محاسبه کسری خدمت ایثارگری چگونه است؟

۴۷۱ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

کسری خدمت ایثارگری یکی از مهم ترین انواع کسری های خدمت است که سازمان وظیفه برای مشمولان نظر گرفته است. اما جا دارد قبل از پرداختن به موضوع اصلی توضیح کوهی ره کسری ها ی نظام وظیفه ارائه دهیم. قوانین مربوط به کسری خدمت سرزی از محبوب ترین قوانین برای مشمولان میشد. زیرا استفاده از این قوانین مدت زمان خدمت سرزی کوه تر میشود و این موضوع برای اکثر مشمولان بسیار خوشایند است. این سازمان بسته به شرایط مشمولان انواع مختلفی کسری را نظر گرفته است. مواردی همچون کسری بسیج، کسری مشمولان مهل، کسری نخبگان کسری ایثارگری و… از آن دست میشند. اما تنها افرادی که شرایط لازم را داشته شند، میتوانند از این کسری ها استفاده کنند. ره ی کسری ایثارگری نیز به همین نحو است. گاهی ممکن است شرایط و مراحل لازم برای یافت این نوع کسری سوالاتی را برای مشمولان به همراه داشته شد.

یافتن پاسخ مناسب برای چنین پرسش هایی میتواند زمینه ساز موفقیت یافت این نوع معافیت شد. راه های مختلفی برای پاسخگویی به سوالات و نیاز های مشمولان این ره وجود دارد. استفاده از مشاوره نظام وظیفه یکی از این راه ها است. طی مشاوره های نظام وظیفه شما میتوانید کارشناسان مجرب ارتط برقرار کنید و بسیاری از محث و قوانین و مقررات مربوط به کسری خدمت ایثارگری را یابید. این نوع کسری به فرزندان افرادی تعلق میگیرد که مدت مشخصی جبهه های جنگ به عنوان رزمنده خدمت کرده اند. همچنین فرزندان جانزان و آزادگان وشهدا و جاویدالاثران نیز زمره ی این افراد قرار میگیرند. گاهی مدت ایثارگری به حدی میرسد که مشمول میتواند از ان برای معافیت دائم استفاده کند. سعی کرده ایم این مقاله برخی از موضوعات مهم مربوط به کسری ایثارگری را مطرح کنیم که دانستن آنها میتواند بسیار کارآمد شد.


بیشتر بخوانید:  پروژه کسری خدمت چیست؟


محاسبه کسری خدمت ایثارگری چگونه است؟

محاسبه کسری خدمت ایثارگری چگونه است؟ مشمولان به ازای چه مدت ایثارگری کسری خدمت یافت میکنند؟ شما نیز کنون حتما چینن سوالاتی مواجه شده اید، پاسخ به این سوالات ید گفت این نوع کسری برای آن گروه از ایثارگران نظر گرفته شده است که مدت خدمت جبهه و یا صد جانزی و مدت زمان اسارت آنها به حد نصاب لازم برای معاف شدن فرزند ذکورشان نرسیده شد. لذا سوابق ایثارگران توسط سازمان های مربوطه بررسی میشود و جمع این سوابق محاسبه کسری خدمت ایثارگری امکان پذیر میشود. اما این کسری ها چگونه و بر چه مبنایی محاسبه میشود؟ به طور کلی برای فرزندان ایثارگران به ازای هر یک ماه اسارت و یا هر ماه خدمت جبهه، یا هر یک صد جانزی ۱۲ روز کسری نظر گرفته شده است.

چند نکته برای محاسبه ی مدت کسری خدمت این افراد وجود دارد که به برخی از آنها میپردازیم:

  • یکی از این نکات مربوط به افرادی است که جانزی و سابقه ی اسارت و… را به طور همزمان دارند. برای این افراد مجموع این موارد مدت زمان کسری خدمت را مشخص میکند.
  • نکته ی دیگر ره ی خانواده هایی که فرزندان پسر دو قلو دارند و به طور همزمان به خدمت سرزی اعزام میشوند، این مورد کسری خدمت بین فرزندان تقسیم میشود هر دو به طور یکسان از این کسری استفاده کنند. البته حالت عادی یافت کسری ایثارگری تنها برای یکی از فرزندان ذکور امکان پذیر است.
  • برای افرادی که خودشان جانز میشند موضوع فرق میکند و صد اعمال جانزی بر کسری خدمت افزایش میابد. طبق قوانین نظام وظیفه برای این افراد مدت زمان ۶۳ روز به ازای هر صد جانزی نظر گرفته است. لذا دوره سرزی و یافت معافیت برای این افراد راحت تر است.

استعلام  کسری خدمت ایثارگران چیست؟

استعلام  کسری خدمت ایثارگران  نیز مانند بسیاری از موارد دیگر از طریق سامانه های اینترنتی و کاملا دسترس میشد. طریقه ی استعلام و اطلاع از مدت زمان کسیر نظر گرفته شده برای متقاضیان را این قسمت بررسی میکنیم. قبل از هر چیز ید خواست خود را به سازمان وظیفه اعلام کنند. این امر از طریق مراجعه به دفاتر پلیس الکترونیک امکان پذیر است. طی این مرحله برخی اطلاعات و مدارک مهم ارائه میشود و همچنین فرم های مختلفی تکمیل میشود که سازمان وظیفه آنها را مورد بررسی قرار میدهد. مرحله ی بعدی مراجعه به سامانه های مربوط به استعلام کسری خدمت ایثارگران است. این سامانه توجه به صد جانزی و مدت زمان آزادگی و رزمندگی، کسری مقرر شده برای متقاضی را اعلام میکند. افرادی که شرایط لازم را داشته شند و تمام این مراحل را به ستی طی کنند، از کسری خدمت برخوردار خواهند شد.

 

کسری خدمت فرزندان ایثارگران چگونه است؟

کسری خدمت فرزندان ایثارگران از جمله مواردی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از مشمولان از آن استفاده میکنند. این نوع کسری به پاس زحمات و فداکاری های جانزان، آزادگان و رزمندگان جنگ تحمیلی برای فرزندانشان مقرر شده است. اما استفاده از این کسری ها شرایط خاص خود را دارد. مثلا برای افرادی که چند فرزند پسر دارند که ید به خدمت سرزی بروند تنها امکان استفاده از کسری ایثارگری برای یکی از آنها امکان دارد. گاهی مدت زمان رزمندگی و صد جانزی را که جمع کنیم به حدی میرسد که امکان معافیت دائم را برای فرزند ایثارگر فراهم میاورد. مثلا این مدت برای فرزندان آزادگان ۳۰ ماه است. مدت زمانی که برای کسری خدمت فرزندان ایثارگران به شرح زیر است: به ازای هر ماه رزمندگی و اسارت ۱۲ روز کسری مقرر شده است. همچنین برای جانزان نیز هر صد جانزی معادل دوازده روز کسری از خدمت میشد.

نکته ای که ممکن است برای برخی افراد سوال برانگیز شد این است که آیا فرزند خوانده های ایثارگران نیز میتوانند از این کسری ها استفاده کنند یا خیر؟ سازمان وظیفه پاسخ به این پرسش مطرح کرده است که اگر مدارک معتبر دال بر فرزند خواندگی قانونی وجود داشته شد این فرد نیز مشمول کسری ایثارگری میشد. البته تمام این موارد منوط به داشتن شرایط لازم میشد. مثلا فردی که از خدمت غیبت کرده شد نمیتواند کسری ایثارگری نیز یافت کند مگر اینکه غیبت خود را توجیه کند.

کسری خدمت ایثارگری ارتش چیست؟

کسری خدمت ایثارگری ارتش نیز یکی دیگر از انواع کسری های ایثارگری است که شرایط خاص خود را دارد. این نوع کسری به فرزندان ایثارگرانی تعلق میگیرد که مناطق خاصی خدمت کرده اند. گواهی مربوط به کسری خدمت ایثارگری ارتش این افراد نیز تنها برخی مناطق شامل کرمانشاه، اصفهان، شیراز و… صا میشود. لذا این افراد برای یافت مدارک و گواهی های مربوطه ید به یکی از این مناطق مراجعه کنند. بعد از تکمیل مدارک و اطلاعات لازم، کسری های مقرر شده برای این افراد اعمال خواهد شد. مدت زمان کسری برای این افراد نیز مطابق زمان ایثارگری و رزمندگی میشد. لازم به ذکر است این کسری و یافت گواهی مربوطه برای کسانی است که زمان جنگ تحمیلی خدمت ارتش بوده اند.

 

کسری خدمت ایثارگران به ازای هر ماه چگونه است؟

کسری خدمت ایثارگران به ازای هر ماه و همچنین صد جانزی ایثارگران به هم جمع میشود نهایت مدت زمان کل کسری مشخص شود. اکا احتساب کسری ها به مدت هر ماه چگونه است؟ ابتدا ره ی صد جانزی ید گفت افزایش هر صد به جانزی فرد ایثارگر، ۱۲ روز نیز به کسری نظر گرفته شده برای مشمول اضافه میشود مثلا برای مشمولی که پش ۱۵ صد جانزی دارد مدت ۱۸۰ روز یا شش ماه کسری نظر گرفته میشود. کسری خدمت ایثارگران به ازای هر ماه برای آزادگان و رزمندگان نیز به همین شکل است. البته برای این افراد به ازای هر ماه خدمت جبهه و یا اسارت ۱۲ روز کسری نظر گرفته شده است.

موضوعی که ذکر آن خالی از لطف نیست این است که گاهی افرادی دوره ی سرزی خود را به عنوان سرز امریه ارگان ها و سازمان های مختلف میگذرانند، این افراد معمولا امکان استفاده از کسری ایثارگری را ندارند.

سوالات متداول

کسری خدمت ایثارگری چگونه محاسبه میشود؟

؟ به طور کلی برای فرزندان ایثارگران به ازای هر یک ماه اسارت و یا هر ماه خدمت جبهه، یا هر یک صد جانزی ۱۲ روز کسری نظر گرفته شده است.

کسری خدمت ایثارگری برای جانزان مشمول چگونه است؟

برای افرادی که خودشان جانز میشند موضوع فرق میکند و صد اعمال جانزی بر کسری خدمت افزایش میابد. طبق قوانین نظام وظیفه برای این افراد مدت زمان ۶۳ روز به ازای هر صد جانزی نظر گرفته است.

استعلام کسری خدمت ایثارگران چگونه است؟

مراجعه به سامانه های مربوط به استعلام کسری خدمت ایثارگران امری ضروری است که این سامانه توجه به صد جانزی و مدت زمان آزادگی و رزمندگی، کسری مقرر شده برای متقاضی را اعلام میکند.

 

محاسبه کسری خدمت ایثارگری چگونه است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

محاسبه کسری خدمت ایثارگری چگونه است؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.