مراحل تعویض کارت پایان خدمت ایرانیان به هوشمند

۴۷۲ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

تعویض کارت پایان خدمت یکی از معضلات و اتفاقاتی است که جوانان زیادی آن مواجه میشوند. این کارت ها گذشته به صورت ساده به مشمولین داده میشد. اما اخیرا این کارت های پایان خدمت یا کارت های معافیت مانند سایر کارت های شناسایی به صورت هوشمند تهیه شده و به متقاضیان ارائه میگردد. آن دسته از داوطلنی که قصد دارند کارت های قدیمی خود را تعویض کنند ید جدیدترین اخر نظام وظیفه را دنل کنند. زیرا پس از اعلام اخر مربوط به تعویض کارت های پایان خدمت، این افراد میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

اما سوالی که برای خیلی از خوانندگان عزیز پیش میاید این است که تعویض این کارت ها چه مزیت هایی دارد؟ همانطور که میدانید مرحله ی خدمت سرزی و انجام آن یکی از بخش های سخت زندگی هر جوان ایرانی است. بتواند پس از یافت کارت پایان خدمت خود، از بسیاری از تسهیلات بهره مند شود. جوانان کشور ما بدون داشتن کارت پایان خدمت، نه اجازه ی یافت گذرنامه داشته و نه میتوانند از کشور خارج شوند. به همین منظور داشتن کارت های پایان خدمت و کارت های معافیت بخش مهمی از زندگی هر فرد ذکور ایرانی را تحت الشعاع قرار میدهد.

اما برای تعویض این کارت های قدیمی کاغذی، سازمان نظام وظیفه عمومی کشور سال های جاری اطلاعیه ای صا کرده است. بر اساس این اطلاعیه هر فرد ذکور دارنده ی کارت پایان خدمت سرزی یا کارت معافیت سرزی قدیمی، ید هرچه سریع تر اقدامات لازم برای تعویض آن ها را انجام دهد. زیرا پس از اتمام این طرح، کارت های قدیمی فاقد اعتر بوده و هیچ گونه ارزش قانونی نخواهند داشت.

آنه دسته از متقاضیانی که دارای کارت های قدیمی پایان خدمت سرزی هستند ید اسرع وقت مراحل تعویض کارت های خود را انجام دهند محرومیت های پس از آن مواجه نشوند. ادامه شرایط و قوانین تعویض این کارت های پایان خدمت سرزی را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم برای تعویض کارت پایان خدمت چیست؟

مدارک لازم برای تعویض کارت پایان خدمت یکی از مواردی است که مشمولین ید نسبت به آن دقت کافی داشته شند. برای تعویض این کارت های پایان خدمت سرزی مشمولین اول از همه ید مدارک لازم اختیار داشته شند بتوانند مراحل پس از آن را پشت سر بگذارند.

اما این مدارک لازم چیست؟ مدارک بخشی از مستندات شناسایی افراد متقاضی است که دست داشتن آن ها میتوانند برای تعویض کارت های معافیت و خدمت سرزی خود اقدام کنند. برای اطلاع از این مدارک، دارندگان کارت های قدیمی خدمت سرزی، ید اخر و اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه را دنل کنند. این مقاله ما راهنمایی های لازم ره ی تهیه مدارک مورد نیاز برای تعویض کارت های خدمت سرزی را اختیار داوطلن قرار داده ایم. بر اساس این لیست نام برده، مدارک خود را تهیه کرده و سپس اقدامات لازم دیگر را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای تعویض کارت های خدمت سرزی

  • گواهی آخرین مک تحصیلی مشمولین به همراه کپی آن
  • تحویل اصل کارت پایان خدمت قدیمی مشمولین
  • کارت ملی متقاضی به همراه کپی آن
  • شناسنامه داوطلن به همراه کپی از تمام صفحات آن ها
  • ۲ قطعه عکس پرسنلی ۳*۴ به صورت رنگی زمینه سفید و به صورت تمام رخ از چهره مشمولین
  • تکمیل فرم های مشخصات فردی مشمولین
  • پرداخت هزینه ی تعویض کارت های قدیمی خدمت سرزی و تحویل فیش واریزی به دفاتر مربوطه
  • پرداخت هزینه ی پست پیشز برای صدور و یافت کارت هوشمند پایان خدمت سرزی

به این نکته توجه داشته شید که آن دسته از متقاضیانی که دارای کارت های معافیت خدمت سرزی هستند. ید مدارک اضافه ی دیگری را نیز برای تحویل، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + ۱۰ ارائه دهند. که شما میتوانید برای اطلاع از این مدارک مشاورین مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه آویژه تماس بوده و راهنمایی های لازم را یافت نمایید.

مراحل تعویض کارت پایان خدمت به هوشمند کدام است؟

مراحل تعویض کارت پایان خدمت به هوشمند ید به موقع و از طریق یکی از نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ صورت گیرد. آن دسته از مشمولینی که قصد یافت کارت های هوشمند را دارند ید هر چه سریع تر مراحل مورد نیاز و اقدامات لازم را انجام داده سریع تر کارت پایان خدمت هوشمند خود را یافت کنند.

مراحل و اقدامات یافت کارت هوشمند پایان خدمت سرزی

  1. اول از همه مشمولین ید اطلاعات لازم ره ی تعویض کارت های پایان خدمت خود را بدست آورند.
  2. سپس مدارک مورد نیاز اعلام شده لا را تهیه کرده و برای ارائه آماده داشته شند.
  3. مرحله سوم مشمولین ید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کند.
  4. خواست تعویض کارت فدیمی پایان خدمت سرزی خود را از طریق این دفاتر سامانه ی نظام وظیفه عمومی کشوذر ثبت کنند.
  5. فرم و برگه خواست تعویض کارت خدمت خود را تکمیل کنند.
  6. مشمولین ید کارت قدیمی خود را به دفاتر خدمات پلیس + ۱۰ تحویل دهند.
  7. سایر مدارک را نیز به این دفاتر مربوطه تحویل داده و سپس خواست آن ها ثبت گردد.
  8. این مرحله احراز هویت مشمولین صورت گرفته و مدارکشان یید میشود.
  9. اطلاعات مشمول سیستم سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت میشود.
  10. پرونده ی مشمولین از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی به سازمان مربوطه ارسال میگردد.
  11. پس از بررسی مدارک، کارت هوشمند پایان خدمت داوطلن صا میشود.
  12. مرحله ی آخر کارت هوشمند پایان خدمت آن ها، از طریق دفاتر پستی برایشان ارسال میگردد.

مشمولین پس از انجام تمام مراحل و اقدامات لا، ید منتظر یافت کارت خدمت سرزی هوشمند خود شند. که از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صا و از طریق اداره پست نیز برای آن ها ارسال میگردد. اگر شما نیز این مراحل را به ستی طی کرده اید منتظر کارت هوشمند خود شید.

 

شرایط تعویض کارت پایان خدمت سرزی ایرانیان خارج از کشور چگونه است؟

شرایط تعویض کارت پایان خدمت سرزی ایرانیان خارج از کشور سایرین متفاوت است. آن دسته از افرادی که کشورهای دیگر زندگی میکنند. برای تعویض کارت های قدیمی خود ید از طریق سفارت ایران آن کشور اقدام کرده و فرم های لازم را یافت کنند. سپس پس از تکمیل فرم های مورد نیاز، مدارک لازم را به سفارت ایران تحویل داده مراحل دیگر طی شود.

مشمولین ساکن خارج از کشور نظر داشته شند که تعویض کارت های پایان خدمت برای وارد شدن به کشور نیاز است. پس هر چه سریع تر برای تعویض آن و یافت کارت های هوشمند خود ید اقدام کنید.

هزینه تعویض کارت پایان خدمت سرزی چق است؟

هزینه تعویض کارت پایان خدمت سرزی هر ساله مقدار ثابتی نظر گرفته میشود. این میزان هزینه شامل هزینه های ثبت خواست توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، هزینه های مربوط به پست و صدور کارت هوشمند میشد. که متقاضیان میتوانند پرداخت این هزینه ها خواست خود را ثبت کنند. بخشی از این هزینه ها نیز ید به طور مستقیم توسط دستگاه کارت خوان دفاتر پلیس + ۱۰ پرداخت شود.

 

مدت زمان تعویض کارتهای پایان خدمت سرزی چه زمانی است؟

مدت زمان تعویض کارتهای پایان خدمت سرزی پایان سال جاری اعلام شده است. آن دسته از عزیزانی که اقدامات لازم برای یافت کارت های هوشمند خدمت سرزی خود نکرده اند. ید هر چه سریع تر مراحل تعویض را انجام دهند. زیرا پس از پایان سال، کارت های کاغذی قدیمی اعتر خود را از دست داده و دیگر قا نخواهند بود کارهای اداری خود را آن انجام دهند. پس برای کسب اطلاعات هر چه سریع تر اقدام کنید. هم چنین متقاضیان عزیز ره ی همه ی اخر نظام وظیفه از جمله شرایط تعویض کارت های پایان خدمت، اخر معافیت سرزی و سایر مسائل مربوط به خدمت سرزی میتوانند مرکز مشاوره آویژه تماس بوده و راهنمایی های لازم را بدست آورند.

سوالات متداول

تعویض کارت های خدمت سرزی برای همه ی افراد لازم است؟

تعویض کارت های قدیمی خدمت سرزی و تبدیل آن به کارت های هوشمند، یکی از مهم ترین مسائلی است که جوانان ید به آن دقت کافی داشته شند. زیرا پس از پایان یافتن سال جاری کارت های قدیمی فاقد اعتر بوده و هیچ گونه ارزش قانونی نخواهند داشت.

مدارک لازم برای یافت کارت های هوشمند خدمت سرزی چیست؟

شناسنامه، کارت ملی، ۲ قطعه عکس پرسنلی و فرم های مشخصات فردی از مهم ترین مدارکی است که برای یافت کارت های هوشمند سرزی مورد نیاز است.

ایرانیان مقیم خارج از کشور ید از چه طریقی برای یافت کارت های هوشمند سرزی اقدام کنند؟

آن دسته از متقاضیانی که کشورهای دیگر زندگی میکنند برای یافت کارت های هوشمند خدمت سرزی ید از طریق سفارت ایران آن کشور اقدام کرده و کارت های خود را تعویض کنند.

 

مراحل تعویض کارت پایان خدمت ایرانیان به هوشمند

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

مراحل تعویض کارت پایان خدمت ایرانیان به هوشمند

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.