میزان کسری خدمت فرزندان ایثارگر چقدر است؟

۴۷۱ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

کسری خدمت فرزندان ایثارگر به چه معناست؟ چق ره ی این نوع کسری اطلاع دارید؟ چه کسانی میتوانند از کسری خدمت مربوط به ایثارگران بهره مند شوند؟ این ها همه از سوالاتی است که ر ها آن مواجه شده اید. لذا برای پاسخ صحیح و مناسب به این پرسش ها ابتدا مختصرا کسری خدمت مربوط به ایثارگران را بررسی میکنیم. همانطور که میدانید قوانین نظام وظیفه متناسب وضعیت و شرایط اجتماعی، سلامت، خانوادگی و… مشمولان، متغیر است. مثلا این سازمان برای افرادی که رفتن به خدمت آنها را مشکلات جسمی و یا خانوادگی و… مواجه میکند امکان معافیت سرزی و یا یافت کسری هایی را فراهم آورده است. یکی از مهم ترین قوانینی که این سازمان مقرر کرده و هر ساله تعداد زیادی از مشمولان به واسطه ی استفاده از آن موفق به یافت  کسر خدمت و حتی گاهی معافیت میشوند، همین کسری خدمت فرزندان ایثارگر است.

بر اساس قوانین مربوط به کسری خدمت، سازمان وظیفه به پاس خدمات ایثارگران و رزمندگان جنگ تحمیلی، فرزندان ذکور لای ۱۸ سال آنها را صورت واجد شرایط بودن از رفتن به خدمت معاف میکند ولی صورت نداشتن شرایط معافیت، متناسب مدت زمان ایثارگری پ، کسری هایی را برایشان نظر میگیرد. اما یافت این کسری شرایط و مقررات خاصی دارد که تنها صورت احراز این شرایط، فرد میتواند آن را یافت کند. یکی از راه هایی که مشمولان میتوانند از قوانین مربوط به یافت کسری ایثارگری و چگونگی اقدام برای آن مطلع شوند، استفاده از مشاوره نظام وظیفه است. مشمولان خدمت سرزی استفاده از این مشاوره ها میتوانند به پاسخ سوالات خود دست یابند؛ به دلیل اهمیت این موضوع ما نیز این مقاله سعی کرده ایم نکات مهم مربوط به کسری ایثارگران را مورد بررسی قرار دهیم پاسخگوی بسیاری شبهات و ابهامات شما شد.


بیشتر بخوانید:  پروژه کسری خدمت چیست؟


مدارک لازم برای کسری خدمت فرزندان ایثارگران شامل چه مواردی است؟

مدارک لازم برای کسری خدمت فرزندان ایثارگر یکی از ضروریاتی است که متقاضیان برای یافت کسری ید از آن اطلاع داشته شند و آن ها را آماده کنند زمان مقرر شده به سازمان وظیفه و دیگر ارگان های مربوطه ارائه دهند. برخی از مدارک لازم برای کسری خدمت فرزندان ایثارگر به قرار زیر میشد:

  • دفترچه ی راهنمای وظیفه و تکمیل فرم های مربوط به آن
  • ارائه ی کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول و فرد ایثارگر
  • ارائه ی برگه ی تکمیل شده مربوط به واکسیناسیون
  • کپی آخرین مک تحصیلی مشمول و…
  • تصویر شناسنامه براان زیرا یافت کسری تنها برای یکی از فرزندان ایثارگران امکان پذیر است.

مشمول ید این مدارک را جمع آوری کند و نهایت به سازمان وظیفه ارائه دهد. این سازمان مدارک ارائه شده را مورد بررسی قرار میدهد و صورت یید نهایی کسری خدمت به مشمول تعلق میگیرد.

قانون کسری خدمت ایثارگری چیست؟

قانون کسری خدمت ایثارگری یکی از قوانین مهم است که هر ساله بر اساس آن تعداد زیادی از مشمولان موفق میشوند دوره سرزی کوهتری داشته شند. سازمان وظیفه بر اساس زمان حضور جبهه و یا اسارت و جانزی ایثارگران، فرزندانشان را از خدمت معاف میکند  و یا صورت به حد نصاب نرسیدن زمان ایثارگری امکان یافت کسری را فراهم آورده است. اما این حد نصاب ها و قوانین مصوب شده کدامند؟

برخی از مواردی که قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر ذکر شده به شرح زیر است:

  • تمام سوابق مربوط به فرد ایثارگر هر سازمانی که بوده است مورد بررسی قرار میگیرد و توجه به مجموع جبهه، اسارت و جانزی، مدت زمان کسری نیز مقرر میشود.
  • استفاده از کسری ایثارگری تنها برای یکی از فرزندان ذکور امکان پذیر است مگر اینکه خانواده ای دارای فرزندان پسر دو قلو و یا چند قلو شند که چنین حالتی مدت زمان میتوان کسری نظر گرفته شده بین فرزندان تقسیم کرد.
  • فرزندان ایثارگران که مشمول خدمت سرزی هستند صورتی که غیبت نداشته شند، میتوانند از کسری ایثارگری پ استفاده کنند. چنانچه فردی بعد از رسیدن به مشمولیت غیبت کرده شد، تنها صورت توجیه غیبت و یید آن توسط سازمان وظیفه میتواند از این نوع کسری بهره مند شود.
  • سازمان وظیفه به ازای مدت زمان یک ماه اسارت، یک ماه رزمندگی و یک صد جانزی ۱۲ روز از خدمت فرزندان ایثارگران کم میکند. مثلا اگر سابقه ۱۰ ماه رزمندگی داشته شد ۱۲۰ روز کسری برای یکی از فرزندانش نظر گرفته میشود.
  • سرزانی که به عنوان امریه ارگان های دولتی و غیر دولتی به کار گرفته میشوند ممکن است نتوانند از کسری خدمت ایثارگری و دیگر انواع کسری خدمت استفاده کنند. البته این موضوع به قوانین سازمان امریه گیر بستگی دارد.

 

میزان کسری خدمت فرزندان ایثارگران چگونه است؟

میزان کسری خدمت فرزندان ایثارگر چگونه مشخص میشود؟ چه عواملی تعیین مدت زمان کسر از خدمت به واسطه ایثارگری ثیر دارد؟ عوامل مختلفی بر میزان این نوع کسری خدمت اثر گذار است. مهم ترین عاملی که میزان این نوع کسری را مشخص میکند، همان مدت زمان حضور جبهه و اسارت و صد جانزی فرد ایثارگر میشد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برای هر ماه اسارت و یا رزمندگی جبهه مدت ۱۲ روز از خدمت مشمول کم میشود. میزان کسری خدمت فرزندان ایثارگر برای افراد جانز نیز صدق میکند این تفاوت که این افراد به ازای هر صد جانزی ۱۲ روز کسری خدمت مطرح شده است. یکی دیگر از مواردی که میتواند مدت کسری را مشخص کند همان مک تحصیلی مشمولان است. بنابراین افراد واجد شرایط بر اساس نوع مک تحصیلی و مدت جانزی و ایثارگری پشان از کسری خدمت برخوردار خواهند شد.

استعلام کسری خدمت ایثارگران چگونه است؟

استعلام کسری خدمت ایثارگران و روند اطلاع از کسری از مهم ترین محث این حوزه میشد که مشمولان زیادی آن مواجه هستند اما چگونگی اقدام برای آن را نمیدانند. سازمان وظیفه برای راحتی مشمولان سامانه هایی را طراحی کرده است که افراد وارد کردن اطلاعات خود این سامانه ها میتوانند از میزان کسری خدمت خود مطلع شوند. اما قبل از هر اقدامی مشمولان ید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند این دفاتر مشمولان دست داشتن کد سخا و همچنین شماره ملی میتوانند به سامانه های مربوطه  دسترسی داشته شند و اطلاعاتی همچون شماره ملی و مدت ایثارگری پ خود را وارد میکنند. مرحله ی بعد از استعلام کسری خدمت ایثارگران این است که اطلاعات ارائه شده، مورد بررسی قرار میگیرد.

طی این بررسی ها آن دسته از افرادی که شرایط لازم برای برخورداری از کسری را داشته شند، مشخص میشوند که به ازای اسارت و جانزی و رزمندگی مدت مشخصی از خدمت مشمولان کسر میشود. مشمولان میتوانند از طرق مختلف از نتیجه خواست خود برای کسری خدمت ایثارگری مطلع شوند. یکی از این راه ها یافت پیامکی اطلاعات میشد.

 

شرایط یافت کسری خدمت ایثارگری چیست؟

شرایط یافت کسری خدمت ایثارگری از سوی سازمان وظیفه مقرر شده است. افرادی که این شرایط را داشته شند از کسری خدمت و گاه معافیت برخوردار خواهند شد. افرادی که جبهه های چجنگ به عنوان رزمنده خدمت کرده اند و یا آزادگان و جانزان دوره جنگ تحمیلی میتوانند از این سابقه برای کمتر شدن خدمت فرزند پسرشان استفاده کنند. اما برای مشمول شرایطی مقرر شده است. یکی از شرایط یافت کسری خدمت ایثارگری نداشتن هیچگونه غیبت از سرزی است. یعنی فردی که به سن مشمولیت رسیده است بلافاصله وضعیت نظام وظیفه خود را یافت معافیت موقت و … مشخص کرده شد. غیر این صورت امکان بهره مندی از کسری ایثارگری وجود ندارد. البته افرادی که به دلایل موجه غیبت داشته اند، توجیه غیبت خود میتوانند کسری یافت کنند.

علاوه بر مواردی که لا ذکر شد اغلب افرادی که به عنوان سرز امریه خدمت میکنند امکان استفاده از کسری ایثارگری را ندارند. یکی دیگر از شرایط مربوط به کسری ایثارگری این است که تنها یکی از فرزندان فرد ایثارگر مجاز به استفاده از سابقه پ میشد. فرزند خوانده های قانونی که مدارک معتبر ارائه دهند نیز میتوانند از این طرح استفاده کنند.

سوالات متداول

قانون کسری ایثارگری برای چه کسانی نظر گرفته شده است؟

فرزندان و فرزند خوانده های جانزان، رزمندگان و آزادگان میتوانند از این قانون استفاده کنند.

میزان کسری ایثارگری چگونه مشخص میشود؟

سازمان وظیفه به ازای مدت زمان یک ماه اسارت، یک ماه رزمندگی و یک صد جانزی ۱۲ روز از خدمت فرزندان ایثارگران کم میکند. مثلا اگر سابقه ۱۰ ماه رزمندگی داشته شد ۱۲۰ روز کسری برای یکی از فرزندانش نظر گرفته میشود.

اقدامات لازم برای استعلام کسری خدمت ایثارگری کدامند؟

مشمولان ید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند این دفاتر مشمولان دست داشتن کد سخا و همچنین شماره ملی میتوانند به سامانه های مربوطه دسترسی داشته شند و اطلاعاتی همچون شماره ملی و مدت ایثارگری پ خود را وارد میکنند.

 

میزان کسری خدمت فرزندان ایثارگر چق است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

میزان کسری خدمت فرزندان ایثارگر چق است؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.