قانون جدید دوره تکمیلی بسیج ۹۹

۴۱۷ بازديد
 
5 / 5 ( 1 امتیاز )

دوره تکمیلی بسیج چیست؟

دوره تکمیلی بسیج که نام های دوره کفایت از آموزش نظامی بسیج و کارت سبز بسیج نیز شناخته می شود، فرصتی طلایی است برای کسانی که می خواهند روند خدمت سرزی خود را آسان تر کنند.

از سال ۱۳۹۳ به بعد به پیشنهاد سد کل نیروهای مسلح، بسیج برنامه ریزی دوره ای تحت عنوان دوره تکمیلی بسیج، برای بسیجیان فرصتی را فراهم کرد بتوانند خدمت سرزی خود را راحت تر پشت سر بگذرانند. هدف اصلی این دوره ارائه آموزش های نظامی ای است که دوره آموزش نظامی خدمت به سرزان داده می شود، بنابراین افرادی که این دوره را بگذرانند نیاز به سپری کردن دوره آموزشی خدمت را نخواهند داشت. این دوره از ۲ بخش تشکیل شده است که یکی به مدت ۴۵ روز است و دیگری به مدت ۱۵ روز. دوره ۴۵ روزه نیز خود به ۲ بخش ۳۰ روزه و ۱۵ روزه تقسیم بندی می شود که ادامه تک تک موارد را توضیح می دهیم. به طور کلی طول دوره تکمیلی بسیج به مدت ۶۰ روز می شد.

شاید خود بگویید که طول این دوره برابر سرزی می شد، پس به چه دلیل ید این دوره را بگذرانیم؟ ادامه به این سوال نیز پاسخ می دهیم.

شرایط شرکت دوره تکمیلی بسیج چیست؟

همانطور که لا توضیح دادیم دوره تکمیلی تحت نظر سازمان بسیج برگزار می شود و این سازمان برای پذیرش متقاضیان شرایط خاص خودش را تعیین کرده است. این شرایط عرتند از:

  • نداشتن غیبت قبل از اعزام به خدمت سرزی
  • عدم استفاده از ایست خدمت سرزی
  • داشتن سابقه بسیج فعال حداقل به مدت ۶ ماه
  • یید فرمانده پایگاه بسیجی که آن مشغول به فعالیت بوده اید

دوره تکمیلی بسیج دانشجویی

به طور معمول ثبت نام دوره تکمیلی بسیج از میان بسیجیان پایگاه های محلات انجام می شود و چیزی تحت عنوان دوره تکمیلی بسیج دانشجویی وجود ندارد. اما خب نگران نشید. اگر دانشجو هستید و قصد شرکت دوره تکمیلی را دارید می توانید طی کردن مراحل زیر شرایط ثبت نام برای دوره تکمیلی بسیج را داشته شید:

  • ابتدا ید پرونده خود را بسیج دانشجویی تکمیل کنید
  • بعد از تکمیل پرونده ید برگه گواهی عضویت و برگه انتقال پرونده را یافت کنید( دقت کنید ید مدارک را به خواست یک پایگاه بسیج محلات که ترجیحا نزدیکی محل زندگی شما است از دانشگاه یافت کنید)
  • بعد از آن ید پرونده خود را به پایگاه محلات انتقال دهید
  • حالا شما برای ثبت نام دوره تکمیلی بسیج واجد شرایط خواهید شد.

دقت داشته شید طی کردن این مراحل به معنای پذیرش قطعی شما دوره نخواهد بود بلکه پذیرش شما منوط به موافقت فرمانده حوزه مرحله آخر است.

مراحل کلی ثبت نام و اخذ کارت سبز بسیج

خب این جای کار شرایط پذیرش کارت سبز بسیج یا همان دوره تکمیلی آشنا شدید. این جا مراحل کلی ثبت نام و اخذ این کارت را توضیح می دهیم:

  • همانطور که قسمت قبل گفتیم برای این که بتوانید به این دوره اعزام بشوید ید عضو پایگاه بسیج محلات شید.
  • پس از این که فرمانده پایگاه اسم شما را به عنوان داوطلب ثبت کرد ید به حوزه بسیجی که پایگاه شما زیر مجموعه آن است مراجعه کنید. آن جا به شما برگ گواهی عضویت و نامه معرفی به ناحیه داده می شود.
  • بعد از آن دو برگی که از حوزه یافت کردید ید به ناحیه بسیج مراجعه کنید. آن جا پس از بررسی مدارک شما به گردان هایی که مسئول برگزاری دوره تکمیلی هستند معرفی می شوید.
  • بعد از مراجعه به گردان مورد نظر و تحویل مدارک خود به آن ها ید منتظر بررسی گردان شید جواب نهایی به شما اعلام شود

 

قانون جدید دوره تکمیلی بسیج

از سال ۹۳ سال ۹۶ هر کدام از بسیجیان واجد شرایط که تمایل به گذراندن دوره تکمیلی داشته اند می توانستند به راحتی ثبت نام کنند و این دوره را بگذرانند. اما از سال ۹۶ به بعد تصویب قانونی فقط بسیجیانی که شرف اعزام به خدمت می شند می توانند دوره تکمیلی بسیج شرکت کنند. این بدان معناست که شما ید برگ سبز یا همان برگ اعزام به خدمت خود را داشته شید. و اگر این گونه نشد برای گذراندن دوره یید صلاحیت نخواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دوره تکمیلی

قبل از این که به گردان مورد نظر برای ثبت نهایی مدارک خود مراجعه کنید نیاز است یک سری از مدارک را آماده داشته شید. این مدارک عرتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی
  • عکس پرسنلی
  • اصل و کپی برگه سبز
  • اصل و کپی کارت بسیج فعال
  • برگ گواهی عضویت بسیج

به همره داشتن این مدارک و تکمیل چند فرم که به شما آن جا تحویل داده می شود، پرونده شما تکمیل می شود

مزایای شرکت دوره تکمیلی بسیج

همانطور که گفتیم دوره تکمیلی بسیج نیز همانند دوره آموزشی نظامی طی ۶۰ روز برگزار می شود. اما چه چیزی است که این دوره را بسیار پرطرف ار کرده است:

  • اول از همه شما می توانید محل خدمت خود را تعیین کنید
  • عدم نیاز به تراشیدن موی سر
  • عدم سپری کردن دوره آموزش نظامی سرزی ( که به گفته اکثر سرز ها سخت ترین دوره سرزی می شد
  • عدم نیاز به حضور ۲۴ ساعته پادگان زیرا بخش عمده ای مطالب به صورت تئوری می شند.
  • عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی
  • ساده بودن دوره و کاربردی بودن آن
  • عدم نیاز به عضویت سازمان های خاص و هم چنین بنیاد شهید
  • عدم ایجاد مشکل برای کسانی که سهمیه کسری خدمت دارند

همانطور که می دانید سختی و آسانی دوره تکمیلی به گردان برگزار کننده مربوط است. اما مطمین شید که از دوره آموزش نظامی خدمت بسیار راحت تر است.

مراحل مختلف دوره تکمیلی بسیج

همانطور که گفتیم دوره تکمیلی بسیج از دو قسمت یکی ۴۵ روزه و یکی ۱۵ روزه تشکیل شده است که ادامه ریز اتفاقات آن را بیان می کنیم.

دوره ۴۵ روزه

خود این دوره به دو قسمت ۳۰ روزه و ۱۵ روزه تقسسیم می شود.

قسمت ۳۰ روزه که عمده ترین قسمت می شد فقط شامل کلاس های تئوری می شود و حدودا به مدت ۶ ساعت روز محل استقرار گردان برگزار می شود که سختی خاصی ندارد. این دوره به شما تمامی مفاهیم تئوری مربوط به آموزش نظامی تیس می شود

به طور دقیق تر این دوره ۳۰ روزه، شامل ۲۵ روز آموزش، ۲ روز میدان تیر و ۳ روز اردوگاه می شد.

دوره ۱۵ روزه

این دوره بلافاصله پس از دوره ۳۰ روزه برگزار می شود اما همانند ان دیگر به مدت نصف روز نمی شد بلکه این ۱۵ روز شما ید ۲۴ساعت روز را پادگان سپری کنید. به اصطلاح این ۱۵ روز به منزله یک اردو می شد

دوره ۱۵ روز دوم

پس از این که مرحله اول را موفقیت پشت سر گذاشتید می توانید وارد مرحله دوم شوید. اما ید بدانید که مرحله دوم بلافاصله بعد از مرحله اول انجام نمی شود. و حدودا ۶ ماه پس از آن برگزار می شود. واقع این دوره نزدیکی زمان اعزام شما به خدمت انجام می شود

برای شرکت این مرحله ید ابتدا دفترچه اعزام به خدمت خود را پست کنید. سپس از گردانی که دوره اول را گذرانده اید معرفی نامه یافت کرده و برای گذراندن مرحله دوم به آموزش سپاه شهرسن محل زندگی خود تحویل دهید.

مرحله دوم بر خلاف مرحله اول حین خدمت سرزی شما انجام می شود.

 

نکات گواهینامه پایان دوره آموزشی بسیج

قبل از این که برای اخذ گواهینامه پایان دوره آموزشی بسیج آماده شوید ید چند نکته را بدایند:

  • صورتی می توانید از کسری خدمت دوره تکمیلی استفاده کنید که خدمت خود را سپاه سپری کنید. غیر این صورت دوره تکمیلی شما محسوب نخواهد شد.
  • پذیرش دوره تکمیلی بسیار محدود می شد بنابراین افرادی سابقه بسیجی لاتر و بیشتر و افرادی که نزدیک به ریخ اعزام خود هستند اولویت قرار دارند.
  • تعداد دفعات دوره تکمیلی بسیج طی سال مشخص نیست ولی به طور معمول یک دوره برگزار می شود.
  • صورت عدم سپری کردن ۱۵ روز دوم، دوره اول تکمیلی شما فاقد هیچ گونه اعتری خواهد بود.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر ‍‍‍پسر ایرانی خدمت سرزی است و صورتی که مشکلی وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته شد از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، یافت هر گونه وام، یافت مک تحصیلی و … محروم خواهید شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته شید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کای مجرب می توایند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را موارد نظام وظیفه برطرف می کنند.

قانون جدید دوره تکمیلی بسیج ۹۹

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

قانون جدید دوره تکمیلی بسیج ۹۹

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

 

    

 

منبع:لینک منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.