چگونه لغو معافیت پزشکی را انجام دهیم؟

۴۸۰ بازديد
 
5 / 5 ( 1 vote )

لغو معافیت پزشکی گاهی برای افرادی که به دلیل بیماری از رفتن به خدمت معاف شده اند و واقع موفق به یافت معافیت پزشکی شده اند، به موضوع مهمی بدل میشود. همانطور که مطلع هستید سازمان وظیفه عمومی برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی سلامت جسمی و روانی مشمولان بیمار، امکان یافت معافیت را برای افرادی که سابقه این بیماری ها را دارند و یا به این بیماری ها مبتلا هستند، فراهم آورده است. البته این بین افرادی که این نوع معافیت را یافت میکنند، مشکلات و محدودیت هایی نیز مواجه خواهند بود. افرادی که سلامت جسمی و روانی خود را بعد از گذشت مدتی از یافت معافیت به دست آورند، برای رفع این مشکلات و محذدودیت ها میتوانند برای لغو معافیت خود اقدام کنند. البته لغو معافیت پزشکی شرایط خاصی دارد که تنها افرادی که دارای آن شرایط هستند، میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

از جمله مشکلاتی که فرد دارای معافیت های پزشکی ممکن است آن مواجه شود پیدا کردن شغل مناسب میشد. زیرا بسیاری از ادارات افراد دارای معافیت پزشکی را استخدام نمیکنند. چنین مواردی عث شده که سوالات بسیاری ذهن مشمولان دارای این نوع معافیت نظام وظیفه را گیر کند و به دنل راهی برای خلاص شدن از این مشکلات شند. لذا این مقاله سعی داریم به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی مشمولانی که معافیت پزشکی دارند و همچنین اقدامات لازم برای لغو این معافیت ها و برطرف شدن این محدودیت ها و… بپردازیم. چنانچه به دنل کسب اطلاعات دقیق از رابطه معافیت های پزشکی و لغو آن میشید، استفاده از مشاوره نظام وظیفه نیز گزینه مناسبی است. چرا که طی آن مشاوران خبره حوزه نظام وظیفه اطلاع از قوانین به روز شما را از این موارد مطلع میکنند و میتوانید عملکرد بهتری داشته شید.

مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی چیست؟

مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی موضوع مهمی است که متقاضیان این امر ید نظر داشته شند. علاوه بر مدارک شناسایی فرد مشمول همچون کارت ملی، شناسنامه، عکس پرسنلی و… که اغلب برای هر کاری ید به سازمان وظیفه ارائه شود، این مرحله ارائه برخی مدارک دیگر نیز حائز اهمیت است. یکی از مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی ارائه ی کارت معافیت پزشکی است که مشمول یافت کرده است. علاوه بر این مشمولانی که متقاضی لغو معافیت خود هستند ید تعهد بدهند که بعد از لغو معافیت برای رفتن به خدمت اقدام کنند. فردی که این مدارک را ارائه دهد ید مجددا مورد معاینه قرار گیرد وضعیت سلامت وی بررسی شود. چنانچه سلامت روانی و جسمی مشمول به گونه ای شد که امکان اعزام به خدمت را داشته شد و از عهده فعالیت های سخت این دوره بر آید، برگه آماده به خدمت را یافت میکند.

 عوامل اثر گذار بر لغو کارت معافیت پزشکی 

لازم به ذکر است عوامل مختلفی بر لغو کارت معافیت مشمولان اثر گذار است. مثلا مک تحصیلی مشمول یکی از همین موارد است که ید مورد توجه قرار گیرد. اهمیت ارائه ی این مک مربوط به شرایط سنس است که سازمان وظیفه برای لغو معافیت قرار داده است. یعنی افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف تنها سن خاصی میتوانند معافیت خود را لغو کنند. مثلا فردی که دارای مک تحصیلی دیپلم یا فوق دیپلم شد تنها پایان سی سالگی میتواند معافیت خود را لغو کند. این صورتی است که شرایط برای فرد دارای مک تحصیلی لیسانس فرق میکند و امکان لغو معافیت ۳۳ سالگی وجود دارد. همچنین سن مشخص شده برای مشمولان مک فوق لیسانس و دکتری نیز به ترتیب ۳۶ و ۴۰ سال میشد. بنابراین ارائه مک تحصیلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از مدارک مورد نیاز برای این امر میشد.

 

مراحل لغو معافیت پزشکی چگونه است؟

مراحل لغو معافیت پزشکی یکی از مواردی است که برای متقاضیان ابهاماتی را به دنل دارد. لذا این بخش اقدامات و مراحل لازم که متقاضیان ید انجام دهند مورد بحث و بررسی قرار میگرد. اولین قدم برای فردی که میخواهد برای لغو معافیت خود اقدام کند، مراجعه به پلیس الکترونیک یا همان دفاتر پلیس +۱۰ است. این مراکز برگه ی مربوط به تقاضای لغو معافیت را اختیارفرد قرار میدهند. متقاضی ید این برگه را تکمیل کند و اطلاعات خود را وارد نماید سپس آن را به سازمان وظیفه ارسال کند. یکی از مهم ترین مراحل لغو معافیت پزشکی یید سلامت و بهبودی کامل مشمول میشد. این مرحله تحت نظر شورای پزشکی اسن مربوطه انجام میگیرد. اگر شورای پزشکی نیز سلامت جسمی و یا روانی فرد مشمول را یید کند، ز هم نوبت به بررسی پرونده سازمان وظیفه میرسد. این سازمان تصمیم نهایی را برای لغو معافیت میگیرد.

چنانچه همه ی مدارک ارسالی مورد یید سازمان وظیفه قرار گیرد، فرد ید به خدمت سرزی اعزام شود.

شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان چگونه است؟

شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان به طور کلی دو مورد میشد که مشمولان دارای این شرایط میتوانند معافیت خود را طل کنند و از محدودیت ها و مشکلات آن نیز رهایی یابند این شرایط به شرح زیر میشد:

  • برخورداری از سلامت روانی کامل یکی از مهم ترین این شرایط میشد به عرتی فردی که زمانی به یکی از بیماری های اعصاب و روان مبتلا بوده و به سبب آن از رفتن به سرزی معاف شده حال تنها صورتی میتواند این معافیت را لغو کند که توان جسمی و روانی خود را زیافته شد.
  • سازمان وظیفه برای لغو معافیت های پزشکی محدودیت هایی را مقرر کرده است. البته این شرایط سنی به نوع مک تحصیلی مشمولان نیز ارتط دارد. طبق قوانین مقرر شده برای این مورد، افرادی که مک تحصیلیشان زیر دیپلم، دیپلم و یا فوق دیپلم است تنها سن ۳۰ سالگی میتوانند معافیت حود را لغو کنند. افراد فارغ التحصیل مقطع لیسانس نیز تنها ۳۳ سالگی مهلت دارند برای لغو معافیت اقدام کنند. این صورتی است که متقاضیان دارای مک فوق لیسانس ۳۶ و فارغ التحصیلان دکتری ۴۰ سالگی مهلت دارند.

افرادی که تمام شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان را داشته شند میتوانند بعد از لغو معافیت به خدمت بروند.

 

هزینه ابطال کارت معافیت کارت پزشکی چق است؟

هزینه ابطال کارت معافیت کارت پزشکی توسط سازمان وظیفه و دیگر ارگان های مربوطه مقرر میشود. افرادی که میخواهند کارت معافیت خود را به هر دلیلی طل کنند ید زمان اقدام و مراجعه به این سازمان، هزینه ی مقرر شده را به سازمان وظیفه پرداخت کنند. طبیعی است که طل کردن کارت و انجام معاینات پزشکی مختلف برای یید سلامت متقاضی و پروسه های اداری مربوطه نیازمند پرداخت هزینه هایی میشد. اما نحوه ی پرداخت این هزینه به این شکل است که زمان ثبت اطلاعات و مدارک مشمولان یک شماره حساب مربوط به این سازمان اختیار متقاضی قرار میگیرد که ید هزینه ابطال معافیت کارت پزشکی را به آن حساب واریز نمایند دیگر مراحل مربوط به ابطال معافیت انجام شود. هزینه ای که برای این امر نظر گرفته شده است هزینه ی زیادی نیست و مشمولان نید نگرانی از این بت داشته شند.

مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی چگونه است؟

مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی چگونه است؟ آیا طل شدن معافیت پزشکی مشمول ید به خدمت برود؟ مشمولان چه سنی میتوانند معافیت خود را طل کنند؟ این موارد سوالات پر تکراری است که اغلب متقاضیان آن مواجه میشوند. لارم به ذکر است که زمانی که فردی معافیت خود را طل میکند به معنای زیافتن توان جسمی و روانی میشد، واقع این فرد بهبود یافته و توان رفتن به خدمت را دارد. این فرد طل کردن کارت معافیت خود موظف به رفتن به خدمت میشد. یعنی مدت زمان ابطال معافیت از پزشکی به شکل دائم میشد. البته همانطور که قبلا هم مطرح کردیم طل کردن معافیت شرایطی دارد که تنها تحت آن شرایط امکان پذیر است. حداقل و حداکثر سنی که متقاضیان میتوانند برای ابطال کارت معافیتشان اقدام کنند بین ۳۰ ۴۰ سال است که توجه به نوع مک تحصیلی مشخص میشود.

سوالات متداول

اهمیت لغو معافیت پزشکی چیست؟

افرادی که این نوع معافیت را یافت میکنند، مشکلات و محدودیت هایی نیز مواجه خواهند بود. افرادی که سلامت جسمی و روانی خود را بعد از گذشت مدتی از یافت معافیت به دست آورند، برای رفع این مشکلات و محذدودیت ها میتوانند برای لغو معافیت خود اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ابطال معافیت پزشکی کدامند؟

کارت معافیت پزشکی، مک تحصیلی و تعهد به اعزام به خدمت از جمله این مدارک است.

شرایط ابطال معافیت پزشکی اعصاب و روان کدامند؟

زیابی سلامت روانی مشمول و داشتن شرایط سنی لازم از جمله شرایط مهم برای ابطال معافیت میشد.

 

چگونه لغو معافیت پزشکی را انجام دهیم؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چگونه لغو معافیت پزشکی را انجام دهیم؟

 

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.