با محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب بیشتر آشنا شوید

۴۷۸ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب از آن جهت برای این افراد نظر گرفته شده است که طبق قانون تمام افراد مذکری که به سن ۱۸ سال میرسند، ید دوره ی سرزی را پشت سر بگذراند و دو سال را به عنوان سرز وظیفه به کشورشان خدمت کنند. بنابراین این افراد طبق اخر نظام وظیفه مشمول خدمت وظیفه شمرده میشوند و صورت اقدام نکردن برای معافیت، اعزام به خدمت یا… به عنوان غایب تلقی میشوند و مجازات میشوند. چنانچه این فرد به اخطار ها ی سازمان وظیفه کشور توجه نکند، بعداز اعزام مشکلاتی مواجه خواهد شد. همانطور که زمان غیبت خود نیز محرومیت ها و مشکلاتی مواجه خواهند بود؛ که از جمله این موارد میتوان به ممنوعیت خروجشان از کشور اشاره کرد. همچنین این افراد زمانیکه وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنند مجاز به استفاده از تسهیلات و وام ها ی نکی نیز نمیشند.

میدانیم که یکی از شروط لازم برای یافت برخی معافیت ها و کسری های سرزی نداشتن غیبت است. بنابراین یکی دیگر از محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب عدم امکان استفاده از معافیت هایی همچون معافیت کفالت میشد. بنابراین توصیه میشود مشمولان به محض رسیدن به سن مشمولیت برای تعیین وضعیت وظیفه عمومی خود اقدام کنند. البته لازمه ی این امر داشتن اطلاعات دقیق و ستی از مسائل مختلف نظام وظیفه میشد. گاهی ممکن است مشمولان از قوانین و مقرراتی همچون قوانین مربوط به غاین سرزی، اخر فرار از خدمت سرزی و… بی اطلاع شند و همین امر موجب بروز مشکلاتی روند سرزی این افراد شود. اما چگونه میتوان به منبع کاملی از قوانین و مقررات مربوط به این موضوع دسترسی پیدا کرد؟ از مواردی که میتواند به مشمولان کمک کند بهره بردن از مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه میشد که طی آن میتوان اطلاعات مفیدی را به دست آورد.

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب از نظر تحصیل چیست؟

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب از نظر تحصیل از مهم ترین مواردی است که مشمولان غایب آن مواجه میشوند. همانطور که میدانید اغلب افرادی که به سن مشمولیت میرسند مشغول به تحصیل میشند که صورت تمایل به ادامه تحصیل ید برگه ی معافیت تحصیلی را که نوعی معافیت موقت است یافت کنند بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند چرا که غیر این صورت نمیتوانند به تحصیل خود دانشگاه ها و مراکز آموزشی ادامه دهند. اما این بین افرادی نیز وجود دارند که پیش از رسیدن به سن مشمولیت ترک تحصیل کرده اند یا فارغ التحصیل و اخراج شده اند. ید این نکته را نظر بگیرید که محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب از نظر تحصیل شامل حال این افراد نیز خواهد بود و این افراد نیز از تحصیل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و… محروم خواهند بود.

لذا برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی دو راه پیش روی مشمولان است:

یکی اینکه یافت معافیت های موقت تحصیلی به تحصیل خود ادامه دهند. دوم اینکه ابتدا سرزی خود را به پایان برسانند و بعد از زگشت از سرزی که هیچ محدودیت اجتماعی سد راهشان نیست ادامه تحصیل دهند.

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب از نظر خروج از کشور چیست؟

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب از نظر خروج از کشور نیز از دیگر محرومیت ها و مشکلاتی است که گرین گیر افرادی خواهد شد که رسیدن به سن مشمولیت هیچ اقدامی برای اعزام یا معافیت نمیکنند و به عنوان غایب شناخته میشوند. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم افراد مذکری که به سن قانونی رسیده اند تنها صورتی میتوانند از کشور خارج شوند که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده شند. اما گاهی افرادی که به خدمت نرفته اند و هنوز به عنوان مشمول شناخته میشوند، به دلایل مختلفی ناچار به سفر به خارج از کشور میشوند. سازمان وظیفه عمومی نیز چنین شرایطی تبصره هایی برای خروج از کشور مشمولان مطرح کرده است که این افراد داشتن شرایط اعلام شده مجاز به خروج از کشور هستند. یکی از مهم ترین این شرایط نداشته عیبت میشد.

ولی چنانچه فردی به عنوان غایب نظر گرفته شود و دلیل موجهی نیز برای غیبت خود نداشته شد محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب از نظر خروج از کشور برایش نظر گرفته میشود که طبق آن اجازه ی خروج از کشور را ندارد.

 

 

محرومیت تسهیلات برای مشمولان غایب چگونه است؟

محرومیت تسهیلات برای مشمولان غایب از جمله مهم ترین مواردی است که ید نظر گرفته شود. اما ید ببینیم که این تسهیلات شامل چه مواردی میشد و مشمولان چه صورتی از این موارد محروم میشوند؟ پاسخ ید بگوییم افرادی که به سن مشمولیت سرزی رسیده اند اما وضعیت خود را مشخص نکرده اند به عنوان غایب شناخته میشوند. لازم به ذکر است مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه برای افراد شرایط مختلف، متفاوت میشد. مثلا فردی که شرایط لازم برای استفاده از یکی از انواع معافیت های نظام وظیفه را دارد ید مدارک مربوطه را ارائه دهد. برای دیگر مشمولان نیز فرآیند اعزام به خدمت ید طی شود. افرادی که این موارد را رعایت نکنند غایب تلقی میشوند و از تسهیلات نکی محروم میشوند. محرومیت تسهیلات برای مشمولان غایب یکی از گسترده ترین محرومیتها میشد که برای مشمولان غایب به نگرانی بزرگی بدل شده است.

غایبین وجود این محرومیت اجازه ی یافت وام های نکی از هر نوعی که شد را ندارند چرا که یکی از مدارک لازم روند یافت وام و تسهیلات نکی کارت پایان خدمت سرزی و یا کرات معافیت موقت یا دائم مشمولان میشد.

محرومیت از معافیت کفالت برای مشمولان غایب چگونه است؟

محرومیت از معافیت کفالت برای مشمولان غایب مورد توجه بسیاری از مشمولان میشد از آنجایی که تعداد زیادی از مشمولان به دنل یافت معافیت و یا کسری خدمت میشند، محروم شدن از این قانون میتواند بسیار سخت و مشکل ساز شد. معافیت کفالت یکی از متنوع ترین انواع معافیت هاست که خود متشکل از چند زیرگروه میشد یافت هر کدام از معافیت های کفالت شرایط ویژه ای دارد که تنها صورت داشتن این شرایط مشمول معاف از خدمت شناخته میشود. یکی از شرایطی که سازمان وظیفه برای اخذ معافیت کفالت مطرح کرده نداشتن غیبت است. لذا توصیه میشود چنانچه شرایط لازم برای استفاده از معافیت های کفالت را دارید، قبل از آنکه دیر شود اقدامات لازمه را انجام دهید. قانون مربوط به محرومیت از معافیت کفالت برای مشمولان غایب میتواند زمینه ساز این شد که مشمولان هر چه زود تر برای مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود اقدام کنند.

البته ید به این نکته ی مهم اشاره کنیم که گاهی سازمان وظیفه تبصره هایی را نظر گرفته است که افراد غایب نیز میتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند. اما این معافیت تنها صورتی به مشمولان غایب تعلق میگیرد که این افراد دلیل موجه و قانع کننده ای برای غیبت خود ارائه دهند.

 

 

امکان بخشش محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب چگونه است؟

امکان بخشش محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب وجود دارد؟ این یکی از سوالات متداولی است که گاهی ذهن بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه را گیر میکند. سازمان وظیفه برای مین نیروی مورد نیاز خود و همچنین برقراری عدالت بین مشمولان خدمت سرزی قانونی برای بخشیدن این محرومیت ها را مطرح نکرده است. حتی این سازمان محرومیت های بیشتری را برای غاین سرزی نظر گرفته است. مثلا امکان استخدام و به کار گرفتن مشمولان غایب کارخانه ها، کارگاه ها و… وجود ندارد و صورت استخدام هر دو طرف برخورد خواهد شد. بنابراین توصیه میکنیم که مشمولان حد امکان از غیبت کردن بپرهیزند. این سازمان همچنین اعلام کرده افراد غایب اجازه ی یافت گواهی نامه، تعویض پلاک و… را ندارند. اما علیرغم اینکه امکان بخشش محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب وجود ندارد برای مشمولان غایبی که به خدمت میروند تخفیفاتی نظر گرفته شده است.

میدانیم که طبق مدت زمان غیبت هر فرد غایب، اضافه خدمت و مجازات نقدی برایشان نظر گرفته شده است. اما سازمان وظیفه برای تشویق و راحتی کار مشمولان برای کسانی که به خدمت میروند تخفیفاتی را نظر گرفته است که استفاده از آن از مدت اضافه خدمت غاین نیز کاسته میشود.

سوالات متداول

محرومیت اجتماعی مشمولان غایب از نظر تحصیل چگونه است؟

اغلب افرادی که به سن مشمولیت میرسند مشغول به تحصیل میشند که صورت تمایل به ادامه تحصیل ید برگه ی معافیت تحصیلی را بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند غیر این صورت از تحصیل محروم میشوند.

آیا مشمولان غایب اجازه ی خروج از کشور را دارند؟

خیر این افراد زمانی که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنند، نمیتوانند از کشور خارج شوند.

محرومیت تسهیلات برای مشمولان غایب چگونه است؟

غایبین وجود این محرومیت اجازه ی یافت وام های نکی از هر نوعی که شد را ندارند چرا که یکی از مدارک لازم روند یافت وام و تسهیلات نکی کارت پایان خدمت سرزی و یا کرات معافیت موقت یا دائم مشمولان میشد.

 

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب بیشتر آشنا شوید

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب بیشتر آشنا شوید

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.