. زیرا به مدت ۲ سال از زندگی، تحصیل و خانواده دور خواهند شد و مطمئنا آسیب هایی این مسیر خواهند دید.

اعزام به خدمت نیز شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که ید متقاضیان و داوطلن خدمت وظیفه عمومی آن ها را نظر گرفته و مطالب این ره را مطالعه کنند. این ها شامل بخش های زیر میشوند که ادامه ی مقاله آن ها را تک به تک بررسی خواهیم کرد.

  • مراحل اعزام به خدمت وظیفه
  • شرایط اعزام به خدمت
  • مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت
  • و غیره

    بیشتر بخوانید: 


مراحل اعزام به خدمت سرزی چگونه است؟

مراحل اعزام به خدمت سرزی از بخش هایی است که مشمولین ید دقت فراوان آن را پشت سر بگذارند. همانطور که میدانید اهمیت انجام خدمت وظیفه عمومی به قی زیاد است که مشمول بدون گذراندن آن نه تنها قا به خارج شدن از کشور نخواهد بود. بلکه حتی امکان ادامه تحصیل و استخدام شرکت های مختلف را پیدا نخواهد کرد. پس آن دسته از داوطلنی که به سن مشمولیت رسیده اند دقت داشته شند که تمام مراحل اعزام را که ادامه توضیح میدهیم به ترتیب پشت سر گذاشته و خود را برای انجام خدمت دوره ی ضرورت سرزی آماده کنند.

مهم ترین اقدامات و مراحل اعزام به خدمت سرزی

  1. مرحله ی اول حضور مشمولین و مراجعه ی آن ها به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ میشد.
  2. مرحله ی بعد یافت دفترچه ی راهنمای نظام وظیفه ی عمومی است که مشمول ید آن ها را از همان دفاتر پلیس + ۱۰ تهیه کند.
  3. این مرحله مهم ترین کار مطالعه ی دقیق دفترچه میشد تمام مسائل برای مشمولین روشن شده و بقیه ی مراحل برای آن ها آسان گردد.
  4. مرحله ی چهارم پر کردن فرم هایی است که مشمولین ید مشخصات فردی و خانوادگی خود را آن ها تکمیل کند.
  5. این مرحله انجام معاینات پزشکی اولیه است. که برای همه ی افراد متقاضی اعزام به خدمت وظیفه واجب میشد.
  6. این مرحله نیز واکسیناسیون مشمولین ید به طور کامل انجام شود.
  7. مرحله ی هفتم آماده سازی سایر مدارک مورد نیاز برای اعزام به خدمت میشد.
  8. مرحله ی آخر نیز مرور تمام مراحل و فرم ها است که مشمول پس از اطمینان از کامل کردن این فرم ها و مدارک آماده سازی شده، میتواند آن ها را به دفاتر الکترونیک انتظامی تحویل داده و خواست اعزام به خدمت وظیفه ی خود را ثبت کند.

 


بیشتر بخوانید: 


تغییر زمان اعزام به خدمت سرزی امکان پذیر است؟

تغییر زمان اعزام به خدمت سرزی موارد بسیاری ممکن خواهد بود. کسانی که قصد دارند زمان اعزام خدمت وظیفه ی خود را تغییر دهند. ید از شرایط و قوانین مرتبط آن آگاه شند. زیرا ناآگاهی موجب مشکل ساز شدن شرایط خدمت سرزی برای آنان خواهد شد. آن دسته از متقاضیانی که به فکر تغییر زمان اعزام به خدمت وظیفه سرزی خود میشند ضوابط و شرایط گفته شده پایین را دقت مطالعه کنند. سپس سوالات خود را مشاورین مرکز آویژه از طریق شمارهای داده شده این صفحه مطرح کنید.

قوانین تغییر زمان اعزام به خدمت سرزی

  • تغییر زمان اعزام به خدمت به دلیل بیماری و صدمات جسمانی
  • تغییر مدت اعزام به خدمت به دلیل فوت همسر
  • تغییر مدت اعزام به دلیل فوت فرزند
  • تغییر زمان اعزام به خدمت بخاطر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره
  • تغییر زمان اعزام به دلیل فوت برا
  • تغییر این زمان اعزام بخاطر فوت خواهر
  • تغییر زمان اعزام به خدمت به دلیل قبولی دانشگاه

    بیشتر بخوانید: 


تمدید ریخ اعزام سرزی چگونه است؟

تمدید ریخ اعزام سرزی از طریق تغییر آن میتواند صورت بگیرد. کسانی که بر اثر یکی از شرایط لا مجبور به تغییر زمان اعزام به خدمت خود میشند. میتوانند استناد به همان شرایط این محدوده زمانی را نیز تمدید کنند. به طور مثال آن دسته از افرادی که به دلیل بیماری وجراحی های متفاوت مجبورند از اعزام به خدمت وظیفه عمومی منصرف شوند. پس از موعد مقرری که سازمان نظام وظیفه  برای آن ها قرار داده است ید به خدمت برگردند. اما اگر این افراد هنوز سلامت خود را به طور کامل بدست نیاورده شند. میتوانند از طریق تمدید ریخ اعزام سرزی مشکل خود را حل کنند.

سایر موارد دیگر نیز این تمدید ریخ امکان پذیر خواهد بود. که میتوانید ره ی آن ها از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: 


پیگیری محل اعزام خدمت سرزی از چه طریقی ممکن است؟

پیگیری محل اعزام خدمت سرزی کاری بس دشوار و حتی ناممکن خواهد بود. شاید برای شما نیز جالب شد که سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا روز قبل از اعزام، مشمولین را از محل خدمت سرزی خود مطلع نخواهد کرد. مشمولین میتوانند برای پیگیری شرایط نظام وظیفه ی خود از کد  پنج رقمی سخا کمک بگیرند. اما این کد تنها از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی قابل یافت میشد. هم چنین از طریق همین کد مشمول میتواند آخرین روزهای اعزام، پیگیری محل اعزام خدمت سرزی خود را نیز انجام داده و سپس توجه به کد یافتی محل خدمت آن ها نیز مشخص میشود.

 


بیشتر بخوانید: 


ماه های اعزام خدمت سرزی چق است؟

ماه های اعزام خدمت سرزی مشمولین بر اساس محل خدمت آن ها و نوع مک تحصیلیشان محاسبه و مقرر میگردد. واقع کسانی که میخواهند از این ماه ها و ریخ ها مطلع شوند. ید مطالعه این ره را فراموش نکنند. زیرا اخر و اطلاعیه های بسیاری این ره منتشر میشود. که البته این اخر مدت اخیر تغییراتی نیز داشته است. که ما اطلاعات این مقاله را بر حسب آخرین تغییرات اختیار مشمولان قرار میدهیم.

  • مشمولین دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم: نوزدهمین روز از هر ماه.
  • مشمولین مک دیپلم و فوق دیپلم: نوزدهمین روز هر ماه
  • مشمولین دارای مک لیسانس یا کارشناسی: اولین روز از ماه های زوج.
  • مشمولین دارای مک فوق لیسانس ( کارشناسی ارشد) و لاتر: اولین روز ماه های زوج هر سال

این افراد بر اساس نوع سازمان و محل خدمت خود میتوانند یکی از این روزهای گفته شده لا برای رفتن به خدمت سرزی خود را آماده کنند سپس به پادگان مورد نظر فرسده شده دوره ی خدمت را آنجا بگذرانند.

سوالات متداول

زمان اعزام به خدمت جوانان چه سنی است؟

مشمولین خدمت وظیفه عمومی پس از اتمام ۱۸ سالگی مشمول خدمت سرزی شده و ید برای اعزام به خدمت آمادگی لازم را بدست آورند..

مدارک لازم برای اعزام به خدمت چیست؟

این مدارک شامل شناسنامه مشمول، کارت ملی، عکس ۳*۴، مک تحصیلی، معاینات پزشکی و سایر مدارک میشد.

آیا تغییر زمان اعزام به خدمت وظیفه امکان پذیر میشد یا خیر؟

بله مشمولین داشتن شرایط خاص میتوانند ریخ اعزام خود را از ۶ ماه یکسال و حتی بیشتر به تعویق بیندازند. این شرایط شامل بیماری، فوت اقوام، قرار گرفتن یکی از مناطق گیر بلاهای طبیعی میشند.

 

مراحل اعزام به خدمت سرزی چیست؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

مراحل اعزام به خدمت سرزی چیست؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.